Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omaan kansiprojektiin sain näppärästi uudet venttiilit Pro Car Serviceltä, jos semmonen sattuu mieleen juolahtamaan. Imuset taisi olla SEK 89 /kpl ja pakovenat on kalliimpia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Kansi pyödällä täälläkin. Tai totuuden nimessä parhaillaan koneistamossa operoitavana. Pakoventtiilit olivat valkoiset ja menenevät vaihtoon, kun uudet maksavat vain 13,39/kpl. Paitsi että EPC kertoo Aeron ja Biopower-moottoreissa käytettävän erilaisia, joille marmoritiskillä antoivat kappalehinnaksi yli 50 euroa. Mikähän noissa on parempaa ja saako niitä jostain edullisemmin? Toiseksi originaalit venttiilinohjurit näyttävät olevan 77,41€/kpl. Niitäkin löytynee jostain muualta halvemmalla.
#1488
9⁵ SE 2,3tA Estate -00
9⁵ TiD SportCombi Linear -07
93 SS 2,2 TID Linear -03
9⁵ Wagon 2,0TA Linear Turbo Pilot -07

Simeoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 20:09
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Simeoni »

Kysytäämpäs tähän samaan ketjuun kun olis tuo kannen laitto edessä lähiviikkoina. Eli mihin kohtaa tuota GM-liimaa kuuluis laittaa?
Kun WIS kertoo sanatarkasti näin: "Levitä noin 2mm paksu ja 10-20mm pitkä palko locktite 518:aa jakopäänkotelon ylemmän tiivistyspinnan sisäpuolelle (sylinterikanteen päin)."
Eli siis mitä? Ilmeisesti tuon öljykanavan ympärille kannattaa ainakin laittaa tiivisteen molemmin puolin, tai näin oon kuullu.
Toissa kesänä vuoti öljyä tuosta kanavan nurkalta.

Kuva

-Edit
Tuollahan sitä jo ekalla ja toisella sivulla käsiteltiin. Kun ois taas vähän enemmän lukenu.
#6467
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06

nuorempinykänen
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

Kuva

Kansipahvin kiristys on aina ollu 40nm 60nm ja 90 astetta. Miksi elringin paketti sanoo toisin?
9000 CD Turbo '88, OG900 5D '92, 9-3 JC Stage 3 '98, 99 Avo '75, 9000CS tbo '97

Avatar
Juho80
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Momentteja on jossain vaiheessa muutettu.
Kuva
Huoltotiedote:http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 0_1714.PDF
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china

Vastaa Viestiin