Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Hook kirjoitti:.. Ja jos tarvitsee käyttää klemmareita letkussa, kuten muiden pumppujen kanssa, niin mini-aba tyyliset klemmarit ovat tasaisemmin ja paremmin puristavia, kun perinteiset, jota tulee yleensä asennusarjoissa mukana. Vielä ei ole yhtään noiden irtoamista tullut korviini, kun letku on ollut joko Gatesia tai Cohlineä. (uppoasennuksiin tarkoitettuja)

http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/

8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
juu ei irtoo. mutta toikin liitin leikkaa Gatesin poikki reilussa vuodessa.

Näin oli ainakin mulla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

like_a_glove kirjoitti:
Hook kirjoitti:.. Ja jos tarvitsee käyttää klemmareita letkussa, kuten muiden pumppujen kanssa, niin mini-aba tyyliset klemmarit ovat tasaisemmin ja paremmin puristavia, kun perinteiset, jota tulee yleensä asennusarjoissa mukana. Vielä ei ole yhtään noiden irtoamista tullut korviini, kun letku on ollut joko Gatesia tai Cohlineä. (uppoasennuksiin tarkoitettuja)

http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/

8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
juu ei irtoo. mutta toikin liitin leikkaa Gatesin poikki reilussa vuodessa.

Näin oli ainakin mulla.
Millä sulla on nyt kiinni se letku? Itellä oli Gates + sellaset normi putkiklemmarit ja oli muutamassa kuukaudessa murtunu letku. Nyt on cohlins letku ja tollaset mini-aba tyyliset klemmarit.

Millähän tämän nyt ratkasis. Ostettava uus ämpäri pumppuineen?
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Termos kirjoitti:Eikö olisi viisainta laittaa pumpulle kunnon letku, tuosta Cohlinen letkusta (Cohline 2190) ei ole moitteita näkynyt:

http://www.silikoniletkut.fi/epages/sil ... /SF-075-IT

Omakohtaista kokemusta on vain reilun kuukauden etanoliupotuksen ajanjaksolta, lupaan kyllä informoida täällä, jos Cohline happanee tankissa.
Jokin ei täsmää. Tilasin kyseisen linkin takaa löytyvää "Cohline Polttoaineletku 7,3mm/13,5mm E85-yhteensopiva InTank" letkua pätkän. Tuotenumero SF-075-IT. Letkussa lukee tosiaan Cohline 2190, mutta koko onkin 7.3 x 14.5 mm eli ulkohalkaisija on millin suurempi. Kiristys ei onnistu samalla tilaamillani 12-14mm klemmareilla varsinkin, kun letku vielä paisuu päistään paikoilleen asennettuna.

Tästä Cohlinen dokumentista sivulta 2 löytyy speksit 2190 -letkusta ja sen mukaan letku ei olisi etanolin kestävää. Ainoa koko on juuri tämä 7,3 x 14,5 mm. 2240 olisi biofuel tarkoituksiin ("for ethanol too") ja tästä mallista löytyy myös Silikoniletku.fi:n mainostama 7,3 x 13,5 mm koko. Myös paineenkesto on ristiriidassa 2190 ja 2240 mallien välillä ja mitä Silikoni.fi ilmoittaa.

Kummallista. Onko 2190 oikeaa ja kestävää letkua E85 ja tankin sisäiseen käyttöön, niin kuin mainostetaan. Saisi nyt vihdoin tuon Walbro E85 ämpäriprojektin valmiiksi ja ämpärin odottelemaan asennusta.

Edellisessä hajonneessa perus Walbro pumppuasennuksessa oli käytetty Gatesin Biofuel letkua (PCS asennus), mutta ilmeisesti se on vain sisäisesti biofuelin kestävää. Ulkopinta oli ihan kovettunut, letku koppuroitunut muotoonsa ja letkun alapinta, joka oli kohti polttoaineen pintaa ja höyryjä, oli ihan kupruilla. Yläpinta oli taas suht normaalin näköinen.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

peukalokeskellä kirjoitti: Kummallista. Onko 2190 oikeaa ja kestävää letkua E85 ja tankin sisäiseen käyttöön, niin kuin mainostetaan. Saisi nyt vihdoin tuon Walbro E85 ämpäriprojektin valmiiksi ja ämpärin odottelemaan asennusta.
Aeron tankissa on ollut huhtikuussa 2013 asennettu, Silikoniletkut.fi:stä tilattu Cohline 2190 - letku. Tankissa on ollut suurimman osan aikaa etanolia.
Kesällä 2014 vaihdoin polttoainepumpun (AEM 50-1200) ja letku oli virheettömässä kunnossa, mitään ongelmia siitä ei ole tähän päivään mennessä ollut.

Eli tuossa oma käyttökokemukseni ko. tuotteesta. Muistaakseni minunkin piti tapella klemmareiden kanssa, eli letku on ilmoitettua paksumpaa.
AEM 50-1200 ja edeltävässä DW 200 pumpuissa oli paksunnos vain letkunipan päässä. Klemmarin sai ährättyä letkuun, kun laittoi klemmarin ensin nipan päälle ja vasta sitten työnsi rasvatun letkun nipan päälle, klemmarin sisään. Jotenkin noin muistelen sen onnistuneen :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Hyvä juttu. Ei muuta kuin sitten pätkä 2190 laatua paikoilleen.
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Noniin, moottoritiellä nykäisi pari kertaa ja sammui; sen verran ryki vielä vauhdista käyntiin, että pääsi motarin rampin ylös tien sivuun.

Sen jälkeen auto ei käynnisty enää; kumpaa veikataan ensiksi, PA-pumppua vai sytytyskasettia? Kumpaakaan ei ole ihan hetkeen vaihdettu.

Palaillaan asiaan sit kun on saatu auto tiensivusta pois.
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Audiojack kirjoitti:Noniin, moottoritiellä nykäisi pari kertaa ja sammui; sen verran ryki vielä vauhdista käyntiin, että pääsi motarin rampin ylös tien sivuun.

Sen jälkeen auto ei käynnisty enää; kumpaa veikataan ensiksi, PA-pumppua vai sytytyskasettia? Kumpaakaan ei ole ihan hetkeen vaihdettu.

Palaillaan asiaan sit kun on saatu auto tiensivusta pois.
Sepä oli tosiaan PA-pumppu. Auto rullattiin hinauksen jälkeen katokseen, avattiin PA-kiskosta sitä painemittarille tarkoitettua venttiiliä ja startattiin, niin eipä tullut mitään ulos. Sit vaan Motonetistä pumppu 15min ennen sulkemisaikaa (muita vaihtoehtoja ei ollutkaan auki) ja värkkäämään. Näyttäisi tulleen kuntoon nyt toistaiseksi sillä, nähtäväksi jää vain kuinka kauan tuo uusi pumppu kestää. Täytynee ehkä hankkia joku kunnon hyvä vähintään varalle hyllyyn. ...ja ehkä se uus sytytyskasettikin olisi hyvä olla varalla, se alkaa nyt olla sit viimeinen mikä ei ole tästä porsinut. :roll:
Saab_Suomesta
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 15:31
Paikkakunta: PMK

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Saab_Suomesta »

Otsikon vikakoodi on tullut pari kertaa tännekin. Alkutilanne aina sama: täyskaasukiihdytys, yli 5000 rpm ja nopeahko vaihto isommalle, jolloin check engine alkaa vilkkua ja ko. koodi jää muistiin. Auto toimii muuten ok, ilmamassat täyttyy ja vetää puhtaasti. Sytytyskatkokset huomaa ainoastaan vikavalosta, ei prötää tms.

Mikähän tuon mahtaa aiheuttaa? Jossain oli juttua, että softan fast throttle response -täppä saattaa aiheuttaa missfireä vaihteenvaihdon yhteydessä, mutta ei kai tuon pitäisi sentään vikakoodia antaa? Autossa 550 cc suuttimet, 3-tuumainen putkisto ja 320 lph AEM pumppu. Softassa extra fast throttle response päällä. Onko jollain autossaa vakiota isommat suuttimet ja extra fast throttle response ilman ongelmia?
#5009
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Fast throttlet pois kokonaan. Softasta löytyy parempia säätöparametrejä, joilla saa nopeamman kaasuvasteen toteutettua.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Saab_Suomesta kirjoitti:Onko jollain autossaa vakiota isommat suuttimet ja extra fast throttle response ilman ongelmia?
Minulla ainakin toimii ongelmitta eikä kerää mifiä
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Automaatti vai manuaali...? Fast throttle aiheuttaa vaihtomifejä ongelmaksi asti vain manuaalivaihteisissa. Automaatissa vaihto toteutetaan eritavalla, eikä kaasuläppää ajeta kerrasta kiinni. Automaateissa sitä ei suositella käytettäväksi sen vuoksi, että automaattilaatikko ehtii vaihtaa vaihteen siististi. Tarkoittaen sitä, että TCM kun pyytää väännönrajoitusta vaihdon ajaksi, jos läpän reaktio on liian nopea, niin vaihtotapahtuma ei välttmättä ole pehmeä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Saab_Suomesta
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 15:31
Paikkakunta: PMK

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Saab_Suomesta »

Manuaalivaihteinen on oma autoni.
#5009
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Tosiaan tuli tuo putkisto vaihdettua isompaan eli 3" koko matkalta.

Setuppina
2.3
15T
530cc
walbro 255lph

Immu alle vuoden vanha oem
Sytkäkassu alle lähes uusi oem
Walbro lähes uusi
Suuttimet..

Tietyissä tilanteissa tulee MiFejä ( Fcod 4864 multiple missfires, useassa pytyssä).Eli toisinaan kun tekee nopean vaihdon ja ahtopainetta on vielä järjestelmässä.Suurella todennäköisyydellä homma on paikallistettu softaan jossa on ilmeisesti aika herkät toleranssit, toisaalta hyvä niin.

Kattelin arvoja niin..

lambda käyttäytyy aivan normaalisti, vedossa ennen lambdan nolla-arvoa +- 400
Mair/Mreg seuraa toisiaan nätisti.. eli toteumat ei näytä menevän yli pyydetyistä.. 1150 taisi olla
Pinl on täyskaasulla käytännössä 1850, ampui toisinaan hieman yli, mitä kattelin niin 1920-1930, en saanut näillä kuitenkaan mifejä, mutta niissä error- tilanteissa en olekaan seurannut sidiä.Joten todennäköisesti käy niin että joissain tilanteissa kun järjestelmässä on vielä painetta jäljellä, ahtopaineet ampuu sen verran yli että tulee mifejä.Järkevässä kiihdytyksessä ja rauhallisimmilla vaihdoilla mifejä ei tule.

Katsastellaan vähän softaa jossain vaiheessa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

jcarlson kirjoitti:
Su Touko 19, 2013 15:12
Juhaskan tapauksessa tuo vikakoodi ja misfiret syntyivät aina kaasun noston yhteydessä kuten penkissä todettiin. Syynä kevennetty vauhtipyörä jolla kierrokset tippuivat selvästi nopeammin kuin vakiona. Softakorjauksilla ongelma poistui. Vedon aikana ei ollut mitään ongelmaa ja seokset olivat hyvät jne.
Onko tullut vastaan tätä samaa kaasun nosto mifi-ongelmaa vakio vautipyörien kanssa? Tämä teikäläisen ja juhaskan tässä ketjussa kuvaama ilmiö on läsnä myös minulla femmassa. Vedossa ei mitään ongelmia(ei nakuja eikä mifejä), mutta yläkierroksilla huipputehon alueella, kun polkaisee kytkimen pohjaan ja kaasun päästää vaihteen vaihtotilanteessa niin koodi tulee vilkkuvan ce:n kanssa. Jos kaasun päästää hallitusti, niin ei koodia... mutta eihän sitä aina muista... :mrgreen:

Tuohon siis on olemassa parannus softapuolella?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vikakoodin saa softattua pois kyllä, bypassilla/imuputkella voi olla myös vaikutuksensa asiaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin