Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tarkastistan ne ensin, ja laitan vaikka sähköpostia jos tulee tarvetta tuolle vikakoodin deaktivoimiselle. Kiitos!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

Bypassin paluun on syytä osoittaa kohti turboa, eli ei riitä että tulee 90 asteen kulmassa imukobraan. bypassin aukeamisen myötä tuleva ilma sotkee ilmamassa mittaria jos ei ohjaudu kohti turboa ja näinollen aiheuttaa missfirejä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pitääkö siis vakio asentoa siis muuttaa/modifioida? Bypass-venttiili on nykyään vakio Bosch. Täytyypä tarkistaa tuo bypassin ja sen putken asento sekä kiinnitykset.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vakioon ei tartte koskea. Jos saattuu olemaan omavalmiste imucobra isompien turbojen takia, niin silloin tuo bypassin paluuputken suunta pitää olla kuten vakiossa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jees, mulla on vaan vakio KingKobra. Ei oo tarvetta ollu rakennella vakiosta poikkeavaa imupuolta. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

Nostellaas. Parin viikon tauon jälkeen käynnistelin viiruAeron, siinä jotain puuhaillessani huomasin, että tyhjäkäynti katkoo ajoittain.
No niinpä katkoo käyntiä myös ajaessa, reilummalla kaasun käytöllä sain ulosmitattua otsikon vikakoodin, kera vilkkuvan moottorin vikavalon.

Nyt on vaihdettu tulpat (NGK BCPR7ES-11), kokeiltu toisella immulla ja kasetilla (orig.), edelleen kerryttää mifi-arvoa sidiin (nakuja ei kerry). Icarsoft Saab/Volvo -testerillä katsoin, että sytytyskatkoksia on aika tasaisesti joka pytyssä. Nätisti kun ajelee, niin vikavalo ei vilku, koodi on nollattu välissä. Autossa on 100cell kisakatti, joka tuskin on tukossa, eikä liioin 2,5" rosterisen catbackin pöntöt.

Mitäs nyt? Polttoainepuolta tutkimaan?
Ihmetyttää vain, että miten etanoli riittää ajaessa, jos soppa on vähissä tyhjäkäynnilläkin? Polttoainepumppu on aika paljon ajettu AEM 50-1200 340lph, polttoaineensuodatin on myös vanha. Onko noita suodattimia mennyt useinkin kunnolla tukkoon?

Kymppitonnin ajettu DW200 -pumppu ja uusi suodatin on, mutta asennusaika on vähän kortilla. Siksi kyselen mahdollisia muita syitä vikaan.

EDIT: Auto sietää kiihdyttelyä kolmosellakin pienillä ahdoilla, tuntuu ihan normaalilta. Mutta kun sopivasti sattuu kiihdyttämään käyntihäiriön aikana, niin auto "booaa" kuin kakstahtinen mopo piikki tulpassa, kiihtyvyys on myös samaa luokkaa :mrgreen:
Viimeksi muokannut Termos, To Joulu 15, 2022 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Naskaliniko
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Termos kirjoitti:
Ti Marras 15, 2022 21:43
Nostellaas. Parin viikon tauon jälkeen käynnistelin viiruAeron, siinä jotain puuhaillessani huomasin, että tyhjäkäynti katkoo ajoittain.
No niinpä katkoo käyntiä myös ajaessa, reilummalla kaasun käytöllä sain ulosmitattua otsikon vikakoodin, kera vilkkuvan moottorin vikavalon.

Nyt on vaihdettu tulpat (NGK BCPR7ES-11), kokeiltu toisella immulla ja kasetilla (orig.), edelleen kerryttää mifi-arvoa sidiin (nakuja ei kerry). Icarsoft Saab/Volvo -testerillä katsoin, että sytytyskatkoksia on aika tasaisesti joka pytyssä. Nätisti kun ajelee, niin vikavalo ei vilku, koodi on nollattu välissä. Autossa on 100cell kisakatti, joka tuskin on tukossa, eikä liioin 2,5" rosterisen catbackin pöntöt.

Mitäs nyt? Polttoainepuolta tutkimaan?
Ihmetyttää vain, että miten etanoli riittää ajaessa, jos soppa on vähissä tyhjäkäynnilläkin? Polttoainepumppu on aika paljon ajettu AEM 50-1500 340lph, polttoaineensuodatin on myös vanha. Onko noita suodattimia mennyt useinkin kunnolla tukkoon?

Kymppitonnin ajettu DW200 -pumppu ja uusi suodatin on, mutta asennusaika on vähän kortilla. Siksi kyselen mahdollisia muita syitä vikaan.

EDIT: Auto sietää kiihdyttelyä kolmosellakin pienillä ahdoilla, tuntuu ihan normaalilta. Mutta kun sopivasti sattuu kiihdyttämään käyntihäiriön aikana, niin auto "booaa" kuin kakstahtinen mopo piikki tulpassa, kiihtyvyys on myös samaa luokkaa :mrgreen:


Tuliko tähän selvyyttä itsellä samoija ongelmia.
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

En ole vielä ehtinyt selvitellä lisää, auto on toisella paikkakunnalla.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ettei olisi perinteiset imu- ja ahtovuodot. Valkoinen takaisku ja alipaineletkut. Seos ja adaptaatio sen vuoksi väärä ja pätkii. Alipaineella kuten tyhjäkäynnillä seos menee laihaksi kun vuotaa sisään päin ja ylipaineella rikkaaksi kun vuotaa ulos päin. Muista myös tsekata ap-letku joka menee rintapellin mankkuvenalta imusarjaan. Itellä viimeksi oli tämä letku irti, ja ei millään meinannut bongata sitä, kun "kaikki näytti ok:lta"
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

Pakari kirjoitti:
Pe Joulu 16, 2022 08:38
Ettei olisi perinteiset imu- ja ahtovuodot. Valkoinen takaisku ja alipaineletkut. Seos ja adaptaatio sen vuoksi väärä ja pätkii. Alipaineella kuten tyhjäkäynnillä seos menee laihaksi kun vuotaa sisään päin ja ylipaineella rikkaaksi kun vuotaa ulos päin. Muista myös tsekata ap-letku joka menee rintapellin mankkuvenalta imusarjaan. Itellä viimeksi oli tämä letku irti, ja ei millään meinannut bongata sitä, kun "kaikki näytti ok:lta"
Pitänee noitakin tutkia. Valkoinen takaisku uudehko ja ei ole ainakaan murtunut. Adaptaatio oikein, muistaakseni 83% etanolipitoisuus alkunäytössä, ajettu vain etanolilla piiitkän aikaa.
Läppäkotelon irroitin ja putsasin kesällä, laitoin uudet O-renkaat laippaan ja paineputken väliin. Tuolloin systeemi paineistettu +1,5bar, ei vuotoja. Paineputkessa uusi alkuperäinen klemmari, putki on tukevasti kiinni läppäkotelossa (tarkistettu tämän vianhaun yhteydessä).
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Si alcohol tankkiin. Jos suuttimet tahmaantuneet? Meillä oli kolkissa tätä ilmiötä viime vuonna, kun tuli vaan lyhyttä matkaa niin alkoi röpöttelyt ja pätkimiset. Si alcohol korjasi. Bensallakin ajettiin, mutta ei riittänyt tankillinen puhdistamaan, kun seuraava etanolitankki niin röpöttelyt palasi. Sen jälkeen laitoin tuon si:n ja vedin pidemmän reissun, niin ei ole palannut vielä röpöttelyt :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Pakari kirjoitti:
Pe Joulu 16, 2022 16:44
Si alcohol tankkiin. Jos suuttimet tahmaantuneet? Meillä oli kolkissa tätä ilmiötä viime vuonna, kun tuli vaan lyhyttä matkaa niin alkoi röpöttelyt ja pätkimiset. Si alcohol korjasi. Bensallakin ajettiin, mutta ei riittänyt tankillinen puhdistamaan, kun seuraava etanolitankki niin röpöttelyt palasi. Sen jälkeen laitoin tuon si:n ja vedin pidemmän reissun, niin ei ole palannut vielä röpöttelyt :mrgreen:
Eli viinan tervailmiö on edelleen jotenkin hengissä?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

Bapsu kirjoitti:
La Joulu 17, 2022 09:57
Eli viinan tervailmiö on edelleen jotenkin hengissä?
Onhan sekin mahdollista, mutta epäilen, tämän oman ongelman kohdalla siis. Ehkä 30 000 kilsaa ajettu pelkästään etanolilla, pääsääntöisesti vielä 200 kilsan siivuja ja nyt tuo vika tärähti päälle kertaheitolla.

Noh, uusi AEM 50-1200 -pumppu on hankittu varalle (kiitti VP Motorsportille loistavasta asiakaspalvelusta muuten), josko vika olisi polttoaineen syötössä. Uusi filtteri vaihtuu kokeeksi ensin.

Mites tuo kampuran asentoanturi, eikös se ohjaa polttoainepumppua tietyissä tilanteissa? Muistan lukeneeni vääntöä tästä asiasta, mutta olen unohtanut loppupäätelmän :lol:

Kokeiltu siis: Toisella ilmamassamittarilla, toisella sytytyskasetilla, uusilla tulpilla.

Sen huomasin katsoa opensidistä, että kun käyntihäiriö iskee päälle ajossa tasakaasulla (myös vakkarilla), niin mAir ja mReq -lukemat ovat ihan linjassa, eivätkä kyykähdä, vaikka auton kulku kyykähtääkin :?: Adaptaatio on myös kohdallaan, kuten edellä kerroin. Kakkoslambda poistettu JC:n softalla, ykkönen on ~50tkm ajettu originaaliosa.

Tuota juttua en ole vielä ehtinyt mittaamaan toimivasta femmasta, mutta tietääkö viisaammat:
Termos kirjoitti:
Ke Marras 30, 2022 23:58
Onko T7 -sytkäkassun liittimessä vain yksi maadoituspinni (kuvan pinni 6), kun systeemi on virrattomana?

Kuva

Jossain törmäsin diagnostiikkakuvaan, jossa pinnit 2-5 oli myös merkitty menevän maihin, mutta tapahtuuko se vasta kipinän sytyttämisen yhteydessä?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Naskaliniko
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Termos kirjoitti:
Ti Marras 15, 2022 21:43
Nostellaas. Parin viikon tauon jälkeen käynnistelin viiruAeron, siinä jotain puuhaillessani huomasin, että tyhjäkäynti katkoo ajoittain.
No niinpä katkoo käyntiä myös ajaessa, reilummalla kaasun käytöllä sain ulosmitattua otsikon vikakoodin, kera vilkkuvan moottorin vikavalon.

Nyt on vaihdettu tulpat (NGK BCPR7ES-11), kokeiltu toisella immulla ja kasetilla (orig.), edelleen kerryttää mifi-arvoa sidiin (nakuja ei kerry). Icarsoft Saab/Volvo -testerillä katsoin, että sytytyskatkoksia on aika tasaisesti joka pytyssä. Nätisti kun ajelee, niin vikavalo ei vilku, koodi on nollattu välissä. Autossa on 100cell kisakatti, joka tuskin on tukossa, eikä liioin 2,5" rosterisen catbackin pöntöt.

Mitäs nyt? Polttoainepuolta tutkimaan?
Ihmetyttää vain, että miten etanoli riittää ajaessa, jos soppa on vähissä tyhjäkäynnilläkin? Polttoainepumppu on aika paljon ajettu AEM 50-1200 340lph, polttoaineensuodatin on myös vanha. Onko noita suodattimia mennyt useinkin kunnolla tukkoon?

Kymppitonnin ajettu DW200 -pumppu ja uusi suodatin on, mutta asennusaika on vähän kortilla. Siksi kyselen mahdollisia muita syitä vikaan.

EDIT: Auto sietää kiihdyttelyä kolmosellakin pienillä ahdoilla, tuntuu ihan normaalilta. Mutta kun sopivasti sattuu kiihdyttämään käyntihäiriön aikana, niin auto "booaa" kuin kakstahtinen mopo piikki tulpassa, kiihtyvyys on myös samaa luokkaa :mrgreen:
Itsellä oli samat ongelmat. Bensapumpun vaihto auttoi nyt mennään taas normaalisti vaihdon jälkeen ilman röpeltämistä ja tehon puutetta.
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V -91 käyttöharraste pirssi
EX:SAAB 9-5 VECTOR 2.3t biosoftattu -04
EX:SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EX:SAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Minkä pumpun ostit? Original?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Vastaa Viestiin