Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja ippe »

Voisiko polttoainelinja olla jostain lytyssä tai puristuksissa?

Tai sitten paineensäätimessä vikaa?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Termos kirjoitti:
To Tammi 19, 2023 23:35
EDIT: Edellisellä testilenkillä AMUL oli jotain 630, pitäiskö tuon päivittyä ajaessa? Ei ainakaan 15 kilsan suoritteella muuttunut mihinkään, kun info oli sidissä näkyvillä.
Muuttuu se, jos sillä on tarvetta muuttua. Eli tuohan nostaa/laskee polttoainekarttaa näin yksinkertaistettuna lambdasäädön seurauksena. Jos lambda on stabiili ko. amul arvolla, niin sitä ei ole tarvetta muutella. Tuohan siis tarkoittaa että lambdasäätö korjaa pitkässä juoksussa +6,3% seosta ylöspäin.

Olikos jarrutehostin tsekattu? Moottorin sammuttamisen jälkeen odota vähintään minuutti ja polje jarrupoljinta. Polkimen pitäisi pysyä pehmeänä n. 3 polkaisua. Jos poljin on kova heti moottorin sammuttamisen jälkeen, niin jarrutehostin vuotaa.

Tuleekos nakulaskureihin lukemia? Ettei jäähdytysnestettä päätyisi sylintereihin... kuten meikäläisellä ennen tiivisteen räjähtämistä. Ensin kertyi mifejä ja nakuja. Päätyi niin pieniä määriä, ettei näkynyt jäähdytysnesteen määrässä. Tutkittiin asiaa 2-3kk kunnes jysähti. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

ippe kirjoitti:
Pe Tammi 20, 2023 13:09
Voisiko polttoainelinja olla jostain lytyssä tai puristuksissa?

Tai sitten paineensäätimessä vikaa?
Linjavika on epätodennäköinen, kun ei auton kanssa ole tullut rymyttyä missään metsäteillä. Autossa on 4 bar paineensäädin (Bosch), tukossa se ainakin voi olla.
Pakari kirjoitti:
Pe Tammi 20, 2023 15:20
Muuttuu se, jos sillä on tarvetta muuttua. Eli tuohan nostaa/laskee polttoainekarttaa näin yksinkertaistettuna lambdasäädön seurauksena. Jos lambda on stabiili ko. amul arvolla, niin sitä ei ole tarvetta muutella. Tuohan siis tarkoittaa että lambdasäätö korjaa pitkässä juoksussa +6,3% seosta ylöspäin.
Ok, tänään se oli välillä n. 400, koeajon lopussa yli 1000.
Pakari kirjoitti:
Pe Tammi 20, 2023 15:20
Olikos jarrutehostin tsekattu? Moottorin sammuttamisen jälkeen odota vähintään minuutti ja polje jarrupoljinta. Polkimen pitäisi pysyä pehmeänä n. 3 polkaisua. Jos poljin on kova heti moottorin sammuttamisen jälkeen, niin jarrutehostin vuotaa.
Reilun 10 minuutin seisonnan jälkeen pari pehmeää polkaisua, kolmas oli jo kovahko. Tosin onhan tuo ennen ainakin vuorokauden pitänyt sen verran alipainetta, että eka polkaisu ainakin oli pehmeä, nyt ei enää.
Pakari kirjoitti:
Pe Tammi 20, 2023 15:20
Tuleekos nakulaskureihin lukemia? Ettei jäähdytysnestettä päätyisi sylintereihin... kuten meikäläisellä ennen tiivisteen räjähtämistä. Ensin kertyi mifejä ja nakuja. Päätyi niin pieniä määriä, ettei näkynyt jäähdytysnesteen määrässä. Tutkittiin asiaa 2-3kk kunnes jysähti. :mrgreen:
MiFi sidissä nyt 4, nollattu ennen testilenkkiä. iCarsoft näyttää useita kymmeniä missejä joka pytyssä, aika tasaisesti kaikissa.
knk1-4 nollissa, ollut koko ongelman ajan. iCarsoft on asiasta samaa mieltä.

Noin 30 ajoin Si-Alcoholia tankissa, antaapa sen nyt vielä muhia järjestelmässä. Paineistus kompuralla ei paljastanut vuotoja.

Koeajon loppupuolella ei taaskaan kärsinyt yhtään painaa nopeasti kaasua, ei edes ykkösellä, kyykkäsi heti (ei sammunut).
Ei vikakoodeja :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
nuut
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 24, 2021 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja nuut »

Tuli tämä kuuluisa koodi kera vilkkuvan moottorivalon 300km reissun puolivälissä, kun annoin autolle hieman happea ja kierroksia. Jäätävä valkoinen savupilvi seurasi perässä, ei nykimistä havaittavissa. Keli oli hyvin kostea.

Sama homma kävi aiemmin viime kesänä mutta kuumalla kelillä ilman savupilveä, silloinkin korkeilla kierroksilla vedättäessä.

Auto ei hukkaa nesteitä, amulit lähellä nollaa, ad85 oikein, mifit nollissa.

Voisikohan di-kasetti olla antautumassa ja savupilvi ollut putkessa höyrystynyttä viinaa?
9-5 Aero StW Man '07 (JCarlson BP st3)

ex:
vapari OG9-3 SE 3d
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

nuut kirjoitti:
Pe Touko 05, 2023 22:07
Tuli tämä kuuluisa koodi kera vilkkuvan moottorivalon 300km reissun puolivälissä, kun annoin autolle hieman happea ja kierroksia. Jäätävä valkoinen savupilvi seurasi perässä, ei nykimistä havaittavissa. Keli oli hyvin kostea.

Sama homma kävi aiemmin viime kesänä mutta kuumalla kelillä ilman savupilveä, silloinkin korkeilla kierroksilla vedättäessä.

Auto ei hukkaa nesteitä, amulit lähellä nollaa, ad85 oikein, mifit nollissa.

Voisikohan di-kasetti olla antautumassa ja savupilvi ollut putkessa höyrystynyttä viinaa?
Turbo. Dp irti ja akselin välysten tunnustelu.

Viina kyllä höyryää mutta ei sitä polkiessa peilistä näe. Se jäätävä harmaa savupilvi on öljyä jonka turbo päästää lävitse, kannattaa seurailla koneen öljytasoa Rykellys ja koodi tulee siitä kun turbo ei enää ahda kuten kuuluu.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
nuut
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 24, 2021 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja nuut »

Bapsu kirjoitti:
Pe Touko 05, 2023 23:55
nuut kirjoitti:
Pe Touko 05, 2023 22:07
Tuli tämä kuuluisa koodi kera vilkkuvan moottorivalon 300km reissun puolivälissä, kun annoin autolle hieman happea ja kierroksia. Jäätävä valkoinen savupilvi seurasi perässä, ei nykimistä havaittavissa. Keli oli hyvin kostea.

Sama homma kävi aiemmin viime kesänä mutta kuumalla kelillä ilman savupilveä, silloinkin korkeilla kierroksilla vedättäessä.

Auto ei hukkaa nesteitä, amulit lähellä nollaa, ad85 oikein, mifit nollissa.

Voisikohan di-kasetti olla antautumassa ja savupilvi ollut putkessa höyrystynyttä viinaa?
Turbo. Dp irti ja akselin välysten tunnustelu.

Viina kyllä höyryää mutta ei sitä polkiessa peilistä näe. Se jäätävä harmaa savupilvi on öljyä jonka turbo päästää lävitse, kannattaa seurailla koneen öljytasoa Rykellys ja koodi tulee siitä kun turbo ei enää ahda kuten kuuluu.
Kuitenkin ahtaa niin paljon alakierroksilla että kytkin luistaa :lol:

Voihan se toki olla. Mietin vain miksi en saa vikaa toistamaan itseään luotettavasti. Olikos se niin että pitkittäisvälystä saa olla hieman mutta poikittaista ei ollenkaan?
9-5 Aero StW Man '07 (JCarlson BP st3)

ex:
vapari OG9-3 SE 3d
nuut
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 24, 2021 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja nuut »

Tänään tutkiskelin vähän moottoritilaa, huomasin että öljyloukolta cobran päälle tuleva takaisku päästää molempiin suuntiin, joskin loukolle päin paljon heikommin.Voikohan tuolla olla mitään tekemistä vikakoodin kanssa? Lisäksi tuo loukolta imusarjan päälle tuleva takaisku oli loukon päästä ehkä vähän huonosti kiinni. Kuinka syvällä tuon tulee olla loukon nipassa? En ihan kaikella voimalla saanut ahtaassa välissä puristettua.

Ajelulla koitin saada vikaa toistumaan, ei millään. Kait se tulee sitten kun on huonoin mahdollinen hetki. Tuo em. kytkimen luisto tuli korjattua, oli kytkinpääsylinterin vaihdon yhteydessä jäänyt se piilossa oleva palautusjousi laittamatta takaisin ja polkimen ona paino riitti luistoon :D

Turboa en ole vielä katsonut, kun ei kerrostalon parkkiksella viitsi avata liikaa, vetoja kuitenkin on niin reippaasti. Vaikea uskoa että vianaiheuttaja olisi se, kun vika tosiaan huomattavan vaikea saada toistumaan. Turbon luulisi vuotavan aina kun ahdot tai öljynpaine nousee yli tietyn rajan.
9-5 Aero StW Man '07 (JCarlson BP st3)

ex:
vapari OG9-3 SE 3d
Pee
"Hirsch"
Viestit: 897
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Pee »

Jostain muistan lukeneneeni että niin sen pitää toimiakin, en nyt muista mistä.
Kuristin, ei takaisku.

Joku varmaan korjaa tämän jos väärä tieto.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Purde
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 24, 2019 16:02
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Purde »

Olen törmännyt tarvikeletkuun (metallisella takaiskulla), joka oli liian ahdas loukon nippaan. Meni pohjaan vain pitkällä varrella alakautta kampeamalla. Speedpartsin myymä, palaute lähetetty.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
nuut
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 24, 2021 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja nuut »

Juuri samasta osasta sattaa olla kyse, professional parts swedenin pussissa tuli tuo aikanaan ja pistettiin kiinni niin tiukkaan kun yläpuolelta pystyi. Pitääkö tuossa liittimen reunan tulla loukon pintaan asti kiinni? Tällä hetkellä jää loukon nipassa olevan kauluksen tasalle.
9-5 Aero StW Man '07 (JCarlson BP st3)

ex:
vapari OG9-3 SE 3d
Purde
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 24, 2019 16:02
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Purde »

Lukitusklipsien pitäisi sen kauluksen yli mennä, eli melkolailla pohjaan pitäisi mennä. Jos on samaa erää kuin minulla, ei mitään toivoa saada yläkautta riittävästi voimaa. Olisi varmaan pitänyt hieman dremelöidä sisustaa. Originaalihan naksahtaa helposti paikoilleen.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Vastaa Viestiin