Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Tänks, voi taas kattoo lätkää ja huurteisen nauttia rauhassa 8)
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Huomenna olisi tosiaan tarkoitus mennä katsomaan autoa tallille ja yrittää saada siitä vähän dataa ulos ja pesen samalla talvivanteet yms, pientä...

Pa-paineen mittaus olisi tarkoitus hoidella ensi viikon aikana ja yksi varaosa-liikkeen tuttava esitti, että olisiko pa-paineensäädin "väsynyt" ja se saa auton ny sekoilemaan isommalla kuormituksella?

Paikallaan on siis vakio 3.0bar säädin ja hyllyyn jäi suosituksesta 3.5bar säädin, kun minulla on tuo aikasemmin mainittu suutin/pa-pumppu kombo.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Kertokaa toki lisää mitä seuraavaks vaihan. Ostin orkkis lambdan ja lopputulos sama. Pistetää myyntii ja haukutaan parhaaks..
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Päivitänpä vähän omaa tilannetta...

Elikkäs tänään putsasin suosituksesta Maf-anturin crc:n tuohon tarkoitetulla cleanerilla ja katsoin letkut läpi taas kerran ja nyt kiristin paria klemmaria aavistuksen verran.
Maf-anturin haitari kumissa ei näkynyt murtumia/halkeamia, eikä siitä paistanut valo läpi, kun pidin tehokasta lamppua putken sisällä ja taivuttelin sitä...
Lisäksi kokeiltiin vanhaa kikkaa, kun suihkutettiin tuota cleaneria haitarikumelle ja kuunneltiin, että muuttuuko käynti ja näin ei tapahtunut.

Sitten lähdettiin testilenkille ja mentiin kaasupohjassa 4-vaihteella ja sidistä kaveri rustasi seuraavat arvot: Pinl 2280, mAir 1415, mReg 1400.
Ad85 0 (on siis ajettu vain 98 bensalla) ja Mifi 4

Pinl otettiin vajaa 4000rpm/min ennen, kuin CE-valo alkoi vilkkumaan, kun lukema ei enää tuosta mainitusta noussut.
mAir ja mReg otettiin taas vajaassa 5000rpm/min eli vedätettiin niin kauan, että CE-valo alkoi vilkkumaan ja kun näin tapahtui, höllättiin kaasu heti.

Olimme kaverin kanssa molemmat samaa mieltä, että auto ei nykinyt missään vaiheessa, ei edes silloin kun valo alkoi vilkkumaan.

Emailien vaihdossa siis minulle ehdotettiin Maf-anturin ongelmia ja tuo vuoto on tarkistettu ja anturi puhdistettu, eli yksi vaihtoehto olisi vielä että minulle on myyty valmiiksi epäkuntoinen alkup. Maf, johon en jaksa uskoa mutta kaikkihan on mahdollista.

Ajatuksia ja ideoita saa esittää. :)
Ehkä softa?

Minulla niitä ideoita ei ole ollut moneen päivään...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pinl 2280 ja mAir 1415 kuulostaa jo paremmalta, nyt mittari näyttänee oikein. Jos ei todellisuudessa nyi kun CE vilkkuu niin jostakin syystä T7 kuitenkin kuvittelee niin. Onko PA-paine vedossa mitattu, entä kertaalleen vielä tulpat + toisella kasetilla kokeilu?

Nämä lähinnä mahdollisten rautaongelmien poissulkemisen vuoksi, hyvinkin on mahdollista on että 875cc suuttimien variaatiosta johtuen ko. setuppiin etäarvailtu polttoainekartta ei ole paras mahdollinen yläkierroksilla. Jos näin, niin ongelmaa ei ole, penkissä säätämällä homma tulee kuntoon. Olihan putkessa paikka toiselle lambda-anturille ennen kattia jotta dynolambdan saa siihen?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Tulpat on vaihdettu niputuksessa ekan kerran ja sitten uudestaan n.200km jälkeen ja tuota ennen laitettiin uusi kasetti ja valo jatkoi silti vilkkumista.

Putkessa on kaksi paikkaa antureille ja molemmissa uudet anturit, vaikka toinen onkin turha. :lol:
Eli downpipen kohdalla ja ennen kattia. :)

Eli jos se on nyt vain tuolla kartoissa se probleema, niin minun v*tutus laskee heti puoleen. :D
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

Oletkos katsonut lambda arvoa kun lähtee kiihdyttämään tasasesti kaasua lisäten? Pyöriikö plusminus parisataa vai tuleeko yli +500 arvoja loppua kohden?
Tuo kertoo suuntaa, että riittääkö soppa täyskaasua kohden.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Huitelee miinuksen ja parin sadan korvilla ja suurin lukema on ollut +500, oisko ollut jopa karvan yli 600 poljetuksessa. :?:

Eikö tuon pitäisi olla ok arvo?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos polkemalla nousee +600 tienoille niin kyseessä lienee vielä edellistäkin huonotuottoisempi sarja "875cc" suuttimia. Eli todennäköisesti mappailemalla homma ok, mieluusti ennen penkkiin tuloa tarkistaisin kuitenkin että pa-paine pysyy oikealla tasolla vedätyksen aikana.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

No, minä saan heti painemittarin hankittua, jos tarvetta ilmenee...
Sen paikalleen modaus onkin jotain muuta...

Pitää käydä vielä ajamassa pätkä ja katsoa se lambda-arvo, ettei muistin varassa tarvi mennä.
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

jcarlson kirjoitti:Pinl 2280 ja mAir 1415 kuulostaa jo paremmalta, nyt mittari näyttänee oikein. Jos ei todellisuudessa nyi kun CE vilkkuu niin jostakin syystä T7 kuitenkin kuvittelee niin. Onko PA-paine vedossa mitattu, entä kertaalleen vielä tulpat + toisella kasetilla kokeilu?

Nämä lähinnä mahdollisten rautaongelmien poissulkemisen vuoksi, hyvinkin on mahdollista on että 875cc suuttimien variaatiosta johtuen ko. setuppiin etäarvailtu polttoainekartta ei ole paras mahdollinen yläkierroksilla. Jos näin, niin ongelmaa ei ole, penkissä säätämällä homma tulee kuntoon. Olihan putkessa paikka toiselle lambda-anturille ennen kattia jotta dynolambdan saa siihen?
Voiskohan mulla olla tälläistä samanlaista murhetta ? Tänään tuli hiukan pitkästä
aikaa annnettua monoa , ja heti ce vilkkuu , ja koodi 4864 (kassu vajaa puoli vuotta vanha ) Mitä nuo lambda-arvot pitäisi olla (miten olisi järkevin testata) ? Ainakin
kaasuttaessa näyttää 0 , kuten myös moottorijarrutuksessa ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Täyskaasulla ja moottorijarrulla kuuluukin lambda olla 0. Onko tullut tankattua bensaa aikoihin? Jos ei ole ennen tuota tehnyt etanolilla niin todennäköisesti polttoaineen saannissa voi olla jotain häikkää, esim. suuttimet tervassa tai jotain muuta. IMM:n ikä ja miten Pinl ja mAir? Tukkeutunut katalysaattorikin joskus on ollut murheeseen syynä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

jcarlson kirjoitti:Täyskaasulla ja moottorijarrulla kuuluukin lambda olla 0. Onko tullut tankattua bensaa aikoihin? Jos ei ole ennen tuota tehnyt etanolilla niin todennäköisesti polttoaineen saannissa voi olla jotain häikkää, esim. suuttimet tervassa tai jotain muuta. IMM:n ikä ja miten Pinl ja mAir? Tukkeutunut katalysaattorikin joskus on ollut murheeseen syynä.
Ei tarvii likimainkaan täyskaasua että lambda 0 , hiukan vaan reippaampi kiihdytys ?
Noin 30 litraa ajoin bensaa juuri läpi , koska kylmänä tykkäsi nykiä ? Immua en ole vaihtanut , ja auto on ollu mulla 3 vuotta . Täytyy käydä kaveri kyydissä hiukan kruisailemassa , niin saadaan tota ahtopainetta , ja massaa paremmin katottua ?
Mitä ne lambda-arvot pitäis / saa olla ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lambda-arvoista ei voi sanoa oikein mitään sellaista että mitä sen "pitää" olla, mutta jos kevyellä kiihdytyksellä menee kovasti isoiksi plussan puolelle niin kertoo että laihalle meinaa vetää. Ei sen täyskaasu tarvikkaan olla että nollaksi menee, kunhan vaan yli tietyn rajan. Nolla ei tarkoita tässän vikatilannetta vaan ainoastaan sitä että lambdasäädöltä poistutaan.

Pyynti softassasi 1350mg/C, sen toteutumiseen pitäisi Pinl olla jossain 2200-2300 tienoilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Mihin / miten saa helpoiten polttoaine-painemittarin kiinni , vai pitääkö
kehittää kiskoon joku oma natsa :roll:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Vastaa Viestiin