Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Rupesi kesken kiihytyksen vikavalo vilkkumaan. Välittömästi nostin kaasun jalalta ja siinä sitten rullailin sivuun. Vikavalo jatkoi hetken vilkkumista kunnes loppui. Sid info näyttää fcod 4864. Kiinan BT palikalla luin vikakoodit niin P1300 näytti. Kasettiko sökö?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Multiple misfire. Rikkinäinen MAF, DI-kasetti (tai tulpat), tai tukossa oleva katti on lähes aina syynä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Mulle teki tuossa iltapäivällä reilussa kiihdytyksessä, että alkoi nykiä kuin olisi mennyt kierrokset rajoittajalle ja vikavalo syttyi. SIDissä fcod 4864, mutta mifejä ei yhtään. Kaasun helpotuksella ja pienen pätkän ajolla hävisi valo, ei mitään ongelmia sen jälkeen. Pyynnit ja mitatut ilmamäärät on vastanneet toisiaan ja kun mifejäkään ei tullut, niin olisko se sit katti? Tulpilla on ajettu about 4tkm.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Mulla tuli eilen sama koodi. Meinas tulla paska halvaus lahen motarilla ku alko kunno rötääminen täyskaasussa. Mifejä 7.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Vaihdoin illalla uudet tulpat, ei auttanut yhtään.
SID-info näytti tankissa olevaksi aineeksi 4-14 litraa, niin alkoi epäilyttää että jos vaikka saisi ilmaa tai että vanha pumppu ei jaksa vaan pukata niin vajaasta tankista. Parikymmentä litraa lisää ja kokeilemaan. Vieläkin nyki, mutta huomattavasti vähemmän. Pienen ajamisen jälkeen hävisi melkein olemattomiin. Eli siis pumppukauppaan...
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Vietin vähän aikaa aeron kimpussa ja tulpat näytti hyvältä eikä nuo vanhat olekkaan ainut huomio et vaaleat oli käret. Kassu ei kärtsänny. Sitten ite koe lenkki, Pinl verrattuna mAir niin pinl oli n.600 suurempi ja mifejä kerää jo tyhjäkäynnillä jengattaessa. N. 10km lenkki kolme neljä vetoa mifejä 50. Nakuja joka pytikkään reilusti etanolilla. Oliskohan tuo immu porsinu?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Toisella kasetilla ja uusilla tulpilla testattu niin joka vedossa kerää mifiä sellaset 15-20. Myös paikallaan kun kaasuttaa niin mifiä tulee.
Viimeksi muokannut Markkanenn, Su Maalis 31, 2013 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Tänään piti mennä Lahteen, niin piti jättää Saabi Kuhmoisiin ja jatkaa tädin merssulla.
Lähtiessä pinl ja mAir käyttäyty ihan kun kierroksiin kuuluu, mutta kun vääntöä tai tehoa olis tarvittu niin heti alkoi nykiminen. Pahimmillaan Rauhamäessä ei tullut voimaa edes kakkosella liikumiseen ja loppuviimein se sit sammuikin. Uudella startilla kävi taas nätisti ja Pataveden notkostakin pääsi hyvin ylös. Kuhmoisten kylällä sitten taas alkoi nykiä.

Tuumasin että pääsisin kotio takasin, mutta ei onnistunu, sinne jäi pysäkille ja hinurilla tulee ehtoosta kotio. Tyhjäkäyntiä kävi jotenkin, mutta ei tahtonu paikallaankaan kiertää yli 3000rpm.

Onkohan se nyt kuitenkin sit kasetti...
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Voisko joku selventää mitä mun pitää kattoo tuolta sidistä ku haluan saada immun kunnon tietoon? Ja mitä lukuja sieltä pitäs löytyä, mitenkä käyttäytyä lukemien polkimen liikkeisiin verrattuna.

Nyt päästelin 30km autolla ja ei tullu koodeja ainoastaan yks mifi.. Huhhuh.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Monenlaista rekkiä rakkia pinnia pallia. Melkee helpotan itseäni ja ajelen Rikulle auton tiistaina niin ei tarvii pähkäillä.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

lepisto89 kirjoitti:Monenlaista rekkiä rakkia pinnia pallia. Melkee helpotan itseäni ja ajelen Rikulle auton tiistaina niin ei tarvii pähkäillä.
no ehän siinä ole kun mreq ja mair arvot näyttöön päällekäin näkymään...
sitten kunnon kiihytyksiä kolmosella ja vaikka eukko kattomaan miten arvot käyttäytyy..
pitäs siis seurata toisiaan täyskaasukiihdytyksessä jos immu OK
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos immu rikki, niin mreg ja mair voivat seurata hyvin toisiaan, mutta pinl, eli ahdot pyörii liian korkealla, kun immu ei näe kaikkea ilmaa.. eli toiasiassa koneeseen menee enemmän ilmaa kuin immu näyttää. Tätä sokeutta sitten kompensoidaan nostamallanpaineita liian suureksi, että immu näkee mieluisan määrän ilmaa. hyvin tyypillinen immuvika.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Nuo rekit ja rakit menee käsi kädessä. Tuo pinl oli 1750 täyskaasussa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos pinl 1800, niin 2,3 koneeseen pitäisi mennä tuolloin ilmaa ~1100. Onko tuo linjassa?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin