Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kiskossahan on se "polkupyöräventtiili", itsellä on siihen sopiva painemittari hommattuna. Löytyi ihan tarvikeliikkeestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

jcarlson kirjoitti:Kiskossahan on se "polkupyöräventtiili", itsellä on siihen sopiva painemittari hommattuna. Löytyi ihan tarvikeliikkeestä.
Ok täytyy tutkia millainen pää siihen sopii ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Käytiin eilen kaverin kanssa "ajelemassa" , ja näyttää ettei oikein mreg / mair seuraa toisiaan yli kilon paineilla ? Ei kai se vaikuta ettei Fcod 4864 ollut kuitattu ?
Taitaa olla immun haku edessä :oops:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei vaikuta se että vikakoodi oli kuittaamatta. Miltä näytti mAir ja Pinl yhtäaikaa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Pinl oli jotain 2300 , ja mair jotain 100-200 perässä mreg:iä , joka n 1300
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jees, massamittari vaihtoon. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

jcarlson kirjoitti:Jees, massamittari vaihtoon. ;)
Joo , harrastukset maksaa , onneksi on kyseisten osien hinta tippunut viime aikoina :)
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

Hyvonejun tapauksessa mair jäi mreq arvosta reilusti. Testilenkillä suurimmat mitatut arvot olivat noin 1000 - 1050. Eli vajausta oli lähemmäs 300.

Aika hassua, että vuoden 66 Amazon ei vilkutellut lainkaan ce valoa samalla suljetulla testipätkällä.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Lambda-arvoja tuli tänään tutkailtua, vaihtelevassa ajossa.

Täyskaasulla 0
Tasakaasulla ajaessa arvo vaihteli -300 - +300
Ja risteysalueelle hidastaessa arvo vaihteli vielä enemmän, eli -600 - +600
Ja sitten taas tuo +/-300, kun rauhallisesti lähtee ajelemaan, ehkä vähän pienemmällä skaalalla, mitä nyt kuskin paikalta kuikuilin. :)

Ensi viikolla oli tarkoitus käydä katsomassa ne pa-paineet, kun tutun pajalla oli tarkempi mittari ja vielä oikeilla liittimillä. :)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lambda-arvot on täysin normaalissa haarukassa. Vielä kun ne pa-paineet varmistat että vedossa pysyy ylhäällä niin eiköhän se siitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Pääsinkin jo tänään katsomaan paineita, mutta vaikka oli korjaamolaatua oleva mittari käytössä, niin mittarin liitintä ei saatu tiiviksi ja bensaa alkoi tihkumaan, eikä painetta saatu mitattua, kuin siinä paikallaan kierrättämällä.
Mittari näytti 3.0bar, kun nosti kiekat n.5000rpm/min ja painetta oli vielä sammutettunakin 2.5bar.

Tuon parempaan ei meidän laitteilla nyt pystytä. :?

On se nyt kahteen mieheen todettu, että auto ei ala nykimään, kun valo vilkkuu että kyllä siellä bensaa on ja painetta myös.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuolla mittauksella ei valitettavasti ole mitään arvoa. Pitäisi mitata kun polttoainevirtaus on korkeimmillaan eli siellä tien päällä. Mittarin adapteri oli vääränlainen kun ei tiivistynyt.. Minulla on kyllä toimiva ja tiivis mittari täällä.

Valo voi vilkkua vaikka perstuntumalla nykimistä ei tunne, tarkoitus on varoittaa sulamisvaarasta esikatalysaattorille kun tietty (pienehkökin) määrä palamatonta polttoainetta pääsee jo valmiiksi hyvin kuumaan katalysaattoriin. Eli misfire syklien määrä suhteessa kaikkiin sykleihin on sen verran pieni ettei sitä perseessä tunne. Miten paljon yhden aikana nousee MiFi? Entä kerääkö knockeja ja mihin pyttyihin?

Vilkkuuko valo muuten jos vedät hieman kevyemmän kiihdytyksen samalla kierrosalueella?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

En ole nyt kierrätelly ajossa yli 4000rpm/min, kun tietää tuon jutun, mutta täyskaasulla kolmosella silloin n.4100-4200rpm/min ja viimeksi, kun ajeltiin niin nelosella n.4500rpm/min, niin sitten alkoi vasta valo vilkkua.

Ekalla kerralla Mifi 4, toki tuohon pitää lisätä se, kun laitoin uuden kasetin ja lähdin testaamaan, niin valo jatkoi vilkkumista, että nuo neljä ei tullut samalla kertaa ja nyt, kun katsottiin nuo ahto- ja ilmamassa systeemit, niin Mifi 1 jos en nyt ihan väärin muista.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Käyn taas huomenna testailemassa autoa, kun käyn tallilla ja samalla voisi katsoa alkaako CE-valo vilkkua, kun kierrättää kevyemmällä kaasujalalla myllyä ajossa...

Nuo nakutkinhan sai kaivettua jotenkin ulos tuosta SID:istä?
Eli Knk1-4 lukemista lienee kyse?

Onhan nämä vähän niinku varman päälle pelaamista, mutta tulee mulle vielä pari muuta reissua ennen sitä säätökeikkaa, niin mielellään ajelisi autolla josta ei tarvi pelätä, että pata/katti sulaa, kun on maantiellä. :)

Edit: niin ja eihän sille ole mitään estettä, jos tankataan E85:sta jo ennen tuota virallista säätöä?
Tarkoitus oli siis käydä eka kemissä ja sitten Vaasassa viinapumpulla.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Juu, katso Knk1-4. Ei ole estettä E85 tankkaukselle, parempi että tankissa on melko puhdasta E85 jos sille säädetään rullilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin