Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

On haaste mulla ollu saaha pysymään tuo kasi millinen vanhan putken päällä. Nyt on satkussa pysyny mut femmassa ei ollenkaan..
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko satku e85?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Juhaskan tapauksessa tuo vikakoodi ja misfiret syntyivät aina kaasun noston yhteydessä kuten penkissä todettiin. Syynä kevennetty vauhtipyörä jolla kierrokset tippuivat selvästi nopeammin kuin vakiona. Softakorjauksilla ongelma poistui. Vedon aikana ei ollut mitään ongelmaa ja seokset olivat hyvät jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Noniin, saappi hyyty kertalaakista kesken ajon ja valuin vapaalla bussipysäkille. Koitin starttailla ja hörähtikin muutaman kerran mutta nyt on täysin kuollut.

Taulussa FCOD 4864.

Tähän mennessä selvitetty:

-Bensaa tulee kun kiskon venttiilistä painelee, kuinka kovin pitäisi lentää?
-Sytkäkasetti antaa kipinää kaikille neljälle
-Asentoanturi varmaankin ehjä, startatessa näyttää RPM n. 250

Hyyty tosiaan ilman ennakkovaroituksia, mikäs nyt eteen.

EDIT: Hörähtelee välillä kun koittaa mutta ei yritä käydä.
Tähänhän vaihdettiin juuri tulpat, bensapumppu, moniurahihna jne. joiden jälkeen Amul- ja Lamb-lukemat rauhoittuivat normaalimmalle tasolle.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
pkw
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:44

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja pkw »

Veikkaan, että polttoaineputken/-letkun kiinnitys on irronnut pumpulta tai muuten vaan porsinut ämpärissä.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

pkw kirjoitti:Veikkaan, että polttoaineputken/-letkun kiinnitys on irronnut pumpulta tai muuten vaan porsinut ämpärissä.
Aivan oikein, huomattiin myös ja pantiin juuri vehje nippuun. S**atanan autokorjaamo oli pannut sen letkun vaan vähänmatkaa paikalleen ja klemmari ihan siihen letkun päähän, ei ollut viitsinyt pohjaan asti työntää. :twisted:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Aero-san
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Aero-san »

Kykeneekö noita letkunpäitä varmistamaan parilla nippusiteellä että laittaisi klemmarin takaa vedon vastakappaleeseen. Pumppuun ehkä saa huonosti kiinni mutta miten toinen pää, oliko siinä joku poikkiputki? Kummasta päästä se tupsahtaa irti yleensä?
M01 9-5 Aero M5 Biopower Stage 1.1
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Termos »

Eikö olisi viisainta laittaa pumpulle kunnon letku, tuosta Cohlinen letkusta (Cohline 2190) ei ole moitteita näkynyt:

http://www.silikoniletkut.fi/epages/sil ... /SF-075-IT

Omakohtaista kokemusta on vain reilun kuukauden etanoliupotuksen ajanjaksolta, lupaan kyllä informoida täällä, jos Cohline happanee tankissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
wickstrom
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2012 22:58

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja wickstrom »

Laitoin henkon bensapumpun kiinni orggis letkuun muovisella pneumatiikka pikaliittimellä. Liitin maksoi 3 euroa ja pitäisi olla etanolin kestävä. Nyt takana 15000km etanolilla. Samanlainen toimintaperiaatteeltaan kuin jarrutehostajan letkun liitin imuputkessa. Liittimessä oli rosteriset kynnet mitkä tarrasi tiukasti henkon pumppuun.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

.. Ja jos tarvitsee käyttää klemmareita letkussa, kuten muiden pumppujen kanssa, niin mini-aba tyyliset klemmarit ovat tasaisemmin ja paremmin puristavia, kun perinteiset, jota tulee yleensä asennusarjoissa mukana. Vielä ei ole yhtään noiden irtoamista tullut korviini, kun letku on ollut joko Gatesia tai Cohlineä. (uppoasennuksiin tarkoitettuja)

http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/

8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Hook kirjoitti:.. Ja jos tarvitsee käyttää klemmareita letkussa, kuten muiden pumppujen kanssa, niin mini-aba tyyliset klemmarit ovat tasaisemmin ja paremmin puristavia, kun perinteiset, jota tulee yleensä asennusarjoissa mukana. Vielä ei ole yhtään noiden irtoamista tullut korviini, kun letku on ollut joko Gatesia tai Cohlineä. (uppoasennuksiin tarkoitettuja)

http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549475/

8mm letkulle yleensä menee just 13mm versio.
Juuri tuollainen mulla olikin siellä ja nyt kunnolla kiinni, ei varppina irtoa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Mulla irtos femmassa toi Mini klemu abaut 10 kertaa femmasta kun piti käyttää 8mm letkua. Heitin henkon mehtään pistin walbron tankkiin, kuorin t-haarasta muovin pois ja tadaa 6mm letku on ja pysyy. Satkussa pysy 8mm letku sellaset 2kk samanmoisella klemulla, ei voi luottaa yhtään. Ja Gatesin letkua on ollut.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Tiistaina femma kuoli ajosta ihan kerralla, rouva sai sen valuteltua pysäkille. Erinäisten kiemuroiden jälkeen menin sitten pelastamaan niitä sieltä, starttaa kyllä, SID näyttää kierroksia, satunnaisesti hörähtääkin, muttei jää käymään. Nostin ämpärin ylös, sihti on ihan puhdas ja letku kiinni. Ämpäri takaisin ja virtoja päälle, ei minkäänlaista ääntä tankista. Virrat pois ja paineputkea irti, ei tippakaan ainetta putken päässä. Köysi väliin ja Viton perässä tallille.

Tallilla kuuntelin bensapumpun vielä uudestaan, ei kuulu mitään. Virrat tulee oikein tankille asti, joten ämpäri taas ylös ja pöydälle. Virta tulee läpi pumpun liittimille asti, mutta pumppu ei inahdakaan suoraan virtaa syöttämällä. Huhtikuun alussa vaihdettu Walbro (eli 7,5kk ollut) ja 16000km ajettu, lähes pelkästään etanolilla. Ti-iltana sähköposti Rikulle, ke-iltapäivänä oli uusi pumppu Matkahuollossa ja illalla Saabi tulilla.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2036
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Julle »

Kallista puuhaa tuo etanolilla ajaminen.
9-5 Aero - 00
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Hook »

Näinhän ei voi käydä, jos bensalla ajaa. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin