Joku letku
Joku letku
Onko tämä valkoinen nupikka evapin takaiskuventtiili:
https://dl.dropbox.com/u/25577/Saab9-5/letku.jpg
Tosta nupikasta kun painoi kevyesti, niin letkun juuresta kuulu suhahdus. Mistä ostan uuden?
https://dl.dropbox.com/u/25577/Saab9-5/letku.jpg
Tosta nupikasta kun painoi kevyesti, niin letkun juuresta kuulu suhahdus. Mistä ostan uuden?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Joku letku
Ei vaan huohotusjärjestelmän takaisku. Tyyppivika että tuosta korkkaa. Siinä on hyvä imuvuoto nyt eli korjaa kuntoon
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Joku letku
Minun 2005 vm 2.3t vectorissa oli tuon huohotinletkun takaiskun letkunipukka poikki tuota kuvaa katsoen oikealta puolelta.Laakkoselta löytyy maksaa reilu 40e siinä tulee takaiskuventtiili jossa kiinni kovamuovinen putki.Paikalleen laitettuna laakkosella 70e.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Joku letku
Saisko tohon jonkun tarvikeosan laitettua? Melko hyvän hintainen on mokoma mokkula...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Joku letku
Itse vaihdatin juuri viime viikolla ton osan Laakkosella n. 70€ töineen. Vaihdatin sen osana "öljyn kulutus-tutkimus"-projektia. En vieläkään suostu uskomaan, että 137 tkm ajettu auto syö 1l/2tkm öljyä öljyrenkaiden vuoksi
No ainakin vanha takaisku vuoti puhaltaessa ilmaa läpi, myös väärään suuntaan. Amulit yleensä olleet n. 400-500. Nyt kylmällä koneella hieman miinuksella ja lämmettyä hieman plussalla, välillä voi käydä hiukan miinuksella.
Jännitys tiivistyy....miten käy öljyn kulutuksen Voi olla että jatkuu, mutta tulipahan kokeiltua. Ja etanolilla mennään.
No ainakin vanha takaisku vuoti puhaltaessa ilmaa läpi, myös väärään suuntaan. Amulit yleensä olleet n. 400-500. Nyt kylmällä koneella hieman miinuksella ja lämmettyä hieman plussalla, välillä voi käydä hiukan miinuksella.
Jännitys tiivistyy....miten käy öljyn kulutuksen Voi olla että jatkuu, mutta tulipahan kokeiltua. Ja etanolilla mennään.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Joku letku
PCS myi kuukausi sitten kyseisen osan (5955927) hintaan 20,70 euroa, klubialennuksella.9000 automaatilla kirjoitti:Saisko tohon jonkun tarvikeosan laitettua? Melko hyvän hintainen on mokoma mokkula...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Joku letku
Selvennykseksi vielä, että vanhemmissa huohotinvaivaisissa (98-03) on siis tämä noin 5 euron takaisku -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 11313.html
Uudemmassa (04->) on tämä parinkympin hintainen versio, jossa on pätkä muoviputkea mukana -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 55927.html
Molemmissa versiossa takaiskuvenan hajoaminen aiheuttaa öljynkulutusta. Huohotuksen kuuluisi toimia alipaineella tuon pikkuletkun kautta ja takaiskun pitäisi sulkeutua kun kaasuläppä aukeaa (ja huohotuksen kulkea öljyloukon kautta).
Eski
Uudemmassa (04->) on tämä parinkympin hintainen versio, jossa on pätkä muoviputkea mukana -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 55927.html
Molemmissa versiossa takaiskuvenan hajoaminen aiheuttaa öljynkulutusta. Huohotuksen kuuluisi toimia alipaineella tuon pikkuletkun kautta ja takaiskun pitäisi sulkeutua kun kaasuläppä aukeaa (ja huohotuksen kulkea öljyloukon kautta).
Eski
Re: Joku letku
Ostin eilen osan, mutta en saanut vanhaa kampikammiossa olevaa liitintä puristettua auki.joko10 kirjoitti:Minun 2005 vm 2.3t vectorissa oli tuon huohotinletkun takaiskun letkunipukka poikki tuota kuvaa katsoen oikealta puolelta.Laakkoselta löytyy maksaa reilu 40e siinä tulee takaiskuventtiili jossa kiinni kovamuovinen putki.Paikalleen laitettuna laakkosella 70e.
Kävin tänään vaihtamassa Oulun Åströmillä, niin työ maksoi tasan 0€ ja toivottivat hyvää pääsiäistä!
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Joku letku
Onko noissa 2004 mallin alkupään moottreissa erilainen huohotus vai onko tässä kyseessä jokin ranetus ja jos niin miksi:
http://www1.picturepush.com/photo/a/125 ... 521629.jpg
Läppäkotelolta lähtevässä letkussa on ensin metallinen kuristin ja siitä lähtevässä ohuemmassa letkussa on tuo pienempi takaisku ja se menee venttiilikopan letkulle.
Öljyloukossa on numero 9197427 ja siitä lähtee kaksi letkua, toinen turbolle ja toinen tuohon venttiilikoppaan. Turbolle menevässä ei ole mitään takaiskua.
http://www1.picturepush.com/photo/a/125 ... 521629.jpg
Läppäkotelolta lähtevässä letkussa on ensin metallinen kuristin ja siitä lähtevässä ohuemmassa letkussa on tuo pienempi takaisku ja se menee venttiilikopan letkulle.
Öljyloukossa on numero 9197427 ja siitä lähtee kaksi letkua, toinen turbolle ja toinen tuohon venttiilikoppaan. Turbolle menevässä ei ole mitään takaiskua.
Saab 9-5 2004 Aero
Re: Joku letku
Kuvan autossa vanhempi huohotus, mutta uudempi läppärunko, jossa ~10mm letkulähtö.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Joku letku
No joo, itse alan pian tuon kans tutkimaan. Mutta pelkään että sinulla ja minulla taitaapi olla sama kirous garretin kaa.. Tai no jos sulla selllainen on. Toisaalta mikä estää japsiturbon porsimista. Eli intercoolerin jälkinen putki irti, ja testaa, tuleeko intercoolerista sellainen puoli litraa öljyy maahan.soap95 kirjoitti:Itse vaihdatin juuri viime viikolla ton osan Laakkosella n. 70€ töineen. Vaihdatin sen osana "öljyn kulutus-tutkimus"-projektia. En vieläkään suostu uskomaan, että 137 tkm ajettu auto syö 1l/2tkm öljyä öljyrenkaiden vuoksi
No ainakin vanha takaisku vuoti puhaltaessa ilmaa läpi, myös väärään suuntaan. Amulit yleensä olleet n. 400-500. Nyt kylmällä koneella hieman miinuksella ja lämmettyä hieman plussalla, välillä voi käydä hiukan miinuksella.
Jännitys tiivistyy....miten käy öljyn kulutuksen Voi olla että jatkuu, mutta tulipahan kokeiltua. Ja etanolilla mennään.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Joku letku
Onkohan tuollaisia tullut jo tehtaalta koska kyseessä on kuitenkin vuosimallin 2004 aero joka on rekisteröity syyskuussa 2003 Ranskassa.Hook kirjoitti:Kuvan autossa vanhempi huohotus, mutta uudempi läppärunko, jossa ~10mm letkulähtö.
Saab 9-5 2004 Aero
Re: Joku letku
Huohotinpäivityksiä on tehty seitsemän toki nelonen kahdesti 4 ja 4b
Tässä on taulukko suosituksiin koskien huohotinta. Kirjainten selitys:
R = suositetaan tehtäväksi, X = modaus mahdollinen ja - tarkoittaa, että modaus tehty jo valmistuksen yhteydessä tai ettei mahdollinen tähän malliin. Esimerkiksi numero 6 sitä ei tarvitse tehdä MY 2004, 2005, 2006.
Tässä on taulukko suosituksiin koskien huohotinta. Kirjainten selitys:
R = suositetaan tehtäväksi, X = modaus mahdollinen ja - tarkoittaa, että modaus tehty jo valmistuksen yhteydessä tai ettei mahdollinen tähän malliin. Esimerkiksi numero 6 sitä ei tarvitse tehdä MY 2004, 2005, 2006.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Joku letku
valitettavasti vähänki ajettu voi höplöttää renkaiden välistä.. itselläni alkoi reilu öljynkulutus n. 150tkm:n aikaan. nyt T5 hilut sisällä, niin katsotaan muuttuuko tilanne.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00