9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Terve.
Löytyskö pääkaupunkiseudulta tommoselle muutokselle tekijää?
Ja kannattaako moinen muutos ?
Löytyskö pääkaupunkiseudulta tommoselle muutokselle tekijää?
Ja kannattaako moinen muutos ?
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Itse miettinyt päivitystä. Suuttimet pitää vaihtaa, jos halua tehojen pysyvän nykyisellä tasolla. Toinen haaste tulee kytkimen kanssa. Itsellä nyt heman yli 100 000KM ajettu ja nelosella kaasu pohjaan, niin kytkin luistaa. Perus Aeron kytkimelle alkaa tuo 300HP kanssa tuo 100 000km olemaan maksimi. Toki ajotapa vaikuttaa. Itse olen ajellut 80% matkaa enkä suuremmin ole omaa autoa viitsinyt polkea.
Laita viestiä esim. Hook nimiselle kaverille, niin osaa auttaa softan kanssa.
Laita viestiä esim. Hook nimiselle kaverille, niin osaa auttaa softan kanssa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
...tartte tänne hirssien kanssa tulla huutelemaan...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Ok, ollaan sitten hiljaa "Hirssien" kanssa.
Tänään tuli E85 softa, käyrien mukaan pitäis olla joku 275 pollea.
Ei vaan ahda täysillä, puuttuu joku 30%.
Varmaan joku pieni ilmavuoto jossain.
Tarttee varmaan vaihtaa noi letkut tuolta.
Tänään tuli E85 softa, käyrien mukaan pitäis olla joku 275 pollea.
Ei vaan ahda täysillä, puuttuu joku 30%.
Varmaan joku pieni ilmavuoto jossain.
Tarttee varmaan vaihtaa noi letkut tuolta.
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Polttoainepuolelle tehty jotain? 305hv Hirsch on vakio siltä osin, etanolilla tuskin irtoaa yli 240-250hv. T7Suiten käyrät on sitten ihan mitä on..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Tuollaisen hirssi pelin kanssa kannattaa aloittaa bensanpaineiden mittailulla (olettaen että ruskeat suuttimet) ja/tai vanhan softan ihmettelyllä, että mitä siellä on kerrottu suuttimien tuotoksi. Tämän jälkeen voi sitten tehdä biopower softan muutokset ko. Kokoonpanolle. Jos menee viskaa "vakio" biopower softan autoon, johon nähden suuttimet tuottaa esim. 10% enemmän, niin etanoli pitoisuus tunnistuu noin 25% alakanttiin pieleen ja tämä vaikuttaa etanolilla mm. Sytytysennakkoon etanolin vääntö etua heikentävästi sekä kylmärikastuksiin käynnistystä heikentävästi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Injector constant on 305hv Hirsch softassa vakio eli 261.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Moro.
Nappe varkkäs ton softan tohon.
Muuten tuntuu pelittävän, löysin ainaskin muutaman takaiskun joka oli porsinut.
Sais vaan tankin tyhjäks et vois alkaa "säästämään"
Nappe varkkäs ton softan tohon.
Muuten tuntuu pelittävän, löysin ainaskin muutaman takaiskun joka oli porsinut.
Sais vaan tankin tyhjäks et vois alkaa "säästämään"
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Oliko tuossa suuremmat bensanpaineet hirssin jäljiltä? Miten kohilleen tunnistaa bensan etanoli pitoisuuden?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Moro!
Joo tossa on suurempi bensan paine, ruskeet suuttimet, koko alumiininen välijäähdytin.
Turbon tyypistä en oo varma, tohon on jotain remonttia tehty ennen mua.
Loppuviikosta selkiää noi etanoli arvot, tuntuu nää duunit haittaavan tota harrastusta.
Joo tossa on suurempi bensan paine, ruskeet suuttimet, koko alumiininen välijäähdytin.
Turbon tyypistä en oo varma, tohon on jotain remonttia tehty ennen mua.
Loppuviikosta selkiää noi etanoli arvot, tuntuu nää duunit haittaavan tota harrastusta.
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Moro, eli taasen päivitystä:
Etanoli arvo on 780 hujakoilla.
Kun tulin eilen Porista, kokeilin parikertaa pidempää täyskaasu ohitusta.
Ilman pyynti on 1200 hujakoilla ja toteutunut 750 - 800, eli jostain falskaa.
Pinl on maksimissaan 1600.
EVAP on tulpattu imusarjanpuolelta
Mistä kantsis lähtee etsiin vikaa ?
Etanoli arvo on 780 hujakoilla.
Kun tulin eilen Porista, kokeilin parikertaa pidempää täyskaasu ohitusta.
Ilman pyynti on 1200 hujakoilla ja toteutunut 750 - 800, eli jostain falskaa.
Pinl on maksimissaan 1600.
EVAP on tulpattu imusarjanpuolelta
Mistä kantsis lähtee etsiin vikaa ?
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: 9-5 Hirsch (305hv) Aero päivitys E85 bensalle
Bypass tai sen ohjausletkut? Sekin rajoittaa ahdot ~0,6 nurkille, kun paineet karkaa bypassin kautta turbon imupuolelle.
Useasti tuosta tulee jossain kohtaa myös vikakoodi P1110.
Useasti tuosta tulee jossain kohtaa myös vikakoodi P1110.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.