9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Ihan oikeat on 2.3 litraiselle
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Joo siltä kuulostaa. Varsinainen porsiminen vaikuttaa kyllä laihalta seokselta. Voiko väsynyt bensapumppu johtaa tuollaiseen tuhoon?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Mulla bensanpaineesäädin oli kaput ja tulpasta tuli samannäköinen. Wösnerit varmaan pelasti tuholta, e85 polttoaineena mutta kun vikaantu oli "suht" reilu vauhti motarilla lappu lattiassa.
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Voisi olla yksi potentiaalinen tuhon aiheuttaja tuo bensanpaineen säädin. Pumppuhan minun tapauksessa oli melko tuore. En oikein jaksa uskoa, että se olisi nyt jo antautunut...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 16:45
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Nostellaas kun ei viiti samaan aiheeseen uutta lankaa perustaa.
Elikkä oma 9-5 my02 antaa missfirejä e85 kiihdytellessä. Mreq asetettu 1350 mutta putoaa samantien tuonne 1200-1250 pintaan missien jälkeen.
Vastaavaa ongelmaa ei ollut vakiosuuttimilla aikasemmalla stagella..
Sytkäkasetti vaihdettu jokunen kymmentä tkm takaperin käsittääkseni orkkikseen.
Bensapumppu sekä MAF vaihdettu uusiin.
Suuttimet 870cc bosch ev14, seokset oli ok kun tsekattiin penkissä.
Käytiin penkissä ja tehoja puuttui 30-50hp (207whp/300wnm), ajeltiin 100km takasin kotiapäin ja tsekattiin tulpat mitkä vaihettiin just ennen penkitystä niin 2 oli halki..
Voisko haljenneilla tulpilla ajaminen aiheuttaa sytkäkasetin hajoamisen?
Kotimatkalla myös antoi errorin ettei ahdot nouse/käyttäydy oikein.
Vuodot yms tsekattu
Seuraavaksi tarkotus vaihtaa bensansuodatin vielä mutta jos sekään ei auta niin olisko muita ajatuksia?
Elikkä oma 9-5 my02 antaa missfirejä e85 kiihdytellessä. Mreq asetettu 1350 mutta putoaa samantien tuonne 1200-1250 pintaan missien jälkeen.
Vastaavaa ongelmaa ei ollut vakiosuuttimilla aikasemmalla stagella..
Sytkäkasetti vaihdettu jokunen kymmentä tkm takaperin käsittääkseni orkkikseen.
Bensapumppu sekä MAF vaihdettu uusiin.
Suuttimet 870cc bosch ev14, seokset oli ok kun tsekattiin penkissä.
Käytiin penkissä ja tehoja puuttui 30-50hp (207whp/300wnm), ajeltiin 100km takasin kotiapäin ja tsekattiin tulpat mitkä vaihettiin just ennen penkitystä niin 2 oli halki..
Voisko haljenneilla tulpilla ajaminen aiheuttaa sytkäkasetin hajoamisen?
Kotimatkalla myös antoi errorin ettei ahdot nouse/käyttäydy oikein.
Vuodot yms tsekattu
Seuraavaksi tarkotus vaihtaa bensansuodatin vielä mutta jos sekään ei auta niin olisko muita ajatuksia?
9-5 2.0t vector wagon bp 01'
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
1350 mgc ... Mikä dp ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 16:45
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
JT tuning 3" superflow dp + catback kisakatilla.
Löytyy myös mitsun td04-15t.
Löytyy myös mitsun td04-15t.
9-5 2.0t vector wagon bp 01'
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Potilas -05 aero JC softalla.
Täyskaasu kiihdytyksessä alkanut kevyesti ns "turraamaan". Eli ei mitään pahaa nykimistä/pätkimistä, vaan sellaista jonka juuri ja juuri tuntee. Ykköspyttyyn kertyy aina joitain nakuja kolmosvaihteen vedossa. Turraaminen alkaa ihan yläkierroksilla. Vikakoodia ei anna. Muuten auto pelaa niin kuin pitää, ongelma vasta yläkiekoilla. Tsekattu/vaihdettu:
-autossa 3" mossemies koko putkisto, eli katti/änkkäri ei ole tukossa
-etanolit tankissa, Ad85 näyttää 848 ja amul noin 200
-DI kasetti 100tkm ajettu orkkis
-IMM 100tkm ajettu orkkis
-kampiakselin asento anturi 100tkm ajettu orkkis
-tulpat BCPR7ES-11, 5tkm ajetut
-bensapumppu juuri vaihdettu uuteen AEM 340lph
-by-pass vaihdettu 10tkm sitten
-vaihdoin uuden tulpan ykköspyttyyn, ei vaikutusta
-kokeilin kaverin vähän ajettua orkkis DI kasettia: ei vaikutusta
-alipaineletkut tsekattu ja muutenkin pidetty hyvässä kunnossa
-huohotuksen takaiskuventtiili kaasuläpälle tsekattu-->kunnossa
-evap takaisku vuoti hieman, vaihdoin ehjän-->ei vaikutusta
-Pinl/mAir lukemat näyttää kolmosen vedossa +12c kelissä maksimissaan 2270/1350, onko nämä linjassa toisiinsa nähden? Autosta penkitetty 306hv/480nm @VNdyno
Mitähän seuraavaksi? Voisko IMM olla silti vaihtokunnossa?
Täyskaasu kiihdytyksessä alkanut kevyesti ns "turraamaan". Eli ei mitään pahaa nykimistä/pätkimistä, vaan sellaista jonka juuri ja juuri tuntee. Ykköspyttyyn kertyy aina joitain nakuja kolmosvaihteen vedossa. Turraaminen alkaa ihan yläkierroksilla. Vikakoodia ei anna. Muuten auto pelaa niin kuin pitää, ongelma vasta yläkiekoilla. Tsekattu/vaihdettu:
-autossa 3" mossemies koko putkisto, eli katti/änkkäri ei ole tukossa
-etanolit tankissa, Ad85 näyttää 848 ja amul noin 200
-DI kasetti 100tkm ajettu orkkis
-IMM 100tkm ajettu orkkis
-kampiakselin asento anturi 100tkm ajettu orkkis
-tulpat BCPR7ES-11, 5tkm ajetut
-bensapumppu juuri vaihdettu uuteen AEM 340lph
-by-pass vaihdettu 10tkm sitten
-vaihdoin uuden tulpan ykköspyttyyn, ei vaikutusta
-kokeilin kaverin vähän ajettua orkkis DI kasettia: ei vaikutusta
-alipaineletkut tsekattu ja muutenkin pidetty hyvässä kunnossa
-huohotuksen takaiskuventtiili kaasuläpälle tsekattu-->kunnossa
-evap takaisku vuoti hieman, vaihdoin ehjän-->ei vaikutusta
-Pinl/mAir lukemat näyttää kolmosen vedossa +12c kelissä maksimissaan 2270/1350, onko nämä linjassa toisiinsa nähden? Autosta penkitetty 306hv/480nm @VNdyno
Mitähän seuraavaksi? Voisko IMM olla silti vaihtokunnossa?
Viimeksi muokannut Lupe-81, Su Touko 28, 2023 12:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-3 aero sedan man -05
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Paljonkos on kilsoja takana polttoaineensuodattimella?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Reilu 30tkm ajettu suodatin.
Tuota Pinl/mAir arvoja vähän mietin. Ahtoja näyttäisi olevan ehkä pikkaisen enemmän mitä penkityksessä aikanaan (penkissä ahdot 1,1bar@2400rpm -->ja max 1,2 bar@4500rpm, nyt siis Pinl oli max 2270=1,27 bar). Voisiko siis olla että IMM vaihtokunnossa?
Kahdelta videolta katsoessa open SIDiä kun kolmosen veto alkaa ja ahdot nousee niin siinä kohdalla kun mAir on ~1000 niin Pinl on ~1600
Tuota Pinl/mAir arvoja vähän mietin. Ahtoja näyttäisi olevan ehkä pikkaisen enemmän mitä penkityksessä aikanaan (penkissä ahdot 1,1bar@2400rpm -->ja max 1,2 bar@4500rpm, nyt siis Pinl oli max 2270=1,27 bar). Voisiko siis olla että IMM vaihtokunnossa?
Kahdelta videolta katsoessa open SIDiä kun kolmosen veto alkaa ja ahdot nousee niin siinä kohdalla kun mAir on ~1000 niin Pinl on ~1600
9-3 aero sedan man -05
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Imm vaihdosta ei varmasti ole haittaa jos 100tkm ajeltu tekele.Lupe-81 kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 11:59Reilu 30tkm ajettu suodatin.
Tuota Pinl/mAir arvoja vähän mietin. Ahtoja näyttäisi olevan ehkä pikkaisen enemmän mitä penkityksessä aikanaan (penkissä ahdot 1,1bar@2400rpm -->ja max 1,2 bar@4500rpm, nyt siis Pinl oli max 2270=1,27 bar). Voisiko siis olla että IMM vaihtokunnossa?
Kahdelta videolta katsoessa open SIDiä kun kolmosen veto alkaa ja ahdot nousee niin siinä kohdalla kun mAir on ~1000 niin Pinl on ~1600
Bensasutia en muuten epäilis mutta meijän yhessä femmassa oli motonetin suti aikanaan, oisko 2v/20t kestänyt ennenkun alko vuotamaan. Herratietää miten sitten on virtauksen ja suodatuksen laatu ollut...
Ehjällä Imm jos sais testailtua?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Joo mä oon tässä itsekki järkeilly että IMM saattaisi olla se ongelma, tilaan tänään uuden. 105tkm tosiaan ajettu.
9-3 aero sedan man -05
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
T7 ahtopaine säätyy vallitsevien olosuhteiden mukaan. Se on normaalia, että joissakin keleissä ahtopaine on suurempi tai pienempi. Järjestelmä tavoittelee pyydettyä ilmamassaa, ei ahtopainetta.
En jaksa uskoa ilmamassamittarin vikaan, kun noin vähän on ilmamassamittari ajettu. Toki sijoitus ei hukkaan mene, mutta tuskin se vikaa poistaa.
Pieni jäähdytysnestevuoto palotilaan aiheuttaa nakutus- ja mifitunnistuksia. Itsellänikin oli taannoin näin, ja vikaa metsästettiin melkein koko kesä, kunnes kannentiiviste morjesti.
En jaksa uskoa ilmamassamittarin vikaan, kun noin vähän on ilmamassamittari ajettu. Toki sijoitus ei hukkaan mene, mutta tuskin se vikaa poistaa.
Pieni jäähdytysnestevuoto palotilaan aiheuttaa nakutus- ja mifitunnistuksia. Itsellänikin oli taannoin näin, ja vikaa metsästettiin melkein koko kesä, kunnes kannentiiviste morjesti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
Joo. Tiedän tuon että ahtopaine on kesällä näissä hiukan korkeampi kun talvella. Mutta olen tosiaan pannut merkille ihan silmin että ahdot on sen ~0,1 bar korkeammalla Autogauge ahtomittarissa täyskaasulla, mitä normaalisti olen näillä keleillä tottunut näkemään. Voihan se olla että herkin ykköspytty sitten menee liian laihalle noin pienestä lisäahdosta, kun muutenkin seos on säädetty vajaa 13 AFR täyskaasulla.
9-3 aero sedan man -05
Re: 9-5 pätkii kovassa kiihdytyksessä
306 hv ja ilmeisesti vakio mitsun ahdin ja cooleri. Mitkä suuttimet sulla on? Paljonko mahtaa olla imuilman lämmöt? Kyllähän oireet viittaa laihaan seokseen, mutta mikä sen aiheuttaa, onko vaikeampi kysymys. Etanolilla kun ei noilla ahdoilla vielä pitäisi nakutella, kunhan seokset ja ennakot on kunnossa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero