Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas »

Vähän asiaa sivuten. Meikän luovuttaja saapissa on Mitsu ja sille tehty softa. Nyt kone siirtyy toiseen,jossa on joku viina softa Garretille. Eli tuleeko ongelmia?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ajoin miekin Mitsulla varustettua 2.3litran konetta matapaine GT17 -softalla. Laiskahan se on, kun myöhemmin softaksi tuli Aeron tehoilla biopower - softa. Huonommin heräsi ahdin vrt. GT17. Herää paremmin oikealla softalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Minä taas ajoin yli kaksi vuotta OG-kolkilla Garretille tehdyllä stage1-softalla sen jälkeen kun olin vaihtanut ahtimeksi Mitsun. Ei ongelmia, enkä huomannut ajossa mitään eroa Garretin ja Mitsun välillä. Auto lähti sen reilun kahden vuoden jälkeen myyntiin vakiosoftalla mutta edelleen Mitsulla, ja toimi tuollakin kombolla normaalisti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas »

Joo,eipä tuota tarvii sit vaihella.. Kerkeehän tuola ko lähtee vähän aikasemmin.. :D
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Termos »

AZP kirjoitti:
Su Syys 01, 2019 19:44
Minä taas ajoin yli kaksi vuotta OG-kolkilla Garretille tehdyllä stage1-softalla sen jälkeen kun olin vaihtanut ahtimeksi Mitsun. Ei ongelmia, enkä huomannut ajossa mitään eroa Garretin ja Mitsun välillä.
Minä taas ajoin tuolla samalla yhdistelmällä kuin sinä (+2,5" catback) 2,3 litraisella femmalla, ja komppaan Mertmin havaintoja.

Onko se sitten tuo isompi kone, vai mistä johtunee, mutta kyllähän femma oli nuhainen silloin. Vetihän se ylärekisterissä Mitsulla pirteämmin, mutta esmes taajamapyörittely oli nihkeetä, kun tarvis oli liikahtaa nopsasti :wink:

Ongelmatonta menoa oli toki, että ei sen puoleen huolta.

Edit: Onhan se lisääntynyt muikea alavääntö arkiajossakin helposti sen reilun satalappusen väärti, tai mitä softapäivitys nykyään maksaakaan foorumilaisten toimesta :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oliko muuten tuo femma automaatti vai manuaali? Mulla automaatti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oma kokemus manuaalista. Og9-3 :ssa taisin melko pian päivittää softan ahtimen vaihdon jälkeen, joten siitä erosta ei ole mitään mielikuvaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Termos »

Manuaali täälläkin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas »

Tommaateilla huristellaan. Emännän käyttöön tullee,nii ei haittaa vaikka hittaasti herräilee.. :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siinä voi olla eroja huomaako ahtimien välillä eroja automaatilla ja manuaalilla. Automaatilla rajoitetaan vääntöä pienimmillä vaihteilla aika paljon, ellei sitten sitäkin osaa softasta ole puukotettu. Oli kaupunkiajokokemukset aika yö ja päivä kun vertasi omaa automaatti-OG-kolkkia lankomiehen manuaali-OG-kolkkiin, joissa molemmissa stage 1 -softa ja etanolit tankissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin