Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 442
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

No niinhän onkin. Sauli olikin kirjoittanut et 06-10 malleihin.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653

peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Paljonko tämä mitsu tyypillisesti kestää Aerossa? Sen verran on ajohistoriaa tiedossa, että autolla on melkein koko ikä ajeltu kohtuullisen rauhallisesti, mitä nyt ohituksia maantievauhdissa. Ei ole revitelty käytännössä ollenkaan ja ECU ollut vakio 183 tkm asti. Kilometrejä nyt 184 tkm. Onko hätävarjelun liioittelua edes harkita ostavansa uutta varsinkaan, kun ei saa asennustakuuta, jos ei laita samointein paikoilleen Saab-huollossa. Nykyisessäkään en ole havainnut ongelmia. VM04:ssa taitaa olla pitempikaulainen malli, joka näyttäisi olevan kirjoittelun perusteella alessa PCS:llä. Mutta uudempikin 06-> taitaa sopia ja siihen sopisi sitten myös uudempi imukobra.
9-5 Aero BioPoweroitu -04 Klik
Ex: 9-3 2.0T Turbo Sport 200hv -99 (RIR-884)

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä noi 300-500tkm kestää normikäytössä.
On laitettu samaa ahdinta takaisin 400tkm ajettuunkin, kun ei ole ollut sanomista.
Garretin gt17 ei sitten kestä yleensä kuin 150-250tkm.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Hook kirjoitti:PCS:n turbo on 9-5 aero -05 asti, kun taas tämä on "short neck", eli 06 ja uudemmat.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Olet oikeassa, varmistin asian.
T7 vm. 2001 9-3

Busse
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 04:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Busse »

lepisto89 kirjoitti:Pcs:llä tämä tarjous on ollut jo varmaan kuukauden päivät.
PCS möi vaan "ei ooota" pari vk sit, joten jouduin tilaan Neolta kun hätäisesti tarvin.. Olisi pitänyt jaksaa pyöräillä muutaman päivän niin Euroja olisi säästynyt.
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4

kimurantti
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 07:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja kimurantti »

Minun 9-3 2.0t -02 on puskenut käynnistettäessä savua jo pitkän aikaa joten kait se on turbon vaihto edessä. Kannattaisiko tässä kohtaa kyselemättä sijoittaa Garretin sijaan tuohon Mitsubishin turboon muutossarjoineen? Saako muutamalle sadalle lisäeurolle vastinetta?

Ohi aiheen kysyisin myös suosituksia missä liikkeessä Oululaisen kannattaa turbon vaihto ja huohotinpäivitys teettää? Saabin oma huolto ei liene halvimmasta päästä.
9-3 2.0t -02

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1554
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas »

Kannattaa kiiruhtaa kipinkapin paikalliseen Saab-liikkeeseen. Turbokamppanja voimassa enää pari päivää. Eli TEHDASUUSI mitsu ja muutossarja. Sitten kyselemään vaihtohommaa vaikka paikallisilta Saabisteilta :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333

kimurantti
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 07:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja kimurantti »

Ovat näköjään jatkaneet tarjousta: "Tarjoushinnat voimassa 27.9.2013 asti valtuutetuissa Saab-huoltoliikkeissä."

Sehän oiskin kun löytäis paikallisen harrastajan remontoimaan. Flexifuelpäivityksellekin olisi tarvetta :)
9-3 2.0t -02

Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Pistäs paikkakunta näkyvii tohon vasemmalle. Toiseksee ostoilmoitus remppa-avusta helpottaa paikallisen harrastajan löytymistä :wink:
Ahdonvoimaa

900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mikäs ton Garret-Mitsu muutossarjan oikea osanumero on, kun tossa tiedotteessa on muutossarjan osanumero sama kuin mitsun turbon, näinollen marmori ei tuota muutossarjaa löydä..

Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S

matula
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja matula »

Uusitaan sama kysymys sen vuoksi, että vastausta ei ole löytynyt eikä se löydy liikkeen tiskiltäkään...

Mikäs ton Garret-Mitsu muutossarjan oikea osanumero on, kun tossa tiedotteessa on muutossarjan osanumero sama kuin mitsun turbon, näinollen marmori ei tuota muutossarjaa löydä..
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja

Snabb, Snabbare, Saab

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1554
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas »

Se on just se. Eli mitsun sarja mitsuun ja garrettin garrettiin. " Muutossarja" on hiukan hämäävä termi....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9516
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo eli itse moottorissahan ei ole eroa Mitsulaisen tai Garrettilaisen välillä. Eli Mitsun asennussarjalla saa asennettua Mitsun moottoriin, jossa on alun perin ollut Garrett. Ei ole olemassa mitään erikoista "muutossarjaa".

Oma kokemus on tosin siitä, miten asennetaan Mitsu Garretin vanhoilla putkilla, mutta se onkin sitten ihan eri tarina.

Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Eli käytännössä marssit liikkeeseen ja sanot haluavasi aeron turbon putket :)
T7 vm. 2001 9-3

-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Ruotsin päässä ei ole tuota muutossarjaa saatavilla. Tänään tarkistettu tilanne Tampereen Metro-autosta. Mitsu tulossa itselle viikon toimitusajalla.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T

Vastaa Viestiin