Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1503
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas » Su Syys 01, 2019 15:57

Vähän asiaa sivuten. Meikän luovuttaja saapissa on Mitsu ja sille tehty softa. Nyt kone siirtyy toiseen,jossa on joku viina softa Garretille. Eli tuleeko ongelmia?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9335
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Su Syys 01, 2019 19:15

Ajoin miekin Mitsulla varustettua 2.3litran konetta matapaine GT17 -softalla. Laiskahan se on, kun myöhemmin softaksi tuli Aeron tehoilla biopower - softa. Huonommin heräsi ahdin vrt. GT17. Herää paremmin oikealla softalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8828
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Syys 01, 2019 19:44

Minä taas ajoin yli kaksi vuotta OG-kolkilla Garretille tehdyllä stage1-softalla sen jälkeen kun olin vaihtanut ahtimeksi Mitsun. Ei ongelmia, enkä huomannut ajossa mitään eroa Garretin ja Mitsun välillä. Auto lähti sen reilun kahden vuoden jälkeen myyntiin vakiosoftalla mutta edelleen Mitsulla, ja toimi tuollakin kombolla normaalisti.

Avatar
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1503
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas » Su Syys 01, 2019 20:50

Joo,eipä tuota tarvii sit vaihella.. Kerkeehän tuola ko lähtee vähän aikasemmin.. :D
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1944
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Termos » Su Syys 01, 2019 21:46

AZP kirjoitti:
Su Syys 01, 2019 19:44
Minä taas ajoin yli kaksi vuotta OG-kolkilla Garretille tehdyllä stage1-softalla sen jälkeen kun olin vaihtanut ahtimeksi Mitsun. Ei ongelmia, enkä huomannut ajossa mitään eroa Garretin ja Mitsun välillä.
Minä taas ajoin tuolla samalla yhdistelmällä kuin sinä (+2,5" catback) 2,3 litraisella femmalla, ja komppaan Mertmin havaintoja.

Onko se sitten tuo isompi kone, vai mistä johtunee, mutta kyllähän femma oli nuhainen silloin. Vetihän se ylärekisterissä Mitsulla pirteämmin, mutta esmes taajamapyörittely oli nihkeetä, kun tarvis oli liikahtaa nopsasti :wink:

Ongelmatonta menoa oli toki, että ei sen puoleen huolta.

Edit: Onhan se lisääntynyt muikea alavääntö arkiajossakin helposti sen reilun satalappusen väärti, tai mitä softapäivitys nykyään maksaakaan foorumilaisten toimesta :lol:
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8828
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Syys 02, 2019 06:42

Oliko muuten tuo femma automaatti vai manuaali? Mulla automaatti.

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9335
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Ma Syys 02, 2019 10:38

Oma kokemus manuaalista. Og9-3 :ssa taisin melko pian päivittää softan ahtimen vaihdon jälkeen, joten siitä erosta ei ole mitään mielikuvaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1944
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja Termos » Ma Syys 02, 2019 18:26

Manuaali täälläkin.
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Avatar
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1503
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja suapas » Ma Syys 02, 2019 19:02

Tommaateilla huristellaan. Emännän käyttöön tullee,nii ei haittaa vaikka hittaasti herräilee.. :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8828
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Syys 02, 2019 19:33

Siinä voi olla eroja huomaako ahtimien välillä eroja automaatilla ja manuaalilla. Automaatilla rajoitetaan vääntöä pienimmillä vaihteilla aika paljon, ellei sitten sitäkin osaa softasta ole puukotettu. Oli kaupunkiajokokemukset aika yö ja päivä kun vertasi omaa automaatti-OG-kolkkia lankomiehen manuaali-OG-kolkkiin, joissa molemmissa stage 1 -softa ja etanolit tankissa.

Vastaa Viestiin