Käsijarrun säätö.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Käsijarrun säätö.

Viesti Kirjoittaja suapas »

TK-9-5 kirjoitti:Näin tein ja alkoi toimimaan mutta katsastuksessa taas hylätty. Jostain tulee löysää taas eikä pidä yhtään.

jos olisi joku halukas saabisti joka haluaisi tutkailla asiaa piakkoin ? 5.12015 viimeinen uusintanäyttö päivä

045 6333269 Tero
Luitko tässä ketjussa olevan nimimerkki "mike" ohjeet... Niilla pitäis onnistua :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
TK-9-5
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 17:05
Paikkakunta: Salo

Re: Käsijarrun säätö.

Viesti Kirjoittaja TK-9-5 »

suapas kirjoitti:
TK-9-5 kirjoitti:Näin tein ja alkoi toimimaan mutta katsastuksessa taas hylätty. Jostain tulee löysää taas eikä pidä yhtään.

jos olisi joku halukas saabisti joka haluaisi tutkailla asiaa piakkoin ? 5.12015 viimeinen uusintanäyttö päivä

045 6333269 Tero
Luitko tässä ketjussa olevan nimimerkki "mike" ohjeet... Niilla pitäis onnistua :)

Juu lukenut olen. Sain sen taas pitämään. Aamulla asemalle kokeilemaan...
#5815
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Käsijarrun säätö.

Viesti Kirjoittaja wesku »

2005 mallisen kanssa taistelen nyt jarrulevyjen irrottamiseksi. Vaijerin säätö löysätty ylhäällä. Vaijeri tuntuu ihan löysältä eikä ota juuri lainkaan jarrua vaijeria kiristäessä.

Ei se paljosta voi olla kiinni koska molemmilla puolilla levy jo pyörii vapaasti.

Onko tuohon olemassa suoraan joku ulosvetotyökalu vai pitääkö rakentaa itse ?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Käsijarrun säätö.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Seuraavaksi sitten pultin (tai siitä hieman isommasta jossa ei jengoja) pyörittelet "siipirattaasta" (ylös tai alas, riippuen kummun päin säätöruuvi) kengät kauemmaksi rummusta, niin saat rummun irti. Muuten ei käytännössä irtoa, kun ruostetta rummun reunalla tai uraa rummussa.

.. Ja jos vaijeri on säädetty oikein, (eli niin ettei se levitä kenkiä käsijarrun poissa ollessaan) niin tuohon ei tarvitse koskea rumpuja irrottaessa. Kuluminen kompensoidaan kenkiä lähentämällä säätö ruuvilla siipirattaasta, EI vaijerista.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin