Eli peruspaine on alhainen ja laiska kun olen en ole sitä korjannut. Voiko tämä vaikuttaa ilmamassojen toteutumaan suhteessa pyyntiin? Peruspaine taisi olla luokkaa 0,22 baria.
Kovemmissa vedoissa kyllä toteuma seuraa ihan suht hyvin, onhan immu vasta päivän vanha .
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vähän aiheeseen liittyen. Itellä oli mair n. 200 alle pyydetystä täyskaasulla.
Ahtopaine taasen n. 1,3 .
Nyt kun vaihdoin uuden immun, niin mair seuraa pyyntiä. Täyskaasulla hiukan jäljessä...
Mutta ahdot putos n.1,1 bariin.
Eli nostaako boksi huonolla immulla ahtoja ?
Riippuu softasta rajoittaako "apc error" eli mankkuvena irti tapauksessa massoja läpällä johonkin peruspainetta matalammaksi vai ei. Itse yleensä nostan rajaa sen verran että voi testata mankun piuha irti peruspaineen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Yksi vaihtoehtoinen konsti on testata, kun laittaa dummy mankun oikean tilalle sähköjohdon päähän. Ecun mielestä on manku paikallaan (ei apc erroria) ja ilma kiertää edelleenkin virrattoman (alkuperäisen) mankun kautta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Äh, jostain netistä kaivoin vinkin että peruspaineen saisi katsottua täyskaasukiihdyttämällä kolmosella 1500 rpm -> 3000 rpm ja sitten kaasu edelleen lattiassa jarrua painamalla. Noh, oma aero näytti muistaakseni Pinl 1015...
Meinasin jo mennä auton alle ryömimään, mutta päätin ensin hieman tutkia asiaa. Eli voiko ko. tavalla tarkistaa peruspaineen vai ainoastaan tuolla W-C letkut yhteen (nämä ilmeisesti ne kaksi alempaa letkua siitä mistä sen ylimmän olen tulpannut? ) tyylillä?
PS. Imeisesti tuo jarrupoljin -kikka toimii siis vain T5 ei enää T7?
Jarrupoljinkikka ei toimi T7:ssa. Ainoa 100% varma tapa T7 autossa on C-W letkujen yhdistäminen pneumaattisesti. R-letku on tosiaan se ylin, ja varmistuksena vaan että sehän tulpataan siten, että se T-haara ei virtaa enää R-letkuun EVAP-järjestlemästä, mutta mankkuvenasta on vapaa yhteys imuputkeen. Jos mankkuvena ei pääse hengittämään R-portista, ei paineet myöskään nouse yli peruspaineen, tavallaan tämä on yksi tapa myös testata peruspaine.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kokeilin nyt laittaa nuo C ja W letkut yhteen (laitoin väliin pätkän sitä ohuempaa paineletkua, en ole ihan 100% varma että liitos oli tiivis) ja sitten tien päälle.
Pinl n. 1500 ja mAir n. 800, eli ilmeisesti peruspaine kutakuinkin kohdallaan?
EVAPin olen tulpannut siten että R-letku on otettu irti siitä kobrassa roikkuvasta mankkuvenasta ja tulppa laitettu siihen letkuun, letkun paikka venttiilissä on avoin.