Peruspaine vs. mAir / mReq

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Eli peruspaine on alhainen ja laiska kun olen en ole sitä korjannut. Voiko tämä vaikuttaa ilmamassojen toteutumaan suhteessa pyyntiin? Peruspaine taisi olla luokkaa 0,22 baria.

Kovemmissa vedoissa kyllä toteuma seuraa ihan suht hyvin, onhan immu vasta päivän vanha :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Laiskemmin nousee ahdot ja ilmamassat jos peruspaine on matala.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tämmöinen oli epäilys. Suurkiitos taas Carlsonille vastauksesta!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Irrotitko laiskana vaan mankkuvenan johdon vai yhdistit W ja C letkut toisiinsa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja suapas »

Vähän aiheeseen liittyen. Itellä oli mair n. 200 alle pyydetystä täyskaasulla.
Ahtopaine taasen n. 1,3 .
Nyt kun vaihdoin uuden immun, niin mair seuraa pyyntiä. Täyskaasulla hiukan jäljessä...
Mutta ahdot putos n.1,1 bariin.
Eli nostaako boksi huonolla immulla ahtoja ?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Eikös se nosta, annettu ilmamassa jää pyynnistä niin pitää ahtoja nostaa?
SAAB 9-5 Aero -05
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Vesa, juurikin liitin irti tekniikalla testattu. Mikä ero sillä olis letkujen yhdistämiseen nähden?

Kyllähän se niin on, että viallien immu aiheuttaa ahtopaineen nousua jos toimivaan verrataan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

T7:ssa näyttää pienempää peruspainetta jos vaan irrottaa sähköt... kytkeppä letkut toisiinsa niin saat oikein tuloksen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Riippuu softasta rajoittaako "apc error" eli mankkuvena irti tapauksessa massoja läpällä johonkin peruspainetta matalammaksi vai ei. Itse yleensä nostan rajaa sen verran että voi testata mankun piuha irti peruspaineen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Napen softa, versiosta ei hajua. Pitänee toi letkujumppa tehdä, niin totuus tulee esiin. Paljonkos peruspaineen pitäis olla, 0,43 bar?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Se on jo hyvä lukema
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja Hook »

Yksi vaihtoehtoinen konsti on testata, kun laittaa dummy mankun oikean tilalle sähköjohdon päähän. Ecun mielestä on manku paikallaan (ei apc erroria) ja ilma kiertää edelleenkin virrattoman (alkuperäisen) mankun kautta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kaizu
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 15:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Äh, jostain netistä kaivoin vinkin että peruspaineen saisi katsottua täyskaasukiihdyttämällä kolmosella 1500 rpm -> 3000 rpm ja sitten kaasu edelleen lattiassa jarrua painamalla. Noh, oma aero näytti muistaakseni Pinl 1015...

Meinasin jo mennä auton alle ryömimään, mutta päätin ensin hieman tutkia asiaa. Eli voiko ko. tavalla tarkistaa peruspaineen vai ainoastaan tuolla W-C letkut yhteen (nämä ilmeisesti ne kaksi alempaa letkua siitä mistä sen ylimmän olen tulpannut? :oops:) tyylillä?

PS. Imeisesti tuo jarrupoljin -kikka toimii siis vain T5 ei enää T7?
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jarrupoljinkikka ei toimi T7:ssa. Ainoa 100% varma tapa T7 autossa on C-W letkujen yhdistäminen pneumaattisesti. R-letku on tosiaan se ylin, ja varmistuksena vaan että sehän tulpataan siten, että se T-haara ei virtaa enää R-letkuun EVAP-järjestlemästä, mutta mankkuvenasta on vapaa yhteys imuputkeen. Jos mankkuvena ei pääse hengittämään R-portista, ei paineet myöskään nouse yli peruspaineen, tavallaan tämä on yksi tapa myös testata peruspaine.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kaizu
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 15:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Peruspaine vs. mAir / mReq

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Kokeilin nyt laittaa nuo C ja W letkut yhteen (laitoin väliin pätkän sitä ohuempaa paineletkua, en ole ihan 100% varma että liitos oli tiivis) ja sitten tien päälle.

Pinl n. 1500 ja mAir n. 800, eli ilmeisesti peruspaine kutakuinkin kohdallaan?

EVAPin olen tulpannut siten että R-letku on otettu irti siitä kobrassa roikkuvasta mankkuvenasta ja tulppa laitettu siihen letkuun, letkun paikka venttiilissä on avoin.
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
Vastaa Viestiin