V6:n kestävyys
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
V6:n kestävyys
Millaisia kokemuksia, paljonko kilometrejä on kertynyt ongelmitta/murheilla.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: V6:n kestävyys
270tkm joista itse n.50tkm
Näille kilometreille vikoja minun aikana:
-pientä savutusta käynnistäessä (turbo?)
-kampiakselin asento-tunnistin
Ei muuta muistaakseni koneeseen liittyvää vikaa ole ollu.
Kulutus 10-11l/100km sekalaista,alimmilleen 7,5l/100
Kiihtyy tarpeeksi ja aina on käyntiin lähteny,myös talvella -35ºC ilman roikkaa lähti (eihän se nätiltä kuulostanu )
Enpä osaa koneesta muuta sanoa,hiljainen mutta ihan riittävän tehokas tämän kokoluokan autoon.
Ja itsehhän kirjoittelen vain bensa V6:sta,dieselistä ei mittään hajua.
Näille kilometreille vikoja minun aikana:
-pientä savutusta käynnistäessä (turbo?)
-kampiakselin asento-tunnistin
Ei muuta muistaakseni koneeseen liittyvää vikaa ole ollu.
Kulutus 10-11l/100km sekalaista,alimmilleen 7,5l/100
Kiihtyy tarpeeksi ja aina on käyntiin lähteny,myös talvella -35ºC ilman roikkaa lähti (eihän se nätiltä kuulostanu )
Enpä osaa koneesta muuta sanoa,hiljainen mutta ihan riittävän tehokas tämän kokoluokan autoon.
Ja itsehhän kirjoittelen vain bensa V6:sta,dieselistä ei mittään hajua.
Joku kipotin.
Re: V6:n kestävyys
Herätelläänpäs tätäkin ketjua.
Onko millaisia kilometrejä V6- kone kestänyt?
Itsellä 9-5 V6 ja kilometrejä tällä hetkellä 360.000km, ja vieläkin päristää menemään...ainakin välillä ontuen
Onko millaisia kilometrejä V6- kone kestänyt?
Itsellä 9-5 V6 ja kilometrejä tällä hetkellä 360.000km, ja vieläkin päristää menemään...ainakin välillä ontuen
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: V6:n kestävyys
Tallissa odottaa bensa V6 noin 350tkm ajettuna. Auto on tähän asti pelannut komiasti, mut nyt iski kansiremonttia.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: V6:n kestävyys
Eipä taida noita kutoskoneita paljoa ainakaan yli 400tkm ajettuna liikenteessä olla?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: V6:n kestävyys
Kohta näkyy sitten kun omassa mittarissa 383629km jos leviää ku jokisen eväät;)
9-5 v6 Griffin -00
Re: V6:n kestävyys
Täällä tuoreena hankintana 385tkm ajettu 3.0 SE -98
Re: V6:n kestävyys
Kyllä tuo V6 kestää siinä missä muutkin...
Jos huoltaa säännöllisesti.
Peruskonehan on sama kun 9000:sen B308 (GM 54´ V6 perhe)
Ysitonnarissa pahin ongelma on muoviset venttiilikopat (9-5 metalliset)
Öljynlaudutin on joskus jollain korkannut.
Jakopäässä on kuulemma tyyppivika joka on uusittu saman moottoriperheen uusimpii... eli 3.2:seen jolloin rullien ja kiristimen paikkaa on muutettu.
Ja ainakin tuossa tonnarin B308 on tuo huohotin aika surkea (jäätymisvaara)
Ja kampiakselin asentotunnistin saattaa mennä noista.
Ja kampura on kuulemma suht heikko. + alakerran laakerointi joka olis syytä tarkistaa n.+300tkm
Kalkattavat nostimet varmaan tulevat Opelilta kiitos siitä...
Jos huoltaa säännöllisesti.
Peruskonehan on sama kun 9000:sen B308 (GM 54´ V6 perhe)
Ysitonnarissa pahin ongelma on muoviset venttiilikopat (9-5 metalliset)
Öljynlaudutin on joskus jollain korkannut.
Jakopäässä on kuulemma tyyppivika joka on uusittu saman moottoriperheen uusimpii... eli 3.2:seen jolloin rullien ja kiristimen paikkaa on muutettu.
Ja ainakin tuossa tonnarin B308 on tuo huohotin aika surkea (jäätymisvaara)
Ja kampiakselin asentotunnistin saattaa mennä noista.
Ja kampura on kuulemma suht heikko. + alakerran laakerointi joka olis syytä tarkistaa n.+300tkm
Kalkattavat nostimet varmaan tulevat Opelilta kiitos siitä...
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: V6:n kestävyys
Muistanko lukeneeni väärin että V6 olisi Isuzun kehittämä.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: V6:n kestävyys
^Pikkudiesel on Isuzun sukua.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: V6:n kestävyys
^ 2.2 diesel opelin ja 3.0 diesel isuzun tekele
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: V6:n kestävyys
^3.0 on pikkudiesel.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977