Apua kaivataan!
9-5 2,0t-05 automaatti sammuilee esim. ruuhkassa seisoessa. Lähtee heti käyntiin esimmäisellä yrittämällä sammumisen jälkeen, vain yhden kerran on saanut sahata useamman kerran. Sammuminen tapahtuu siis moottorin ollessa normaali lämpöinen. Autolla on ajettu 240tkm ja huollot on hoitanut merkkiliike. Noin kaksi vuotta sitten on vaihdettu sytytyskasetti.
ajelin auton sitten korjaamolle ja matkan aikana syttyi moottorin vikavalo. Päästyäni pajan pihalle kärry hyytyi sitten kokonaan. Tänään jossain vaiheessa lukevat vikakoodit ja saan tietää lisää. Vahva arvaus työnjohdolta oli, että kaasuläppäkotelo olisi kaput. Että tonnilla selviää
omasta meni särki se tehostaja ja valoissa kun odotteli ja jarrua piti niin sammuili kanssa.
Kuuluuko jalkotilasta suhinaa/huopaileeko kierrokset kun jarrua painelee tosissaan?
Täältä foorumilta löytyy ohjeet kaasuläppäkotelon korjaamisen. Ainakin yhden tyyppiseen vikaan joka niissä on "tavallinen". Etsi -toiminnolla varmaan löytyy. Ei ehkä kannata heti uutta hankkia, jos ei oo ihan pakko. Pakon edessä sitten voi kysyä hintaa myös Pro-Carserviceltä Jyväskylästä.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
korjaamolta soiteltiin ja vikakoodi oli "asentoanturi viallinen". Eli aikaisemmin palstalla annettu vihje oli oikea. Anturi vaihdettu ja Suopi pelaa taas kuten pitääkin . Tosin omistaja köyhtyi 290€! (RJV-autohuolto Herttoniemi, Helsinki) No enpä tuota oli itse ehtinyt tällä haavaa vaihtamaankaan.
korjaamolta soiteltiin ja vikakoodi oli "asentoanturi viallinen". Eli aikaisemmin palstalla annettu vihje oli oikea. Anturi vaihdettu ja Suopi pelaa taas kuten pitääkin . Tosin omistaja köyhtyi 290€! (RJV-autohuolto Herttoniemi, Helsinki) No enpä tuota oli itse ehtinyt tällä haavaa vaihtamaankaan.
Anturi luokkaa 80-120e, joten noin 200 eurolla etsivät vikaa ja vaihtoivat anturia, jonka vaihto nosturilla vie noin 10-20min..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Aika arvokasta touhua, joku 200 euroa ois ollu iha ok hinta, eipä mikää korjaamo varmaa alle 200 euron ois tehny ku pitää asentajille saada palkat maksettua...
Mitähän anturia RJV on käyttänyt? Kävin nimittäin tiistaiaamuna kysymässä sieltä seinäntakaa eli Fixuksesta, josta hekin osat ottavat ensisijaisesti, asentoanturin (siis Boschin) hintaa ja se oli 189€ ja alennuksella (saabistille) muistaakseni 174 tai jotain. Jatkoin viereiseen taloon (marmori-Laakkonen) kysymään hintaa ja originaali oli klubialennuksella jotain 140 jos oikein muistan. Iltapäivällä kävin sitten hakemassa Boschin anturin Tammiston Mekonomenista noin 70 klubihintaan.
Pari vuotta sitten vaihdatutin femmaan anturin siinä naapurissa Laakkosella, kun en onnistunut löysäämään sen kiinnitysruuvia itse. Ottivat heti sisään ja maksoi huikeat 46€ (½ tunnin veloitus). Vianetsintäähän tässä ei tietenkään ollut, mutta toisaalta siellä RJV:ssä pitäisi olla kiinan Tech2:kin - eikös tuo sillä näy aika selkeästi?