Misfire-koodin nollautuminen?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Katsuri löysi vikakoodin tuolta ECUn syövereistä, se tuttu muutaman kerran vuodessa esiintyvä misfire jälleen. CE-valo oli syttynyt noin viikkoa ennen katsastusta ja sammunut muutama päivä sen jälkeen. Ajattelin että valon sammuminen tarkoitti ettei vikamuistissa enää olisi mitään mutta erehdyin.

Katoaako tuo muistista ajan myötä tai akun irroituksella? Valo sammuu molemmissa tapauksissa. Ei viittisi poiketa tuon takia maksamassa taas kymppejä siitä että joku töpselöi ja näpelöi tuon nollille...

Kiitokset.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Kokeile auttaako tulppien vaihdot ilmaantumiseen,jollei tarkidtele pienten alipaineletkujen kunto...

Joo miinuskenkä irti 10 min tai sulake #17 pois ja takas...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Joo, pitääkin ottaa jokavuotiseen katsastushuolto-ohjelmaan tuo "Imatran Voima-resetti". Silläpä sitten tyhjenee hetkellisten vikojen lokit.

Ne pikku letkut ovat mulle aiheuttaneet ihmetystä aikaisemminkin, kun ahtopaineet vaeltelivat. Pitää varmaankin tässä kesän kuluessa paneutua EVAP-systeemin modifiointiin, uusia letkut sekä tarpeelliset takaiskut ja poistaa turhat.

Onkos tää jotenkin kranttu tulppien merkille? Muistaakseni tulpat on vaihdettu aika hiljattain, vuosi sitten ehkä, kilsoja pitäisi niillä olla alle 25000. No, vanhan mittapuun mukaan yli-ikäisethän ne jo ovat. Pitääpäs tarkistaa kirjasta koska viimeksi vaihdettiin. Voihan siitä olla jo parikin vuotta, aika rientää nykyään sellaista vauhtia :wink:
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Kartsa kirjoitti:Joo, pitääkin ottaa jokavuotiseen katsastushuolto-ohjelmaan tuo "Imatran Voima-resetti". Silläpä sitten tyhjenee hetkellisten vikojen lokit.

Ne pikku letkut ovat mulle aiheuttaneet ihmetystä aikaisemminkin, kun ahtopaineet vaeltelivat. Pitää varmaankin tässä kesän kuluessa paneutua EVAP-systeemin modifiointiin, uusia letkut sekä tarpeelliset takaiskut ja poistaa turhat.

Onkos tää jotenkin kranttu tulppien merkille? Muistaakseni tulpat on vaihdettu aika hiljattain, vuosi sitten ehkä, kilsoja pitäisi niillä olla alle 25000. No, vanhan mittapuun mukaan yli-ikäisethän ne jo ovat. Pitääpäs tarkistaa kirjasta koska viimeksi vaihdettiin. Voihan siitä olla jo parikin vuotta, aika rientää nykyään sellaista vauhtia :wink:
Muita tulppia ei kannata käyttää kuin NGK. Ja oikeat tulpat on NGK BCPR7ES-11. 10tkm välein vaihto.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Markkanenn kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:Joo, pitääkin ottaa jokavuotiseen katsastushuolto-ohjelmaan tuo "Imatran Voima-resetti". Silläpä sitten tyhjenee hetkellisten vikojen lokit.

Ne pikku letkut ovat mulle aiheuttaneet ihmetystä aikaisemminkin, kun ahtopaineet vaeltelivat. Pitää varmaankin tässä kesän kuluessa paneutua EVAP-systeemin modifiointiin, uusia letkut sekä tarpeelliset takaiskut ja poistaa turhat.

Onkos tää jotenkin kranttu tulppien merkille? Muistaakseni tulpat on vaihdettu aika hiljattain, vuosi sitten ehkä, kilsoja pitäisi niillä olla alle 25000. No, vanhan mittapuun mukaan yli-ikäisethän ne jo ovat. Pitääpäs tarkistaa kirjasta koska viimeksi vaihdettiin. Voihan siitä olla jo parikin vuotta, aika rientää nykyään sellaista vauhtia :wink:
Muita tulppia ei kannata käyttää kuin NGK. Ja oikeat tulpat on NGK BCPR7ES-11. 10tkm välein vaihto.

jep, öljyjen kanssa itsekin nuo vaihtelen, 14e tulee hintaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Itse olen huomannut, että noin 8tkm:n jälkeen alkaa mifittelemään tulpilla kun on etanoli kyseessä, eli alle 10tkm tulee vaihdettua.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Misfire-koodin nollautuminen?

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Justiinsa huoltovihkoa katselin, onhan noilla kynttilöillä paahdettu jo se 25tkm. Eli vaihtoon vaan nekin. Kannattanee vaihtaa kun kerran ihan perustulpat kyseessä ja helposti luoksepäästävissä.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Vastaa Viestiin