Kartiosuodatin asiaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Kartiosuodatin asiaa
Hop Hop OG 9-5 omistajat joilla on autossa kartiosuodatin. Onko olemassa jotain valmiita "kittejä" tarjolla? Ja onko näyttää kuvia minkälaisiin asennusratkaisuihin on päädytty yleensäkin kyseisessä aiheessa.
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Kartiosuodatin asiaa
siihen on päädytty ettei niitä laiteta
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kartiosuodatin asiaa
Jaaha. Kuinkas siihen on päädytty..?mikkoimp kirjoitti:siihen on päädytty ettei niitä laiteta
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Kartiosuodatin asiaa
Mitä hyötyä suodattimesta on?RallyeSaab kirjoitti:Jaaha. Kuinkas siihen on päädytty..?mikkoimp kirjoitti:siihen on päädytty ettei niitä laiteta
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Kartiosuodatin asiaa
Jos on niin paljon potkua, ettei vakiosuodatin riitä.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kartiosuodatin asiaa
Mitä haittaa suodattimesta on?95greyturbo kirjoitti: Mitä hyötyä suodattimesta on?
Et kai ainakaan aio sanoa sitä normaalia monen suusta kuultua että roskaa tulee läpi ja että immu ottaa häiriötä etc etc...
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Kartiosuodatin asiaa
Miks helkkarissa sellainen pitäis laittaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä ja pahimmassa tapauksessa rikkoo moottorin?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kartiosuodatin asiaa
Tarviiko tässä alkaa lainaamaan jo itseänsäkin..?
Ja aivan takuuvarmasti virtaa paremmin kuin normi malli... Se että onko siitä niin paljon hyötyä suhteessa asennuksen vaivaan yms, on aivan eriasia ja omani kaikenlisäksi...
RallyeSaab kirjoitti:Mitä haittaa suodattimesta on?95greyturbo kirjoitti: Mitä hyötyä suodattimesta on?
Et kai ainakaan aio sanoa sitä normaalia monen suusta kuultua että roskaa tulee läpi ja että immu ottaa häiriötä etc etc...
Ja aivan takuuvarmasti virtaa paremmin kuin normi malli... Se että onko siitä niin paljon hyötyä suhteessa asennuksen vaivaan yms, on aivan eriasia ja omani kaikenlisäksi...
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Kartiosuodatin asiaa
Perusteellisia mittaustuloksia on tullut aikojen saatossa vastaan, että vielä yli 400hp tehoissa teho ja painero ero uudella vakiofiltterillä on aika tarkkaan 0. Suurin pullonkaula (painero ennen ja jälkeen immua) on immu.
Öljyttävät vapaavirtaussuotimet vapauttavat aina jonkun verran öljyä immuun, jossa se palaa ilmamassamittariin, joka alkaa vääristämään pikkuhiljaa arvoa, joka taas johtaa ennempitkään turmiolliseen laihuuteen, jolla on rikottu tässäkin maassa useita virivehkeitä stage 1:stä lähtien.
Jos et yli 500hp vehjettä ole rakentamassa/rakentanut, niin pysy paperissa.
Jos taas yli 500, niin muutaman immun uusiminen ja koneen uudelleen rakentaminen tuskin enää budjetissa tuntuu missään.
Öljyttävät vapaavirtaussuotimet vapauttavat aina jonkun verran öljyä immuun, jossa se palaa ilmamassamittariin, joka alkaa vääristämään pikkuhiljaa arvoa, joka taas johtaa ennempitkään turmiolliseen laihuuteen, jolla on rikottu tässäkin maassa useita virivehkeitä stage 1:stä lähtien.
Jos et yli 500hp vehjettä ole rakentamassa/rakentanut, niin pysy paperissa.
Jos taas yli 500, niin muutaman immun uusiminen ja koneen uudelleen rakentaminen tuskin enää budjetissa tuntuu missään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kartiosuodatin asiaa
Tietääkseni noita on muitakin kuin öljyttäviä malleja(ja asiallisia sellaisia). Asiallisella huollolla(pesemällä kartiosuodatin) pysyvät ehjänä, niin moottorit kuin immutkin. ja jos jotai hajoaa niin silloin ostetaan uusi.Hook kirjoitti:Perusteellisia mittaustuloksia on tullut aikojen saatossa vastaan, että vielä yli 400hp tehoissa teho ja painero ero uudella vakiofiltterillä on aika tarkkaan 0. Suurin pullonkaula (painero ennen ja jälkeen immua) on immu.
Öljyttävät vapaavirtaussuotimet vapauttavat aina jonkun verran öljyä immuun, jossa se palaa ilmamassamittariin, joka alkaa vääristämään pikkuhiljaa arvoa, joka taas johtaa ennempitkään turmiolliseen laihuuteen, jolla on rikottu tässäkin maassa useita virivehkeitä stage 1:stä lähtien.
Jos et yli 500hp vehjettä ole rakentamassa/rakentanut, niin pysy paperissa.
Jos taas yli 500, niin muutaman immun uusiminen ja koneen uudelleen rakentaminen tuskin enää budjetissa tuntuu missään.
PS. Ja milläs selität kasvaneet imuäänet kartiosuodattimella jos virtaus on sama kuin paperimallilla..?
Niin ja oliko kellään niitä kuvia joita alunperin kysyin, enkä vastaan olevia mielipiteitä..?
E. Ja Kiitos Hook silti asiallista vastauksesta...
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Kartiosuodatin asiaa
Sen kummemmin asiaa kommentoimatta kannustan vielä harkitsemaan. Nimittäin tuo immun laukeaminen voi viedä jonkun verran muutakin hilpettä mennessään koneesta, eikä välttämättä selviä ihan vaan sillä että iskee uuden immun kiinni ja kovaa ajoa.
Mutta nyt olen hiljaa joku tälläisen asentanut voi iskeä kuvat tiskiin
Mutta nyt olen hiljaa joku tälläisen asentanut voi iskeä kuvat tiskiin
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Kartiosuodatin asiaa
Jaahas taas suodattimista asiaa. Pitääkin kysellä appiukolta, että miten on homman laita, kun omistaa suodatinfirman. Katotaan jos saisin vaikka faktaa ihan paperille(=mittaustuloksia)
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Kartiosuodatin asiaa
Koskien tuota kartiosuodattimen kovempaa ääntelyä. Kokeile käynnistää moottorisaha (muukin äänekäs laitos käy tähän tarkoitukseen). Sen jälkeen vertaat ääntä talon ulkopuolelta kuuntelemalla, jonka jälkeen kannat sahan olohuoneeseen. Tämän jälkeen siirryt takaisin pihamaalle ja vertaat äänenvoimakkuutta (tässä vaiheessa saha siis käynnissä olohuoneessa). Saha ulkona=kartiosuodatin, saha olohuoneessa=vakiosuodatin alkuperäiskotelossaan.
ps. En vastaa hellasäröstä enkä savuhaitoista.
ps. En vastaa hellasäröstä enkä savuhaitoista.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kartiosuodatin asiaa
Tuo on asiallisen kuulosta. Toivottavasti saadaan jotain hienoa.nix0n kirjoitti:Jaahas taas suodattimista asiaa. Pitääkin kysellä appiukolta, että miten on homman laita, kun omistaa suodatinfirman. Katotaan jos saisin vaikka faktaa ihan paperille(=mittaustuloksia)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kartiosuodatin asiaa
Suosittelen "lämpimästi" kartisuodatinta.
Kartiosuodattimella saa ainakin aikaseks seuraavat
1. Korkeampi imuilman lämpötila
2. Hiekkaa/oravia koneeseen
3. MAFfin öljyttyä
4. MAFfin rikottua
5. Ne _ÄÄNET_
Hankin viime vuonna OG9-3 Airon missä oli kartiosuodatin paikoillaan ja ylläripylläri MAFfi paskana, Maffi vaihtoon ja Orkkis boksi paikoilleen ja ahtoilmalämpö tippui jonkun 5 astetta.
Jos joku persdynossa on sitä mieltä että muka on enempi tehoa vaparilla niin voi tarkistaa perseensä.
Täs viel vähä dyno testausta aiheesta ->
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
Kartiosuodattimella saa ainakin aikaseks seuraavat
1. Korkeampi imuilman lämpötila
2. Hiekkaa/oravia koneeseen
3. MAFfin öljyttyä
4. MAFfin rikottua
5. Ne _ÄÄNET_
Hankin viime vuonna OG9-3 Airon missä oli kartiosuodatin paikoillaan ja ylläripylläri MAFfi paskana, Maffi vaihtoon ja Orkkis boksi paikoilleen ja ahtoilmalämpö tippui jonkun 5 astetta.
Jos joku persdynossa on sitä mieltä että muka on enempi tehoa vaparilla niin voi tarkistaa perseensä.
Täs viel vähä dyno testausta aiheesta ->
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ