Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Tein tämmöisen havainnon kun olen ihmetellyt, että joutokäynti jää koholle kaupunkiajossa. Imusarjantiivisteen uusin viime syksynä konerempan yhteydessä. Toissa päivänä suuttimien o-renkaat, jotenka ilmavuotoja ei pitäisi ehkä olla. Tai mitä lie ne vakio vuotokohdat. (öljyn mittatikun o-rengas ei ole tiivis)
Mutta oire on sellainen. Kun ajan risteykseen ja heitän vapaalle. Kierrokset jää 1200-1400 rpm. Kun nopeus laskee 20 km/h ja alle kierrokset laskee n. 850-950 rpm tasolle joka lienee normaali.

Auto on 9-5 -99 2.3 T biopower

Kun heittää liikkeessä vapaalle niin manuaalihan se tietenni on :lol:

Tuo nopeuden vaikutus "ihmetyttää"
Viimeksi muokannut jouscar, Pe Kesä 07, 2013 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jouscar kirjoitti:Tein tämmöisen havainnon kun olen ihmetellyt, että joutokäynti jää koholle kaupunkiajossa. Imusarjantiivisteen uusin viime syksynä konerempan yhteydessä. Toissa päivänä suuttimien o-renkaat, jotenka ilmavuotoja ei pitäisi ehkä olla. Tai mitä lie ne vakio vuotokohdat. (öljyn mittatikun o-rengas ei ole tiivis)
Mutta oire on sellainen. Kun ajan risteykseen ja heitän vapaalle. Kierrokset jää 1200-1400 rpm. Kun nopeus laskee 20 km/h ja alle kierrokset laskee n. 850-950 rpm tasolle joka lienee normaali.

Auto on 9-5 -99 2.3 T biopower
onko tää nyt manuaali vai tomaatti?

mutta oisko kaasuläppäkotelovikaa?
-putsaus noin ensihoitoon

ja tietysti kaikkien pikku alipaineletkujen tarkastelu, etteivät ole irti nipoistaan/eivät ole haperoa...

joku viisaampi jatkakoot/korjatkoot...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Busse
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 04:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

Viesti Kirjoittaja Busse »

jouscar kirjoitti:Tein tämmöisen havainnon kun olen ihmetellyt, että joutokäynti jää koholle kaupunkiajossa. Imusarjantiivisteen uusin viime syksynä konerempan yhteydessä. Toissa päivänä suuttimien o-renkaat, jotenka ilmavuotoja ei pitäisi ehkä olla. Tai mitä lie ne vakio vuotokohdat. (öljyn mittatikun o-rengas ei ole tiivis)
Mutta oire on sellainen. Kun ajan risteykseen ja heitän vapaalle. Kierrokset jää 1200-1400 rpm. Kun nopeus laskee 20 km/h ja alle kierrokset laskee n. 850-950 rpm tasolle joka lienee normaali.

Auto on 9-5 -99 2.3 T biopower

Kun heittää liikkeessä vapaalle niin manuaalihan se tietenni on :lol:

Tuo nopeuden vaikutus "ihmetyttää"
Apua onko tuo vika :) .. itse pitänyt ominaisuutena, eli oma -00 malli tekee aivan samanlaista, ehkei aivan 1400rpm, 1200 taitaa olla lähempänä. Mut heti kun vauhti lakkaa tipahtaa kierrokset 800 tuntumaan.
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

Viesti Kirjoittaja jouscar »

No hyvä juttu että on ominaisuus. Eli toiminto ilmeisesti auttaa pykälän vaihto tilanteessa ettei nyökkää vaan vauhti jatkuu jouhevasti eteenpäin
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikös tuo nyt ihan selvä vika ole, ainakin itselle myös moinen ominaisuus ilmestynyt...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Joutokäynti koholla auton ollessa liikkeellä

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Kyllä tuo monissa autoissa on nimenomaan ominaisuus, tyhjäkäynnin säätöön vaikuttaa VSS-anturin pulssi.
Vastaa Viestiin