Elikkäs mitä kaikkea pitää 9-5 2.0t:stä (vm-99) purkaa että saa vaihdettua orkkis välijäähdyttimen samanmoisen paikalle?
Pitääkö irroittaa puskuria tai jotain apurunkoa sun muita? Vai saako sen suoraan sieltä öljynlauhduttimen ja syylärin välistä pois jotenkin suoraan ala kautta? Muovisuoja sen alta siis tottakai pois mutta mitä muuta on tiellä?
Nesteet pois, syylärin flektit veke, ite syylääri veke ja sit seuraavaksi välijäähy. Vähän ahdasta on, mutta VAROVASTI "pyörittelemällä" ne antautuu .Välijäähy saattaa pudota alaspäin paremmin.
Voi olla ehkä helpoin nesteet & syylärin vaihtamalla, mutta kyllä ite kikkailin sen jotenkin syyläriä irrottamatta. Muisti ei nyt näin hatusta riitä mitenkään muistamaan miten se tapahtui.
Jos auton saa riittävän korkeelle = nosturille, ni ei tartte syyläriä irrotella. Välijäähy mahtuu tulemaan alakautta pois, kunhan irrottaa kennojen alapuolella olevat tuet apurungosta.
Siksiaikaa ripustaa syylärin lukkopellin varaan, tai änkeää apurungon ja syylärin väliin lattarautaa, miten itse tein.
Sitten ajovalot irti, niin saa ilmastoinnin lauhduttimen irti välijäähystä, molempien valojen takana yksi pultti.
ÖljynJÄÄHDYTIN onkin sitten parilla mutterilla kiinni kumitassuistaan ja menee operaation ajaksi nätisti syrjään.
Jos ei oo nosturia käytössä ni ei kannata edes yrittää tällälailla, vaan suosiolla syyläri irti.
Noinhan se tehtiinkin, etupyörät ajettiin vaan pukeille, jotta keula saatiin riittävän ylös. Muistaakseni tuntia kauemmin ei tuolla tyylillä aikaa kulunut.