Mainitsin tuossa aikaisemmin edullisen hinnan 690€. No kaikki muut osat ruotsista löytyivät paitsi yksi putki. Tarkempaa tietoa en saanut. Tässä siis saattaa tovi vierähtää ennen kuin putken saan ja auto olisi saatava pikkuhiljaa alle. Porsi nääs ennen jussia. En ole muuten ikinä nähnyt niin komeaa savupilveä kuin silloin. Napakka kiihdytys rampista 3-tielle ja wooosh Asiaan. Kuinkas tuo mitsu asennetaan vanhoilla putkilla? Mitä osia tarvitsi vaihtaa? Jotain tiivisteitä? Turbo näet olisi noudettavissa tiskiltä.
Kiitos näin etupeltiin.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Vanhoilla putkillakin asentaa kun hankit 2 kpl 12 mm banjoa ja niille mahdollisimman leveäkauluksistet kupariprikat. Ne tarvitaan tiivistämään garretin 14 mm banjosilmukka 12 mm banjon kierteeseen jotka on mitsussa vesilinjoissa garretin 14 mm sijaan.
Lisäksi tarvit T25 pakosarjatiivisteen ja normaalisti turbon mukana ei tule pinnapultteja, niitäkin siis 7 kpl.
Öljynpoistolaippaan joko uusi valmis paperitiiviste tai leikkelet jostain sopivasta aineesta.
Putket kannattaa laittaa turboon tiivisteiden kera näppikireydelle ja nostaa koko hämähäkki sitten paikoilleen ja venyttää putket oikeisiin muotoihin tarpeen mukaan. Lopullinen kiristys sitten kun palikat on paikoillaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Pystyykö tuota lyhytkaulasta 55564966 turboa asentamaan vanhalla esim. MY01 cobralla? Olen ollut siinä uskossa että ei mutta Neobros laitto mailia että pitäs onnistua (MY06-> cobrat loppu niillä).
Toinen kysymys: Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
pystyy, hukkiksen kellon toinen kiinnityspultti saattaa olla vähän tiellä ja pientä viilailua luvassa yläpään kiinnitykseen ja huohotinputken taivuttelua. Kas kun se imukobra siirtyy reilun sentin oikealle sillä lyhytkaulaisella mallilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
j0ne kirjoitti:Pystyykö tuota lyhytkaulasta 55564966 turboa asentamaan vanhalla esim. MY01 cobralla? Olen ollut siinä uskossa että ei mutta Neobros laitto mailia että pitäs onnistua (MY06-> cobrat loppu niillä).
Toinen kysymys: Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
Tuon uudemman cobran saat marmoritiskiltä hintaan 109€
hi-flexillä teetät teräspunosletkut alkuperäisten tilalle, tai ainakin sen, mikä ei käy. Helppo asentaa kun on letku. Tein näin joskus tonnarille aivan samanlaisessa tilanteessa.
siellä ei tietty kannata sanoa että mihin menee, ei välttämättä tee niitä putkia jos kerrot käyttökohteen
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tähän topicciin sopiikin seuraava tyhmä kysymys: eli tuon uudemman mallisen turbon saa asennettua -02:een helposti tuon uudemman mallisen imucobran avulla?
Fiksua vastausta odotellessa, vastaukseen voisi laittaa koko ostoslistan mitä muutokseen tarvitaan...
Saa asennettua sekä uudella tai vanhalla cobralla. Uudella cobralle helpottaa alemman vesiputken vaihto letkuun (ite teettäny tuon traktori firmassa, murto-osan makso vrt. hiflex)
Vanhalla cobralla joutuu kuulemma vääntelee sen huohotuksen ja ranettaa yläpään kiinnityksen kun ei yllä sinne asti kun jää keskemmälle.
j0ne kirjoitti:Saa asennettua sekä uudella tai vanhalla cobralla. Uudella cobralle helpottaa alemman vesiputken vaihto letkuun (ite teettäny tuon traktori firmassa, murto-osan makso vrt. hiflex).
Jokos j0ne vaihdoit turbon ja mitä kaikkea nyt lopulta piti hankkia, että mahtui uusi mitsu vanhan mitsun tilalle. Öljyä hupenee omastakin aerosta siihen tahtiin että täytyy ainakin henkosesti jo valmistua remonttiin
Minuakin kiinnostaa toi ostos lista. Jos mulla on 2000vm Garrett vammainen Saab, niin mitä kaikkea sitä joutuu hankkimaan jos siiryisi tuohon tarjouksessa olevaan mitsuun.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Kaizu kirjoitti:
Jokos j0ne vaihdoit turbon ja mitä kaikkea nyt lopulta piti hankkia, että mahtui uusi mitsu vanhan mitsun tilalle. Öljyä hupenee omastakin aerosta siihen tahtiin että täytyy ainakin henkosesti jo valmistua remonttiin
Mitsun voi huollattaa. Ite veisin oman Mitsuni paikalliseen turbohuoltoon kunnostettavaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Mitsun voi huollattaa. Ite veisin oman Mitsuni paikalliseen turbohuoltoon kunnostettavaksi.
Juu, mutta jos onkin käynyt niinkuin j0nella, eli huolto sanoo ettei voi huoltaa
j0ne kirjoitti:Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
Uudessa mallissahan oli tuo kompressoripesä(?) muutettu, eli periaatteessa vaihtamalla sen vanhasta, saisi ihan bolt-on turbon (siis jos on jo vanhempi mitsu sisällä)?
Mertmi kirjoitti:Mitsun voi huollattaa. Ite veisin oman Mitsuni paikalliseen turbohuoltoon kunnostettavaksi.
Juu, mutta jos onkin käynyt niinkuin j0nella, eli huolto sanoo ettei voi huoltaa
Siis jos niin sanovat. Joskus käytin turbon huollossa arvioitavana ja eivät veloittaneet siitä mitään, kun ei ollut järkevää huoltaa. Miten lie Jonelle käynyt? Pitikö maksaa arviosta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Siis jos niin sanovat. Joskus käytin turbon huollossa arvioitavana ja eivät veloittaneet siitä mitään, kun ei ollut järkevää huoltaa. Miten lie Jonelle käynyt? Pitikö maksaa arviosta?
Sanovat että about 500€ ois huolto kun akseli, helat, laakerit, pääytlevy jne. kuluneet kun öljykarstassa laakerit. Ei maksanu arvio ainakaan tällä kertaa. Alustava arvio oli jotain parisataa vähemmän jos ois ollu perushuolto ja ei mitään pahasti porsinut.
Ps. en ole vielä ehtinyt uutta asentaa. Neobrossilta tuli kolmessa päivässä ja ~600€ makso kotiin kannettuna (fedex)