Mitsubishin turbon asennus.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

j0ne kirjoitti:Hukkiksenkellon kannakkeen pulttia vähän rälläköin ku cobraa en meinannut muuten saada kunnolla: Kuva
Rosterikobran sai sopimaan vähän moottoriinpäin kenossa tähän tapaan:
Kuva
Kobralle ja ahtopaineventtiilille tein uuden tukiraudan.
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Ei mennyt kyllä millään 06 King Cobra kiltisti paikalleen kun, vaihdoin Gt17 --> td04 uudemman ahtimen 06.

On vaan niin iso se imurööri alhaalta että tila loppuu. Pitäisikö alkaa hiomaan imucobrasta tavaraa pois vai miten tuon nytten saa asettumaan? 8O

Auto on 2.3t vm -02 ja sen alkuperäinen imuputki meni kyllä tuohon uudempaa turboon :roll:
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Muistaakseni täällä joku ohjeisti, että ensin kobra löysästi kiinni irtonaiseen ahtimeen, sitten koko paketti sujutellaan kiinni pakosarjaan ja kiristellään pultit.
Ei omakohtaista kokemusta, viisaammat täsmentää :)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Okei. No nyt auto jätti tielle ja vikakoodiksi tuli P1251. Ilmaseos virheellinen? Limb home tila josta selvittiin resetoimalla se ja sain vietyä auton pihaan.. Onko se vanha imuputki väärä sittenkin siihen uudemman malliseen turboon? Vai voiko alkuperäinen softa aiheuttaa kyseisen ongelman? Uuden ilmamassamittarin laitan tilaukseen jo tänää. Kiitokset jo vastauksista.
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko kaikki liitokset kiinni? Miulla joskus ampui ahtoputkeen irti kaasuläppäkotelolta ja siitä saa vaikka mitä vikakoodeja sekä menee limppiin kaasuläppä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Kampikammiontuuletus banjo oli jäänyt löysälle Cobran päähän :oops: . Muut letkut/putket olivat ok. Oliko siinä juuri syy tuohon?
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Ei menny kaikki ihan niikuin piti. Loppujen lopuksi oli cobrakin huonosti kiinni paikoillaan.. (paine testi paljasti).

Ja cobrien välillä oli 1mm ero laipoissa ja päätin että pakko saada se King Cobra 06- turboon kiinni tavalla tai toisella. Vaihdoin sen hukkaportin kellon pulti uppokantaiseen pulttiin ja hion cobraa alhaalta ohuemmaksi ja sehän meni :) . Nyt tuntuu tiiviiltä paketilta, kop kop. Hävitin vaan sen alumiinisen ahtoputken kiinnitys pultin+prikka systeemin. Mistähän tuon saisi? Vai pitääkö mokoma klippi tilata jostakin päi...
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Sen varaosanumero on: 4670352

Autotalo Ripatti ?

Helpoiten sen saa netin kautta tilaamalla ...
Saab 9-5 2.0t 1998
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Onko kellään ollut ongelmaa Maptunin "king cobran" kanssa - siis sen yläpäässä oleva öljyloukolle menevän nailonputken kanssa?

Maptunin "cobrassa" näyttäisi olevan metallinen pikaliitin jossa on o-rengas ja olake joka estää ettei alkuperäinen putki mene paikalleen tarpeeksi syvälle. Eli se nylonputki kun vaan ei mene sisään kunnolla koska se on ihan hel**tin tiukka. Näyttää siltä että se pikaliitinnippa on eri mallia kuin tarvittaisiin... Nitkuteltiin sitten voimalla se putki about paikalleen, mutta se jäi "pullottamaan noin 13 milliä, eli se pysäytysrengas putkessa ei ole liittimen nipan tasalla.

Tämä asennus ei tule koskaan lähtemään ehjänä irti... Miten muut ovat asian ratkaisseet?

Nimim. olisiko sittenkin ollut fiksumpaa tilata se cobra :saab: osien jälleenmyyjältä...

p.s. ihan pikkusen ottaa otsalohkoon nämä pienet ja helpot asiat jotka tekevät hommasta aikaa vievän...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mulpery »

Miullaki on vähä omaviritteinen asetelma siinä tällä hetkellä. Mielenkiinnolla odottelen vastausta kyllä tähän, mutta oon huomannut että joissain cobrissa on semmonen punainen tiiviste?? Tässä ei kyllä sellaista ollut.
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02
Vastaa Viestiin