Mitsubishin turbon asennus.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Mitsubishin turbon asennus.
Mainitsin tuossa aikaisemmin edullisen hinnan 690€. No kaikki muut osat ruotsista löytyivät paitsi yksi putki. Tarkempaa tietoa en saanut. Tässä siis saattaa tovi vierähtää ennen kuin putken saan ja auto olisi saatava pikkuhiljaa alle. Porsi nääs ennen jussia. En ole muuten ikinä nähnyt niin komeaa savupilveä kuin silloin. Napakka kiihdytys rampista 3-tielle ja wooosh Asiaan. Kuinkas tuo mitsu asennetaan vanhoilla putkilla? Mitä osia tarvitsi vaihtaa? Jotain tiivisteitä? Turbo näet olisi noudettavissa tiskiltä.
Kiitos näin etupeltiin.
Kiitos näin etupeltiin.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Siis jos marmoritiskiltä ei löydy turboahdinkampanjassa olevaa muutossarjaa 55564966, niin kysy PCS:ltä tätä settiä -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 92160.html
Tuosta vielä lisätietoa -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&p=937337
Eski
Tuosta vielä lisätietoa -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&p=937337
Eski
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Vanhoilla putkillakin asentaa kun hankit 2 kpl 12 mm banjoa ja niille mahdollisimman leveäkauluksistet kupariprikat. Ne tarvitaan tiivistämään garretin 14 mm banjosilmukka 12 mm banjon kierteeseen jotka on mitsussa vesilinjoissa garretin 14 mm sijaan.
Lisäksi tarvit T25 pakosarjatiivisteen ja normaalisti turbon mukana ei tule pinnapultteja, niitäkin siis 7 kpl.
Öljynpoistolaippaan joko uusi valmis paperitiiviste tai leikkelet jostain sopivasta aineesta.
Putket kannattaa laittaa turboon tiivisteiden kera näppikireydelle ja nostaa koko hämähäkki sitten paikoilleen ja venyttää putket oikeisiin muotoihin tarpeen mukaan. Lopullinen kiristys sitten kun palikat on paikoillaan.
Lisäksi tarvit T25 pakosarjatiivisteen ja normaalisti turbon mukana ei tule pinnapultteja, niitäkin siis 7 kpl.
Öljynpoistolaippaan joko uusi valmis paperitiiviste tai leikkelet jostain sopivasta aineesta.
Putket kannattaa laittaa turboon tiivisteiden kera näppikireydelle ja nostaa koko hämähäkki sitten paikoilleen ja venyttää putket oikeisiin muotoihin tarpeen mukaan. Lopullinen kiristys sitten kun palikat on paikoillaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Pystyykö tuota lyhytkaulasta 55564966 turboa asentamaan vanhalla esim. MY01 cobralla? Olen ollut siinä uskossa että ei mutta Neobros laitto mailia että pitäs onnistua (MY06-> cobrat loppu niillä).
Toinen kysymys: Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
Toinen kysymys: Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Mitsubishin turbon asennus.
pystyy, hukkiksen kellon toinen kiinnityspultti saattaa olla vähän tiellä ja pientä viilailua luvassa yläpään kiinnitykseen ja huohotinputken taivuttelua. Kas kun se imukobra siirtyy reilun sentin oikealle sillä lyhytkaulaisella mallilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
Re: Mitsubishin turbon asennus.
j0ne kirjoitti:Pystyykö tuota lyhytkaulasta 55564966 turboa asentamaan vanhalla esim. MY01 cobralla? Olen ollut siinä uskossa että ei mutta Neobros laitto mailia että pitäs onnistua (MY06-> cobrat loppu niillä).
Toinen kysymys: Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
Tuon uudemman cobran saat marmoritiskiltä hintaan 109€
Re: Mitsubishin turbon asennus.
hi-flexillä teetät teräspunosletkut alkuperäisten tilalle, tai ainakin sen, mikä ei käy. Helppo asentaa kun on letku. Tein näin joskus tonnarille aivan samanlaisessa tilanteessa.
siellä ei tietty kannata sanoa että mihin menee, ei välttämättä tee niitä putkia jos kerrot käyttökohteen
siellä ei tietty kannata sanoa että mihin menee, ei välttämättä tee niitä putkia jos kerrot käyttökohteen
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Tähän topicciin sopiikin seuraava tyhmä kysymys: eli tuon uudemman mallisen turbon saa asennettua -02:een helposti tuon uudemman mallisen imucobran avulla?
Fiksua vastausta odotellessa, vastaukseen voisi laittaa koko ostoslistan mitä muutokseen tarvitaan...
Fiksua vastausta odotellessa, vastaukseen voisi laittaa koko ostoslistan mitä muutokseen tarvitaan...
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Saa asennettua sekä uudella tai vanhalla cobralla. Uudella cobralle helpottaa alemman vesiputken vaihto letkuun (ite teettäny tuon traktori firmassa, murto-osan makso vrt. hiflex)
Vanhalla cobralla joutuu kuulemma vääntelee sen huohotuksen ja ranettaa yläpään kiinnityksen kun ei yllä sinne asti kun jää keskemmälle.
Vanhalla cobralla joutuu kuulemma vääntelee sen huohotuksen ja ranettaa yläpään kiinnityksen kun ei yllä sinne asti kun jää keskemmälle.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Jokos j0ne vaihdoit turbon ja mitä kaikkea nyt lopulta piti hankkia, että mahtui uusi mitsu vanhan mitsun tilalle. Öljyä hupenee omastakin aerosta siihen tahtiin että täytyy ainakin henkosesti jo valmistua remonttiinj0ne kirjoitti:Saa asennettua sekä uudella tai vanhalla cobralla. Uudella cobralle helpottaa alemman vesiputken vaihto letkuun (ite teettäny tuon traktori firmassa, murto-osan makso vrt. hiflex).
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Minuakin kiinnostaa toi ostos lista. Jos mulla on 2000vm Garrett vammainen Saab, niin mitä kaikkea sitä joutuu hankkimaan jos siiryisi tuohon tarjouksessa olevaan mitsuun.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Mitsun voi huollattaa. Ite veisin oman Mitsuni paikalliseen turbohuoltoon kunnostettavaksi.Kaizu kirjoitti: Jokos j0ne vaihdoit turbon ja mitä kaikkea nyt lopulta piti hankkia, että mahtui uusi mitsu vanhan mitsun tilalle. Öljyä hupenee omastakin aerosta siihen tahtiin että täytyy ainakin henkosesti jo valmistua remonttiin
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Juu, mutta jos onkin käynyt niinkuin j0nella, eli huolto sanoo ettei voi huoltaaMertmi kirjoitti:Mitsun voi huollattaa. Ite veisin oman Mitsuni paikalliseen turbohuoltoon kunnostettavaksi.
Uudessa mallissahan oli tuo kompressoripesä(?) muutettu, eli periaatteessa vaihtamalla sen vanhasta, saisi ihan bolt-on turbon (siis jos on jo vanhempi mitsu sisällä)?j0ne kirjoitti:Vein vajaa 300tkm ajetun mitsun turbohuoltoon(ja kannen pajalle) kun auto söi tuhottamasti öljyä. Tuli tuomio että laakerit öljykarstasta jumissa ja akseli sorvannu turbon pilalle. Onkohan tuo turbo nyt polttanut tuota öljyä vai onko se hajonnut tuon öljyn polton seurauksena?
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Siis jos niin sanovat. Joskus käytin turbon huollossa arvioitavana ja eivät veloittaneet siitä mitään, kun ei ollut järkevää huoltaa. Miten lie Jonelle käynyt? Pitikö maksaa arviosta?Kaizu kirjoitti:Juu, mutta jos onkin käynyt niinkuin j0nella, eli huolto sanoo ettei voi huoltaaMertmi kirjoitti:Mitsun voi huollattaa. Ite veisin oman Mitsuni paikalliseen turbohuoltoon kunnostettavaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitsubishin turbon asennus.
Sanovat että about 500€ ois huolto kun akseli, helat, laakerit, pääytlevy jne. kuluneet kun öljykarstassa laakerit. Ei maksanu arvio ainakaan tällä kertaa. Alustava arvio oli jotain parisataa vähemmän jos ois ollu perushuolto ja ei mitään pahasti porsinut.Siis jos niin sanovat. Joskus käytin turbon huollossa arvioitavana ja eivät veloittaneet siitä mitään, kun ei ollut järkevää huoltaa. Miten lie Jonelle käynyt? Pitikö maksaa arviosta?
Ps. en ole vielä ehtinyt uutta asentaa. Neobrossilta tuli kolmessa päivässä ja ~600€ makso kotiin kannettuna (fedex)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower