Mä kyllä ymmärrän että olen herkkä hermoilemaan, mutta on pakko avautua, jos vaikka joku osaa sitten rauhoittaa.
Eli tänään laittoin konen käyntiin, ja taas raktorimainen käyntiääni, ja vaalea savu takana. Kone seis, tarkistin öljyt ja jäähdytysnesteet, kaikki ok. Taas tulille, kone kävi oudosti noin 5 sekunttia, sitten käynti tasantui ja kaikki muka ok. No ei muutako motarille kaahailemaan, laillisesti kiihdytin poljin pohjassa, muutaman kerran (oikein rajusti, kierrokset miltei 5000). Sellaisen testiajon jälkeen ajoin pihalle, ja sammuttamatta konetta (että turbo jäähtyisi) nousin ulos autosta, ja heti haistoin palaneen hajun. No annoin koneen pyöriä pari minuuttia ja kone seis.
Otin irti kaasuläppäkotelosta ahtoputken, ja siellähän oikein kunnolla öljyä. Intercoolerista kumiputki irti, ja siellä sama juttu.
Mitsulla ajettu 450km. Eli aika vähän. Päältäpäin mitsu kaunis ja kiiltää. Auto kiihtyy kuin lentokone, ei mitään ongelmaa.
Onko nämä vanhoja garretin öljyjä? Voiko olla että edes 450km ei riitä puhaltaa ne pois? Mitä tekisitte?