Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Jos jollain olis muistissa tai viitsis katsoa wissistä niin hjuva.
Itellä kun ei oo wissiä tässä käsillä.
Ja siis OG9-5 2.0 vm2001 olis potilas.
Kiitos ja kumarrus.
Itellä kun ei oo wissiä tässä käsillä.
Ja siis OG9-5 2.0 vm2001 olis potilas.
Kiitos ja kumarrus.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Molemmat kiristyy myötäpäivään
...vai olisitko sittenkin kaivannu kiristysmomentteja
-Runkolaakeri 20Nm+70°
-Kiertokanki mutterilla 20Nm+70°
-Kiertokanki ruuvilla 25Nm+100°
...vai olisitko sittenkin kaivannu kiristysmomentteja
-Runkolaakeri 20Nm+70°
-Kiertokanki mutterilla 20Nm+70°
-Kiertokanki ruuvilla 25Nm+100°
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Kiitos
Hyvähän se on myös kertoa suunnat varmuuden vuoksi
Hyvähän se on myös kertoa suunnat varmuuden vuoksi
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Oisko tuolle kiertokangen irroitukseen tarvittavalle avaimelle oikeaa "arvoa", E16 vai E17?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
E16 torxihylsy sopii runkopukkien avaamiseen (ja kansipulttien) muttei kylläkään mutterimallisten veivien avaukseen.
Jos en nyt väärin muista niin 14 millin monikulmahylsy vaikka bilteman sarjasta taitaa olla itsellä käytössä. Kai sillä kannalla joku hieno nimikin on.
Jos en nyt väärin muista niin 14 millin monikulmahylsy vaikka bilteman sarjasta taitaa olla itsellä käytössä. Kai sillä kannalla joku hieno nimikin on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
No hempetti, öljypohja kun kävi auki niin kovasti näytti E-torxilta se kanta veivin juuressa. On tässä pari viikkoa aikaa se selvittää, onneksi. Kansipulteille nyt osaan kuitenkin oikean avaimen hankkia. Kiitos tiedosta!
Edit: Veivin irroitukseen monikulma hylsy ja koko sen 14mm selvis toisaalta
Edit: Veivin irroitukseen monikulma hylsy ja koko sen 14mm selvis toisaalta
Viimeksi muokannut jooseppi78, Ti Tammi 26, 2016 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
XZN?vesa67 kirjoitti:Kai sillä kannalla joku hieno nimikin on.
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Eikös nuo ole urospuoleisia millä auotaan esim. volkkarin kansi?XZN?
Noissa vanhemmissa työkaluissahan nuo oli niitä normaaleja hylsyjä mielestäni.14 millin monikulmahylsy
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Onko tosi että kiertokanki kiristetään isompaan momenttiin kuin kampiakseli? Pakko varmistaa ennen kuin tommosta pikku pulttia alkaa kirimään
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Noin ne WISsissä on.
Tosiaan luvut on samaa luokkaa, mutta jenkojen mitat ja nousut hieman eri luokkaa runkolaakereissa ja kiertokangissa niin ei se momentti ihan yks yhteen samalla kulmakiristyksellä mene.
Tosiaan luvut on samaa luokkaa, mutta jenkojen mitat ja nousut hieman eri luokkaa runkolaakereissa ja kiertokangissa niin ei se momentti ihan yks yhteen samalla kulmakiristyksellä mene.
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
onkos kukaan tutkinu paljonko astemäärä vastaisi momenttina, kun varsinkin auton alla selällään kiristellessä nuita epämääräisiä astelukuja on hyvinkin hankala saada tarkasti väännettyä.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Itekin tossa mietin, että taisin tehdä astelevyn ohuesta pahvista. Sellaista "ammattimaista" astelevyä en käyttänyt ja tuskin nyt ihan silmämunalla katsoin ja arvuuttelin kulmaa (kannenpulteissa on kyllä tullut ihan silmämääräisesti vaan käännettyä ne kulmat).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Joo, noin se WIS neuvoo, mutta vähän hirvitti vetää pieni pultti niin isoon momenttiin.
Kiristin nuo pultit astemitan ja momenttiavaimen kanssa ja tuo 70° vastasi muistaakseni 100Nm. (Pitää vielä varmistaa kun pääsen takaisin tallille )
Kiristin nuo pultit astemitan ja momenttiavaimen kanssa ja tuo 70° vastasi muistaakseni 100Nm. (Pitää vielä varmistaa kun pääsen takaisin tallille )
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Runkopukille sopiva momentti 115nm.
Pultilliselle veiville n. 75-80nm.
Mutterilliselle veiville 55nm.
Pultilliselle veiville n. 75-80nm.
Mutterilliselle veiville 55nm.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kampiakselin ja kiertokankien kiristys
Onko nämä kokemuksen kautta hyviksi havaittuja momentteja?Coltti kirjoitti:Runkopukille sopiva momentti 115nm.
Pultilliselle veiville n. 75-80nm.
Mutterilliselle veiville 55nm.