Eli tänää kun piti lähteä kaupan pihasta ajelmaan kotio kohti niin eipäs lähtenyt käymään. Muutaman sahailun, uudelleenkäynnistys ja pienen tauon pitämällä sain kuitenkin auton käymään, moottori ja huomiovaloin saattelemana...
Noh matkalla piti kuitenkin tehdä pieni välipysähdys, jolloin pienen tyhjäkäynnin saattelemana kierroslukumittarin viisari nollaan ja luistonesto valo palaa edellisten lisäksi. Liikkeelle lähdöstä ei tullut mitään, kun ei ottanut vaihdetta sisään. Uudelleen käynnistys ja mittari heräsi taas henkiin ja luistonesto sammui.
Kotimatkalla sidiä plärätessäni nErr 4 ja fcod 5216 eli Immobilizer Active. MiFiä taisi olla peräti 31 kpl. Molemmista avaimista vaihdettu patterit kuukauden sisällä. Kokeilin molemmilla avaimilla ja auto ei taaskan halunnut käynnistyä. Käyntiin auton sain painamalla ohjaimen nappia ja käynnistämällä.
Nyt illemmasta sain vikakoodit luettua ja semmoiset numerot löytyi kuin 1805, 1623, 1622. Käynnistäessä MiFiä kertyi 3 kpl.
Autoon tehty biopäivitys reilu 10tkm sitten, edellinen omistaja ajellut sen noin 10tkm viunalla vain muutamasti bensaa tankanneena. Itse auton ostettuani käyttänyt SiAlcoholia n. 5 tankkauksen välein että menee hernekeitot suuttimista paremmin läpitte.
Mitä tähän alkaisi ensimmäisen epäilemään? MiFiä tulee sen verta paljon että oisko kasetti ja tulpat vaihtoon? Todella häiritsevää tuollakaan lähteä mihinkään ajelemaan kun ei tiedä käynnistyykö se enää sammutuksen jälkeen. Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut tekstin laadusta
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)