Automaatti alkoi nykäisemään
Automaatti alkoi nykäisemään
No niin, nyt kerta kun sain turbon kuntoon, siirryn seuraavaan kohteeseen. Minulla on 4 portainen automaatti, ja se alkoi tosiaan oireilemaan. Eli ykkösestä kakkoselle kun vaihtaa, tai sitten esim. kun 80km/h tunnissa kun kaasupoljinta päästää hetkeksi, ja taas hieman hipaisee, silloin joku ns. vapautuu ja kytkeytyy, niin silloin laatikko nykäsee. Eli se tuntuu aivan kun joku hieman potkaisisi takaa autoa.
Ostin tänään motonetistä Mobil ATF 320:stä, 4 litraa, heitän tällä viikolla sitä sinne, ja ajan jonkun aikaa ennen kuin laitan toisen 4 litraa. Vai kannattaako alkaa huuhteluita harrastaa?
En ole koskaan tippaakaan laittanut uutta laatikkoöljyä tähän laatikkoon, eikä mitään hajua milloin siihen olisi ne öljyt vaihdettu. Silti viimeksi kun niitä ihmettelin, ne oli melko pinkit minusta.
Ymmärrän toki ettei tilanne vielä ole varmaan vakava, mutta ajattelin kysyä tietäjiltä, mihin sellainen käyttäytyminen voisi viitata? Mitä ja miten itse tekisitte?
Ostin tänään motonetistä Mobil ATF 320:stä, 4 litraa, heitän tällä viikolla sitä sinne, ja ajan jonkun aikaa ennen kuin laitan toisen 4 litraa. Vai kannattaako alkaa huuhteluita harrastaa?
En ole koskaan tippaakaan laittanut uutta laatikkoöljyä tähän laatikkoon, eikä mitään hajua milloin siihen olisi ne öljyt vaihdettu. Silti viimeksi kun niitä ihmettelin, ne oli melko pinkit minusta.
Ymmärrän toki ettei tilanne vielä ole varmaan vakava, mutta ajattelin kysyä tietäjiltä, mihin sellainen käyttäytyminen voisi viitata? Mitä ja miten itse tekisitte?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 6-222.htmlShadow_Fi kirjoitti:No niin, nyt kerta kun sain turbon kuntoon, siirryn seuraavaan kohteeseen. Minulla on 4 portainen automaatti, ja se alkoi tosiaan oireilemaan. Eli ykkösestä kakkoselle kun vaihtaa, tai sitten esim. kun 80km/h tunnissa kun kaasupoljinta päästää hetkeksi, ja taas hieman hipaisee, silloin joku ns. vapautuu ja kytkeytyy, niin silloin laatikko nykäsee. Eli se tuntuu aivan kun joku hieman potkaisisi takaa autoa.
Ostin tänään motonetistä Mobil ATF 320:stä, 4 litraa, heitän tällä viikolla sitä sinne, ja ajan jonkun aikaa ennen kuin laitan toisen 4 litraa. Vai kannattaako alkaa huuhteluita harrastaa?
En ole koskaan tippaakaan laittanut uutta laatikkoöljyä tähän laatikkoon, eikä mitään hajua milloin siihen olisi ne öljyt vaihdettu. Silti viimeksi kun niitä ihmettelin, ne oli melko pinkit minusta.
Ymmärrän toki ettei tilanne vielä ole varmaan vakava, mutta ajattelin kysyä tietäjiltä, mihin sellainen käyttäytyminen voisi viitata? Mitä ja miten itse tekisitte?
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Raneta sikaa
. Ite laiton . Hyvin pelaa.
Tää on siis pihin vinkki.

Tää on siis pihin vinkki.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Myös ton etutuen lisäksi on laatikon päällä tuki, joka on monesti entinen.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 62021.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 62021.html
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Sellaisen siis hankin.Markkanenn kirjoitti:http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 6-222.html
Onko tuo sellainen helposti asennettava versio? Lyhyet asennusohjeet?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Ennen kuin tilaat niin kannattaa tarkistaa että vika on juuri noissa momenttituissa. Lodjun valitsin p asentoon. Nokka pelti ylös. Heiluttele autoa edes takas ja silmäilet nuo tuet läpi.
Omassa kun oli nuo todellakin rikki niin eivät juurikaan oireilleet vaihtotapahtumassa. Parhaiten tulee esille kun kytkee esim D->R.
Omassa kun oli nuo todellakin rikki niin eivät juurikaan oireilleet vaihtotapahtumassa. Parhaiten tulee esille kun kytkee esim D->R.
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
No joo, olen ennenkin jo todennut tuon puslan olevan aika rikki. Laitoin viime vuonna sinne taitetun pätkän hihnaa (kun vaihdoin hihnan), ja se auttoi kyllä.. Mutta eihän se siellä kovin kauan pysynyt. Tulipahan testattua.topperharley kirjoitti:Ennen kuin tilaat niin kannattaa tarkistaa että vika on juuri noissa momenttituissa. Lodjun valitsin p asentoon. Nokka pelti ylös. Heiluttele autoa edes takas ja silmäilet nuo tuet läpi.
Omassa kun oli nuo todellakin rikki niin eivät juurikaan oireilleet vaihtotapahtumassa. Parhaiten tulee esille kun kytkee esim D->R.

Toisaalta en kyllä ymmärrä voiko tuo vaikuttaa sitten ykkösestä kakkoselle vaihdossa. No öljyt kun vaihdan niin kathellaan mihin suuntaan asiat muuttuu..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Kannattaa nyt tosiaan vaihtaa nyt nuo öljyt kuitenkin ensimmäiseksi jos ei kerran ole tietoa siitä koska ne on vaihdettu.Shadow_Fi kirjoitti:En ole koskaan tippaakaan laittanut uutta laatikkoöljyä tähän laatikkoon, eikä mitään hajua milloin siihen olisi ne öljyt vaihdettu.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Minkälaista kuparitiivistettä se öljyproppu sitten tarvitsee?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Pyöreää jossa reikä keskellä.
Oliskohan ollu 18mm.
Sent from my XT910 using Tapatalk 4

Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Automaatti alkoi nykäisemään

18mm sisäreikä, ok.

Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Ite vaihoin ton etunmaisen uuteen ja muut kumet ovat ehjät. Silti tuo paketti heilahtaa nimenomaan D > R vaihdossa.... Lienee normaalia...
Mites muuten toi ryömimistaipumus tyhjäkäynnillä. Jos ei jarruta, niin auto liikkuu.
Mulla eka tomaatti, joten ei kokemusta
Ja on muuten eka 3 tuuman rosteriröörillä varustettu. Kyllä murisee mukavasti, ko vertaa tohon toiseen, jossa vakioputki
Kabiinissa fiilikset, ko olis kasi keulalla....
Mites muuten toi ryömimistaipumus tyhjäkäynnillä. Jos ei jarruta, niin auto liikkuu.
Mulla eka tomaatti, joten ei kokemusta

Ja on muuten eka 3 tuuman rosteriröörillä varustettu. Kyllä murisee mukavasti, ko vertaa tohon toiseen, jossa vakioputki

Kabiinissa fiilikset, ko olis kasi keulalla....

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
On täysin normaalia että nytkähtää D - R vaihdon välillä. Myös ryömintä on normaalia. Jos on jyrkkä mäki niin saattaa kyllä jäädä paikoilleen, sitten eiku vaan kaasua.suapas kirjoitti:Ite vaihoin ton etunmaisen uuteen ja muut kumet ovat ehjät. Silti tuo paketti heilahtaa nimenomaan D > R vaihdossa.... Lienee normaalia...
Mites muuten toi ryömimistaipumus tyhjäkäynnillä. Jos ei jarruta, niin auto liikkuu.
Mulla eka tomaatti, joten ei kokemusta![]()
Ja on muuten eka 3 tuuman rosteriröörillä varustettu. Kyllä murisee mukavasti, ko vertaa tohon toiseen, jossa vakioputki![]()
Kabiinissa fiilikset, ko olis kasi keulalla....
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Ostin joskus ikh:sta sellaisen kuparitiivistesarjan. Eikä ollu edes kallis.
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Automaatti alkoi nykäisemään
Siihen tarvitaan yleismallia paksumpi prikka, koska propun kannassa on kartio joka voi vaikka halkaista öljypohjan jos sen kiristää liian tiukalle ohkaisella kupariprikallaShadow_Fi kirjoitti:Minkälaista kuparitiivistettä se öljyproppu sitten tarvitsee?

Käy alkuperäinen niin saat varmasti käypäisen, ei se sielläkään niin kauheita maksa että sen takia konkurssiin menisit
