Mistä sähköt DLR:lle
Mistä sähköt DLR:lle
Mistä sais helpoiten sähköt DLR:lle, parkkien kanssahan pitäis saada palamaan
Saab 9-5 2,3t -07
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Jaa ug-saabistit ruvenneet myymään sähköä?
Noilla varmaan pääsee eteenpäin -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=61
-Sami
Noilla varmaan pääsee eteenpäin -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=61
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mistä sähköt DLR:lle
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=102751. Sieltä kun jaksaa seuloa turhat keulilta ja etsiä niin vastaus lopulta löytyy. Mutta lyhyesti: Valokytkimen takaa miehekkään pinkki johto poikki ja kytkimeltä tulevaan johtoon höpöhöpövalon heräte ja johto vaikka avausvaijerin kupeelta konehuoneeseen.
t. Vee
t. Vee
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Mie otin virran päivävalosulakkeelta suoraan. Eli sulake ( nmro 35) pois ja johto ylempään napaan. Pieni litteä (kapea) apikoliitin sopii hyvin. Ei tarte katkoa mitään johtoja...
Nii ja piuhan vedin apparin puolelta samasta reiästä, ko sisälämppärin johto.
Nii ja piuhan vedin apparin puolelta samasta reiästä, ko sisälämppärin johto.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Tuohan on DRL ja ei liity tähän topicciin mitenkään.JP_Vette kirjoitti:Daytime running lamp, ts. "huomiovalot"
http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp
Re: Mistä sähköt DLR:lle
"Päiväajovalot voidaan kytkeä kahdella eri tavalla:
- Päiväajovalojen palaessa voi palaa myös takavalot ja parkit
- Päiväajovalojen palaessa ei pala takavalot eikä parkit"
Vähän liittyen alkuperäiseen kysymykseen, eikä mitään ...kan jauhantaa...
- Päiväajovalojen palaessa voi palaa myös takavalot ja parkit
- Päiväajovalojen palaessa ei pala takavalot eikä parkit"
Vähän liittyen alkuperäiseen kysymykseen, eikä mitään ...kan jauhantaa...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Onko kukaan DLR:t asentanut lisännyt kytkentään hämäräkytkintä, jolloin "Off" asennossa vaihtaisi automaattisesti DLR ja normaali ajovalojen välillä valoisuuden mukaan? Mihin tuo hämäräkytkin on näissä muiden merkkien tehdasasenteisissa virityksissä sijoitettu?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Siivottu kaikki offtopic vääntö pois... Jatketaan asiassa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Viirussa sähköt saa hyvin moottoritilan varokekeskuksesta:
- sähköt valoille sulakeen 9 (Valonheittimen huuhtelupumppu) kannasta. Virta on kytkettynä vain avaimen ollessa 'on' asennossa.
- sammutusvirta sulakkeen 11 (Vasen lähivalo) kannasta, kuten esim. kykkvi erinomaisissa ohjeissaan opastaa.
- sähköt valoille sulakeen 9 (Valonheittimen huuhtelupumppu) kannasta. Virta on kytkettynä vain avaimen ollessa 'on' asennossa.
- sammutusvirta sulakkeen 11 (Vasen lähivalo) kannasta, kuten esim. kykkvi erinomaisissa ohjeissaan opastaa.
9⁵ Vector StW -06
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Miten nuo parkkivalot saa edestä ja takaa pois palamasta esimerkiksi valokytkimen asennossa 0 (kytkin käännettynä vasemmalle)?suapas kirjoitti:"Päiväajovalot voidaan kytkeä kahdella eri tavalla:
- Päiväajovalojen palaessa voi palaa myös takavalot ja parkit
- Päiväajovalojen palaessa ei pala takavalot eikä parkit"
Tech ohjelmointi ei anna vaihtoehtoa jossa valokytkimen jossain asennossa parkkivalot saisi sammutettua!?!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Toivottavasti ei mitenkään IMORaser kirjoitti: Miten nuo parkkivalot saa edestä ja takaa pois palamasta esimerkiksi valokytkimen asennossa 0 (kytkin käännettynä vasemmalle)?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Kuinka niin? Jos laittaa ns. päiväajovalot eli ne ledit eteen, niin tyhmintähän on jos silloin vielä palaa jotain muita himmeleitä edessä ja takana!?!Termos kirjoitti:Toivottavasti ei mitenkään IMORaser kirjoitti: Miten nuo parkkivalot saa edestä ja takaa pois palamasta esimerkiksi valokytkimen asennossa 0 (kytkin käännettynä vasemmalle)?
Sitä paitti, miksi joka asiasta pitää tehdä jokin mielipidekysymys? Senkin voisi laittaa kyselyksi Gallup-alueelle, minne se oikeasti kuuluu.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Mistä sähköt DLR:lle
No kuule ihan siitä syystä, että sinä ehkä nutaat sillä rikkinäisellä Aerolla hämärällä kelillä mun edessä, ilman takavaloja.Raser kirjoitti: Kuinka niin? Jos laittaa ns. päiväajovalot eli ne ledit eteen, niin tyhmintähän on jos silloin vielä palaa jotain muita himmeleitä edessä ja takana!?!
Kuka teki, en minä ainakaan kysellyt? IMO.Raser kirjoitti: Sitä paitti, miksi joka asiasta pitää tehdä jokin mielipidekysymys? Senkin voisi laittaa kyselyksi Gallup-alueelle, minne se oikeasti kuuluu.
Ilkeilin, sori
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mistä sähköt DLR:lle
Kaikki valot sammuu kytkimen 0-asennossa, kun ottaa kojelaudan päässä olevasta varkokekeskuksesta Huomiovalo-sulakkeen (nro 35) pois.
9⁵ Vector StW -06
Re: Mistä sähköt DLR:lle
No näinhän se tosiaan on! Prisman parkkihallissa sateen suojassa sain vihdoin tuon valotestauksen saatettua loppuun.heimo kirjoitti:Kaikki valot sammuu kytkimen 0-asennossa, kun ottaa kojelaudan päässä olevasta varkokekeskuksesta Huomiovalo-sulakkeen (nro 35) pois.
Aiemmin Saab-gurun tallissa yritin epätoivoisena vänkätä että eikö se ollut se joku sulake (35) mikä pimensi loputkin valot (parkkivalot) jos vaan valokytkimen 0-asento on ohjelmoitu "oikein", eli missä 0-asennossa sammuu xenonit, mutta se sulakevaihtoehto jäi sitten kuitenkin kokeilematta, kun techin kautta ei niitä kaikkia valoja saa sammumaan...
Olisi tietty liian helppoa nyt tehdä sumuvaloista tai niiden tilalle suoraan ns. päiväajovalot, mutta kun sumuvaloille ei tule virtaa valokytkimen 0-asennossa (1 ja 2 asennossa tulee). Mikähän v***u siinäkin on järkenä.
Nyt pitää sitten saada heräte sumuvaloille (tai siis sinne tuleville päiväajovaloille) 0-asennossa. Ohjeet taitavat löytyä näistä ketjun linkeistä, täytyy lukea ajan kanssa. Muuten menee liian vaikeaksi jos päivällä kääntää valokytkimen 0-asentoon ja sitten erillisestä nappulasta virrat päiväajoledvaloille.
Mittariston valot ovat pimeänä 0-asennossa, joten liian hämärässä ainakin muistaa kääntää xenonit päälle.
//
Miksi jotkut eivät tykkää näistä led-päiväajovaloista? Nehän ovat tulleet jäädäkseen ja jokainen automerkki käyttää yksilöllisen muotoista tyylikästä valoketjua erottuakseen muista. Saab on suunniteltu joskus kivikaudella ennen ledien keksimistä, joten sen ulkoinen muutos päiväajovaloilla saattaa hämätä jotakuta luulemaan että kyseessä on modernimpi auto mitä tosiasiassa onkaan. Ajovalot päällä ajaminen päivällä on niiiiin "so last season" ja "uncool". Muualla Euroopassa toiset autoilijat vilkuttavat valoja ja soittavat poliisit paikalle jos ajaa valot päällä päivällä. Se on merkki siitä että on joku hätä!
Sitä paitsi vihertävien autoilijoiden luulisi olevan innoissaan mitä enemmän "pimeitä" autoja kaduilla liikkuu. Polttonestettä säästyy ainakin 0,000001 litraa sadalla (/auto) ja päästöt pienenevät. Ilmaston lämpeneminen lykkääntyy jälleen muutamalla sadalla vuodella.
Ja minkä takia jotkut haluavat tai pelkäävät ajavansa juuri pimeitten saabbien perään? Johan tuolla liikenteessä lähes puolet automerkeistä on perästä pimeitä päivällä. Miksi saabit olisivat jotenkin erityisen pimeitä ja törmäysvaarallisia siinä joukossa???
Siinä sitä mielipidettä In My Opinion.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i