Kone käy laihalla.
Kone käy laihalla.
Viikko sitten Sidiä plärätessäni aloin ihmettelemään auton Amul arvoja. Tuolloin olivat nousseet 899 ja lambdan sahatessa 2500 ja alle, välillä jumittuen pitkäksi aikaa 2500.
Töistä lähtiessäni Amul arvo oli pompannut 1600 asti ja Lambda jumittunut 2500, vikakoodina 4465 Lean mixture. Kävin tankilla ja ehdin laittaa puolet re85 ja toiset 95 kun ei kerta 98 pistoolia ollut... Bensapumppu nyt uusittuna, Walbro tilalla.
Kävin kenkimässä autoa ja Amul ihan rauhallisesti aluksi 0, pienen ajelun jälkeen Amul 1600 ja lambdan soutaessa välillä miinuksella ja nousten sitten 2500 ja takaisin miinukselle. Etanoli arvoksi ilmoittaa 82% vaikka tankkauksen jälkeen arvot olit 56% bensa?
Eli jostain jos lähtis sulkemaan pakkaa että mistä kiikastaa?
Töistä lähtiessäni Amul arvo oli pompannut 1600 asti ja Lambda jumittunut 2500, vikakoodina 4465 Lean mixture. Kävin tankilla ja ehdin laittaa puolet re85 ja toiset 95 kun ei kerta 98 pistoolia ollut... Bensapumppu nyt uusittuna, Walbro tilalla.
Kävin kenkimässä autoa ja Amul ihan rauhallisesti aluksi 0, pienen ajelun jälkeen Amul 1600 ja lambdan soutaessa välillä miinuksella ja nousten sitten 2500 ja takaisin miinukselle. Etanoli arvoksi ilmoittaa 82% vaikka tankkauksen jälkeen arvot olit 56% bensa?
Eli jostain jos lähtis sulkemaan pakkaa että mistä kiikastaa?
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
Isohko imuvuoto, vuosimallista päätellen veikkaus on että läppäkotelolta huohotinloukolle menevä letku jossa on muovinen takaisku on porsinut takaiskun karasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kone käy laihalla.
Eli imuvuotoja ettiskelty starttipilotin avulla, tuloksetta.
Epäilykset alkoi seuraavaksi harhailemaan immun suuntaan. Ehjää laina immua testaten arvot olivat sitten taas ihan kohdallansa. Immu vaihdettu ja taas pelittää.
Mahdollisimman hyvään saumaan tuli tuo Saabin syystarjoukset lehtiö kotia, jossa immu tarjouksessa. Varsin onnistunut ajoitus Saulilta!
Epäilykset alkoi seuraavaksi harhailemaan immun suuntaan. Ehjää laina immua testaten arvot olivat sitten taas ihan kohdallansa. Immu vaihdettu ja taas pelittää.
Mahdollisimman hyvään saumaan tuli tuo Saabin syystarjoukset lehtiö kotia, jossa immu tarjouksessa. Varsin onnistunut ajoitus Saulilta!
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
Ehheh... Eipäs ollutkaan immusta kiinni, vika palasi...
Noh nyt on auto softattu uudelleen ja kokeiltu toisella lambdallakin kaiken varalta, mutta ei ole auttanut asiaan. Noh otin tuossa nyt sitten pientä videon pätkääkin tuosta lambda heittelystä jos se selventäisi asiaa jotenkin. Eli tässä https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 20Amul.mp4 videoon. Viimeisistä sidin 6:sta sidin symbolista vasen ala on Amul arvo.
Vesalle ois tämmönen jatko kysymys tästä "läppäkotelolta huohotinloukolle menevä letku jossa on muovinen takaisku on porsinut takaiskun karasta." Eli olisiko kyseessä mahdollisesti https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 326_v2.png kuvassa nro. 1 merkattu takaiskuventtiili?
Ainakaan tuo kyseinen venttiili ei reagoinut mitenkään starttipilotille?
Noh ois tarkotus vähän puhallella tänään tuonne järjestelmään, että jos jostain sais mahdollisesti pihauksen irti, jollei vuoda venttiili väärään suuntaan...
Edit: Linkit kuntoon
Noh nyt on auto softattu uudelleen ja kokeiltu toisella lambdallakin kaiken varalta, mutta ei ole auttanut asiaan. Noh otin tuossa nyt sitten pientä videon pätkääkin tuosta lambda heittelystä jos se selventäisi asiaa jotenkin. Eli tässä https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 20Amul.mp4 videoon. Viimeisistä sidin 6:sta sidin symbolista vasen ala on Amul arvo.
Vesalle ois tämmönen jatko kysymys tästä "läppäkotelolta huohotinloukolle menevä letku jossa on muovinen takaisku on porsinut takaiskun karasta." Eli olisiko kyseessä mahdollisesti https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 326_v2.png kuvassa nro. 1 merkattu takaiskuventtiili?
Ainakaan tuo kyseinen venttiili ei reagoinut mitenkään starttipilotille?
Noh ois tarkotus vähän puhallella tänään tuonne järjestelmään, että jos jostain sais mahdollisesti pihauksen irti, jollei vuoda venttiili väärään suuntaan...
Edit: Linkit kuntoon
Viimeksi muokannut Solisluu, La Loka 19, 2013 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
https://db.tt/YKXn9xsh
https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 326_v2.png
Mikäs pömpeli sulla on ilman letkua tuolla kaasuläpän putken kyljessä? Eikö tuo ole sellaine pikalukko koville letkuille?
Tälleen kait sen pitäisi olla. http://www.markje.co.uk/car/pics/9-5/9-5brakeservo.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/227 ... 326_v2.png
Mikäs pömpeli sulla on ilman letkua tuolla kaasuläpän putken kyljessä? Eikö tuo ole sellaine pikalukko koville letkuille?
Tälleen kait sen pitäisi olla. http://www.markje.co.uk/car/pics/9-5/9-5brakeservo.jpg
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kone käy laihalla.
Käsittääkseni tuo "pömpeli"/ nasta kuuluu olla tuossa koska auto on automaatti.
Äsken ainakin tuolla paineistus testillä sain tuon cobran päällä olevan liittimen suhisemaan hieman, en sitten tiedä kuinka paljon tuonne tuota painetta tarvitsisi saada menemään/ turvallista?
Äsken ainakin tuolla paineistus testillä sain tuon cobran päällä olevan liittimen suhisemaan hieman, en sitten tiedä kuinka paljon tuonne tuota painetta tarvitsisi saada menemään/ turvallista?
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
Herkes pihisemästä tuo cobran päällä oleva liitin, kun vähän kronas. Eikä kyllä pihise mistään muualtakaan tällä hetkellä konehuoneessa.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
Jaa, eikö toi nippa ole läpi? Vai onko se tukittu jotenkin? Niin ja se kobran päällä oleva nippa varmaan sihisee, mutta luulen kun on ahot kohillaan pikemminkin siellä on alipainetta kun ylipainetta. Luulis niinpäin sen pillin olevan kunnossa.
Tarkastele myös imusarjan. Siellä on muistaakseni kaksi anturia, ja alipainelähtö. Se voi vuotaa kans.
Tarkastele myös imusarjan. Siellä on muistaakseni kaksi anturia, ja alipainelähtö. Se voi vuotaa kans.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kone käy laihalla.
Joo se nippa on vissiinkin yhtä kuin tulppana siinä. Punainen rengas viittaa tuohon lukituksen.
Ei ne imusarjan venttiilit ainakaan läpi asti vuoda, kun ei reagoinut mitenkään starttipilottiin? Tosin voisihan sille kokeilla antaa uusintakäsittelyn.
Ei ne imusarjan venttiilit ainakaan läpi asti vuoda, kun ei reagoinut mitenkään starttipilottiin? Tosin voisihan sille kokeilla antaa uusintakäsittelyn.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
Kuvassa 1. merkitty takaiskuventtiili herättää epäilyksiä, koska ei näytä alkuperäiseltä. Pehmeät letkut ja musta takaisku valkoisen sijasta. Toimiiko takaisku eli ei päästä painetta huohotusjärjestelmään ja onko tiiviit?
Starttipilotilla vuotojen etsiminen on kokemuksen perusteella aika tehotonta jos vuoto ei ole todella suuri, eikä sillä löydy vuotoja jotka alkavat vasta putkien paineistuessa. Parempi olisi paineistaa järjestelmä ja etsiä pihinäpaikat.
Jarrutehostimen vuoto on yksi mahdollisuus, myös jarrutehostimen kovissa putkissa olevat takaiskut, katkeilevat samalla tavalla kuin tuo huohotuksen takaisku.
Lambdan jumitus 2500 on joskus myös itse anturin vika, joskus on ollut myös johtosarjassa tai liittimissä ongelmia.
Ikävä kyllä vaihtoehtoja on paljon eikä auta kuin raaka työ ja poissulkeminen vähitellen.
Starttipilotilla vuotojen etsiminen on kokemuksen perusteella aika tehotonta jos vuoto ei ole todella suuri, eikä sillä löydy vuotoja jotka alkavat vasta putkien paineistuessa. Parempi olisi paineistaa järjestelmä ja etsiä pihinäpaikat.
Jarrutehostimen vuoto on yksi mahdollisuus, myös jarrutehostimen kovissa putkissa olevat takaiskut, katkeilevat samalla tavalla kuin tuo huohotuksen takaisku.
Lambdan jumitus 2500 on joskus myös itse anturin vika, joskus on ollut myös johtosarjassa tai liittimissä ongelmia.
Ikävä kyllä vaihtoehtoja on paljon eikä auta kuin raaka työ ja poissulkeminen vähitellen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kone käy laihalla.
omassa uudessa femmassa täytsin sama että lamb ja amul tapissa, kaikkien alipaineletkujen vaihto ja takaiskujen toiminnan toteaminen korjasi ongelmat.
Re: Kone käy laihalla.
Itsekkin tuota kuvan 1 takaiskuventtiiliä epäilin juuri tuon kumiletku-kovanletkun päällä viritelmän takia, myös kumiputkessa näkyy nippusiteen jäljet, että jotain yritelty tiivistää/ kiristää joskus?jcarlson kirjoitti:Kuvassa 1. merkitty takaiskuventtiili herättää epäilyksiä, koska ei näytä alkuperäiseltä. Pehmeät letkut ja musta takaisku valkoisen sijasta. Toimiiko takaisku eli ei päästä painetta huohotusjärjestelmään ja onko tiiviit?
Starttipilotilla vuotojen etsiminen on kokemuksen perusteella aika tehotonta jos vuoto ei ole todella suuri, eikä sillä löydy vuotoja jotka alkavat vasta putkien paineistuessa. Parempi olisi paineistaa järjestelmä ja etsiä pihinäpaikat.
Jarrutehostimen vuoto on yksi mahdollisuus, myös jarrutehostimen kovissa putkissa olevat takaiskut, katkeilevat samalla tavalla kuin tuo huohotuksen takaisku.
Lambdan jumitus 2500 on joskus myös itse anturin vika, joskus on ollut myös johtosarjassa tai liittimissä ongelmia.
Ikävä kyllä vaihtoehtoja on paljon eikä auta kuin raaka työ ja poissulkeminen vähitellen.
Itse järjestelmä paineistettu fillarin sisäkumin ja kompuran avulla, ilman kuuluvia pihinöitä. Kiinni tällä hetkellä uudehko/ toimiva lambda.
Muuten kyllä lähes kaikki alipaineletkut näyttävät alkuperäisiltä, ei ole mitään modailtu/ ohiteltu.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
kenelläkään antaa vinkkiä stage1 re85 2.3t my02 välillä laihalla käymisen syyhyn?
vaihdettu: alipaineletkut, bensapumppu, imm, etulambda, sytkäkasetti ja
muutenkin huollot kunnossa orggis osilla.
ilmavuotoja ei ole, bensanpaineet ja pumpun tuotto mitattu.
viinalla kone alkaa aivan yllättäen n.2vko välein käymään laihalla, jolloin lamb ja amul
tappiin ja Ca kyykkää, saattaa alkaa taas parin päivän jälkeen toimimaan normaalisti.
kaasua reippaammin painamalla lambda tippuu tuosta 2500:sta, mutta kiipeää takaisin pintakaasulla tai tyhjäkäynnillä. vikakoodin antaa vasta piiiiitkän ajan jälkeen jos ei adaptointi pelaa.
vaihdettu: alipaineletkut, bensapumppu, imm, etulambda, sytkäkasetti ja
muutenkin huollot kunnossa orggis osilla.
ilmavuotoja ei ole, bensanpaineet ja pumpun tuotto mitattu.
viinalla kone alkaa aivan yllättäen n.2vko välein käymään laihalla, jolloin lamb ja amul
tappiin ja Ca kyykkää, saattaa alkaa taas parin päivän jälkeen toimimaan normaalisti.
kaasua reippaammin painamalla lambda tippuu tuosta 2500:sta, mutta kiipeää takaisin pintakaasulla tai tyhjäkäynnillä. vikakoodin antaa vasta piiiiitkän ajan jälkeen jos ei adaptointi pelaa.
Re: Kone käy laihalla.
Jarrutehostin vuotaa...? lähinnä vain imusarjan alipaineella.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.