Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Täällä mittarissa 248tkm. Josta viimeiset 20tkm pelkällä RE85:lla.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

238tkm Ja hukkaportissa jotain feelua? Putki vuotaa jostain ja auton alta kuuluu tosi kova suhina ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm

Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
karihai
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja karihai »

Täällä 250 000 km, ei vielä oireile mitenkään. :D
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Täällä n.200tkm paikkeilla pölläytti savut pihalle. Alle 10tkm stage1 etanoolilla.
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
Reckliner
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Syys 05, 2013 14:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Reckliner »

124tkm kun antoi isot savut Tallinan eteläpuolella matkalla Pärnuun. Loppumatka menikin hissutellessa. Lopulta Garretti kävi Latviassa Turbo Motorsilla korjattavana ja saatiin auto ajoissa kuntoon.
Saab 9-5 2.3t -02
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tuossa 9 sivua turinaa femman turboista ja niiden kestävyydestä:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=garrett

Lunttasin linkkaamastani ketjusta: 208180 kilometrin kohdalla -98 femman Garrett muuttui alumiinisorviksi sakean savun saattelemana.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
marabou
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 16:09
Paikkakunta: FRS

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja marabou »

Hieman yli 200 tkm kohdalla garretti puhalsi valkoiset savut. Toinen Garretti menossa
nyt ajettu yli 250 tkm . Etanolisofta sisällä.
# 4407
Saab 9-5 2.0t Wagon -03 Biopower
MB W124 300TE-24
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Jaapppi kirjoitti:238tkm Ja hukkaportissa jotain feelua? Putki vuotaa jostain ja auton alta kuuluu tosi kova suhina ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm

Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
Höpö Höpö, ahtopaine mankku jumissa ja uudella toimii kuin unelma, oireena älytön suhina alle 2800rpm ja tsup tsup tsuuup ääni ennenkuin hukkaportti meni kiinni. Nyt lähtee ahtamaan nätista jo 2000rpm ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen.
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Jaapppi kirjoitti:
Jaapppi kirjoitti:238tkm Ja hukkaportissa jotain feelua? Putki vuotaa jostain ja auton alta kuuluu tosi kova suhina ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm

Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
Höpö Höpö, ahtopaine mankku jumissa ja uudella toimii kuin unelma, oireena älytön suhina alle 2800rpm ja tsup tsup tsuuup ääni ennenkuin hukkaportti meni kiinni. Nyt lähtee ahtamaan nätista jo 2000rpm ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen.
Moro,

onko kyse siis tästä osasta?:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4168

Kuuluu tuhina ihan kabiiniin kuvatunlaisesti.

Saako täältä kotimaasta jostakin etusasti?
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
xyz
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 01:22

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja xyz »

Edukkaasta en tiedä mutta laakkonen kouvola myi minulle kyseisen käikäleen saabpuheiden jälkeen 70e pari kuukautta sitten.
Ei oltu myyty moneen vuoteen ko. osaa (eli taitaa saada jostain halvemmalla)
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Mun femmaan on vaihdettu uuteen 247 th kohdalla, huimaan 850e alennettuun hintaan. Asennus päälle. Nyt toisella gt:llä mittarissa melkein 70 lisää, mittarissa 315300 km.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Pistetään pohjat: 420 tkm 8) , nyt irroitettu ja tutkittu. Kyseessä alkuperäinen ensiasennus GT17.
Ei edes kovin väljä.. :o Mutta öljypaineella saa öljyn siirtymään pakopuolelle, josta johtui melko runsas savutus. Imupuoli puhdas ja ehjä.
Nyt seuraavaksi paikalle tilatut uudet osat: Aeron(B235R) Mitsu ja kytkin sekä koneen läpikäynti/tiivisteiden/jakopään osat vaihtoon. Niin eiköhän tällä ole vielä paljon kilometrejä edessä.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tänään irti ruuvattu Gt1752 ja pientä välystä havaittavissa, ei pahaa kuitenkaan. Metrejä taulussa 387 tkm. Ahtimen kotelossa leima 04.

Ihan paskoja nää Garretit :mrgreen:. Vanha kun olen, niin vanhalla tyylillä olen ajanut ja ohjeistanut myös rouvaa; aina on jälkikäyttöä pieni tovi ajon jälkeen. RE85 viimeiset 150 tkm. Liekö sisälmyksiä joskus uusittu, mene ja tiedä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Alkuperäinen Garrett GT17 vuodelta 2000 muuttui pari viikkoa sitten savukoneeksi 246 000 km kohdalla.
Biopower-softalla ajettu n. vuosi ja ~15 000 km.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1082
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja eegas »

Nykyisen varaosa 9-5 -99 sedanin huoltokirjassa merkintä 210tkm, vaihdettu huollettu Garrett GT17, ajoin sillä 260tuhanten, kun alkoi kiertikangen laakerin kolisemaan, vikaa oli myös tuossa huolletussakin, pölläytteli kylmänä käynnistyksien jälkeen sinivalkoista savua, öljynkulutus kuitenkin hyvin vähäistä. Nykyinen käyttis 9-5 sedan -98-99, moottorin vaihdon yhteydessä 256tkm Garrett GT17 korvattu GT1752 mallisella, onkohan kiinalainen?, Speedpartsista kuitit 720€, toimii edellen hyvin 360tkm mittarissa. Toisessa käyttiksessä 9-5 wagon -04, ajettu 398tkm, ei merkintää huoltokirjassa vaihdosta, peilin ja taskulampun avulla katsoin sitä stanssausta, siinä merkintä 3 ja sen alla 10, eli olisko vielä alkuperäinen, valmistettu -03v 10kk, kun auto on otettu käyttöön helmikuussa -04, voihan tuo olla myöskin huollettu, sattuu vaan olemaan sopivasti tuon ikäinen. Ei pölläyttele kylmänä käynnistettäessä, ja toimii minun mielestä kunnolla, ei myöskään 3tkm ajettuani öljynvaihdon jälkeen öljyä hävinnyt.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Vastaa Viestiin