Automaatti sanoi ittensä irti
Automaatti sanoi ittensä irti
Elikkäs autona saab 9-5 aero vm00. Muutama viikko sitten auton ostin ja nyt automaatti sano ittensä irti. Liikennevaloista lähdin liikkeelle ja ei 2. Edes vaihtanu kun kuulu kunnon pamaus ja veto loppui siihen. Siitä rullasin tien sivuun ja itku alkoi tulemaan... P- asennosta D kun laitto rohinaa vaan kuului eikä auto liikkunut mihinkään. Rohina kuului myös ilman että painoi kaasua. Takas P asentoon ja siitä vasta hirvee rohina ja pauke lähti. Hinautin auton pihaan aivan järkyttävän vitutuksen kera. Osaako kukaan sanoa mitään mikä sielä on mennyt rikki vai koko vaihdelaatikko entinen? Tulee maksamaan varmaan niin vitusti ton korjaus että ei tiedä mitein päin olisi. Mihinköhän se kannattaisi viedä korjaukseen? Asun pk seudulla. Osaakohan normaali esim fixus autokorjaamo sitä korjata vai pitääkö viedä johonkin erikoiskorjaamoon? Autolla ei pitäisi kumminkaan olla ajettu kuin karvan alle 200tkm. Kiitos kaikille vastauksista jos saisi vähän jotain tietoa ennen maanantaita kun korjaamoita läpi alkaa soittelemaan ja saisi vähän käsitystä korjaus hinnasta.
9-5 Aero AT sedan -01 BioPower
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Ja nyt kun kokeilin vaihdekeppia liikuttaa on totaalisen jumissa...
9-5 Aero AT sedan -01 BioPower
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
"Tervehdys!
Olen ollut jo pitkään saabi fani ilman saabia.. Nyt olisi mahdollisuus ostaa sellainen mutta kysymys kuuluu. Elikkä olisin ostamassa vm01 9-5 2.3t aeroa jolla rullattu jo 270tkm. Autoliikkeen mukaan autoon on vaihettu 10tkm sisällä Carreran turbo - vaihdelaatikko - sytytys kasetti - kannentiiviste - stefoja. Onko saabista enään luotettavaksi ja pitkään ajettavaksi autoksi noilla kilsoilla? Entä nämä turbon hajoamiset jne isot moottori viat? Onko aivan järjettömät huolto/korjauskulut? Kaikki vastaukset käy ja kiitos niistä jo etu käteen."
Lainasin sun omaa viestiä. Ja jos se on toi, niin suosittelen ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen...
Olen ollut jo pitkään saabi fani ilman saabia.. Nyt olisi mahdollisuus ostaa sellainen mutta kysymys kuuluu. Elikkä olisin ostamassa vm01 9-5 2.3t aeroa jolla rullattu jo 270tkm. Autoliikkeen mukaan autoon on vaihettu 10tkm sisällä Carreran turbo - vaihdelaatikko - sytytys kasetti - kannentiiviste - stefoja. Onko saabista enään luotettavaksi ja pitkään ajettavaksi autoksi noilla kilsoilla? Entä nämä turbon hajoamiset jne isot moottori viat? Onko aivan järjettömät huolto/korjauskulut? Kaikki vastaukset käy ja kiitos niistä jo etu käteen."
Lainasin sun omaa viestiä. Ja jos se on toi, niin suosittelen ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Itse tilasin juuri ruotsista bildebasen.se kautta 111tkm ajetun 2004 purkulaatikon hintaan 1300e rahteineen. Sitten vaihtoa tiedustelemaan pks alueella esim nimimerkki Hook.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Ei ole auto tuo liikkeestä ostettu. Ostin auton foorumilaiselta. Ai onko täällä foorumilla niin ystävällisiä ja taitavia miehiä jotka pystyisivät laatikon vaihtamaan rahaa vastaan tietenkin.
9-5 Aero AT sedan -01 BioPower
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Kyllä niitä löytyy. Eiköhän ko. henkilöt tarjonne palveluitaan...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Kiinnostais tietää syyn tuollaiselle rikkoutumiselle. Niin ja oliko 4 vai 5 vaihteinen?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
-00 aerossa taitaa olla 4-vaihteinenShadow_Fi kirjoitti:Kiinnostais tietää syyn tuollaiselle rikkoutumiselle. Niin ja oliko 4 vai 5 vaihteinen?
#2285
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
4-vaihteinen ja MY01... Kiinnostaisi minuakin tietää miten täysin oireilematon loota vaan kosahtaa ykskaks.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Laitetaan nyt tähän ketjuun infoa että muillekin selviää miten tarina päättyi. Vaihdelaatikko olikin ehjä mutta autosta oli porsinut vetonivel irtipoikki. Olikin sitten vähän halvempi keissi vaikka ultrex tais keretä ostaa uuden lootan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Olipa hieno homma. Ei vois vähempää xituttaa, jos heti joutuu kallista remppaa tekemään... Tosin eihän toi vetarikaan halpa ole, jos uuden hommaa...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Miksi se rohisi P-asennossa?
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Totta muuten...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
ja vaihdekeppikin totaalijumissa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Automaatti sanoi ittensä irti
Mailaanpa ultrexille että kipasee meille täällä valottamassa miten tää nyt meni.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT