Moottorin lämmöistä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Moottorin lämmöistä

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Missä lämpötilassa kuuluisi termostaatti aueta B205E koneella, kun omani toimii niin, että lämmöt nousee 74°C suht nopeasti ja sen jälkeen tippuu pari astetta? Ylävesiletkua kokeiltaessa tässä vaiheessa, se on kuuma eli termari päästää läpi. Tarkistin infrapunalämpömittarilla koneen kyljestä ja SID infon näyttämä lämpötila tuntuisi pitävän suht paikkaansa.

Sitten herää kysymys, kun juuri vaihdoin mitsun turbon ja banjopultti joka tulee putkeen termostaattikotelolle turbolta oli alunperin kahdella pienellä reiällä. Laitoin nelireikäisen banjopultin tilalle, että turbon jäähdytys pelaisi kunnolla (jollain ulkomaan foorumilla kehoitettiin tekemään näin). Voiko olla, että nyt tämä sotkee termarin aukeamaan liian aikaisin, kun kuumaa nestettä tulee turbolta liian paljon?

Kiitoksia taasen kaikille avusta!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottorin lämmöistä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Termari on vaihtokunnossa, n. 89 asteessa pitäisi aueta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Moottorin lämmöistä

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Korjaantui tosiaan tuolla termarin vaihdolla.
Vastaa Viestiin