Mifi juttuja ja mair mreq.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Eli "ongelma" on se että olen huomannut että kovasta kiihdytyksestä kun päästää kaasun, niin mifejä tulee, mutta pitäisi olla ilmeisesti normaalia ? jos 2 vaihteelta lähdetään kiihdyttämään täysiä ja vedetään 4 vaihteen loppuun, niin mifejä saa tulemaan 80-150.. joka kerta mifi luku pomppaa kun vaihtaa isompaa vaihdetta kovassa vedossa. Olen myös huomannut että välillä esimerkiksi 2 vaihteella kun lähtee vedättämään ja vaihtaa 3 vaihteen sisään, niin on sellainen N. 1 sek kestävä rötäys.

Di kasetti vaihdettu N.1v sitten, ja tulpat 6tkm sitten, mutta en ole tulppia katsonut että miltä näyttää/mitkä ovat merkiltään kun ovat aikaisemman omistajan vaihtamat.

Bypassin letku ja muut lyhyet alipaineletkut olen uusinut vasta, mutta oli saatavilla vähän pienemmällä halkaisijalla olevaa niin laitoin sitä.. tuskin on väliä onko se alkuperäinen 6mm vai 4mm ? vai mikä alkuperäisten koko nyt olikaan.

Mair arvon pitäisi ilmeisesti mennä läheelle mreq arvoa, ja niin meneekin, nimittäin yli mreq arvon ? mreq arvo on omassa 1299 ja mair menee sinne 1350. Softana nordic tuning stage 3, jt 3" rööri ja 3.5 bar pensapaineensäädin mitä myy maptunikin.

Ilmamassa vai onko tuo nyt määrä, on ilmeisesti kunnossa mitä sitä olen katsellut täältä foorumilta olevilla ohjeilla.. Mair jos 1000 niin pinl 1800, ja mreq/mair arvot seuraavat hyvin toisiaan.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Ei niillä mifeillä taida olla mitään merkitystä. Seuraa Miss arvoa vedon aikana.
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Kyllähän niillä mifeillä nyt jotain arvoa ilmeisesti on.. missiä ei tule missään tilainteissa.

Välillä kiihydyttäessä tuntuu että vähän pätkäisisi joskus.. voihan se olla että tuo originaali bensapumppu tulee tiensäpäähän 165tkm kohdalla ? jos sieltä alkaa teho hiipua.



Ainiin, tuli vielä sellainen mieleen, että kovassa vedossa välillä kun heittää 4 tai 5 vaihdetta tupaan, niin auto ei jaksa välillä kiihtyä oikein ? tuntuu että meno melkein stoppaa kokonaan ? laitetaan nyt vielä että tietenkin suljetulla alueella :lol:
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja 3J »

#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos oireita on niin kyllä ne Mifitkin jotain kertoo. Lähinnä niiden tuijottelu on silloin turhaa jos kaikki toimii hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Niklas9000 kirjoitti:Kyllähän niillä mifeillä nyt jotain arvoa ilmeisesti on.. missiä ei tule missään tilainteissa.

Välillä kiihydyttäessä tuntuu että vähän pätkäisisi joskus.. voihan se olla että tuo originaali bensapumppu tulee tiensäpäähän 165tkm kohdalla ? jos sieltä alkaa teho hiipua.



Ainiin, tuli vielä sellainen mieleen, että kovassa vedossa välillä kun heittää 4 tai 5 vaihdetta tupaan, niin auto ei jaksa välillä kiihtyä oikein ? tuntuu että meno melkein stoppaa kokonaan ? laitetaan nyt vielä että tietenkin suljetulla alueella :lol:
No, ei ainakaan kannata enää jatkaa kiihdyttelyä jos bensapumppu on rikki.... http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135410
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Walbron 255 olen tilannut ja saapuu varmaankin tällä viikolla niin pääsee vaihtamaan.

Onko tuo mainitsemani mreq mair juttu jotenkin erikoinen ? siis että mreq on 1299 ja mair menee sinne 1350 paikkeille? Vapaalla jos autoa poljettaa niin jokaisella polkaisulla saa 2-5 mifiä.. ei siis tarvitse poljettaa rajottimelle vaan tyhjäkäynniltä polkaisee pohjaan johonkin 2-3 tonniin.. tämä varmaan ihan normaalia.

Jos tähän samaan itkuun lisäisi vielä sen, että vituttaa kun tuo 3" ränni kolahtelee/paukkuu tuolla kiihdytellessä/normaalissa vaihdossa.. saa vaihdella nätisti vaihteita ettei paukahda. Onneksi tuli tänään uudet polyuretani puslat tuohon vääntötukeen niin saa nähdä auttaako asiaan.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Ihan normaalia käytöstä tuolle ahtimelle käsittääkseni. Itselläni stage 3 Aerolla mreg stoppaa 1301:een ja mair huitelee 1400:n tienoilla. Ampuu vaan ahtoja yli eli piikkailee.
SAAB 9-5 Aero -05
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Onko normaalia että sylinterikohtasiin nakutuslaskureihin (knc1-4 sid infossa) tulee bensalla ajaessa aina 2-7 nakutusta per sylinteri jokasen 70-120km/h vedon aikana? RE85:lla ei tule yhtään.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jyrchi kirjoitti:Ihan normaalia käytöstä tuolle ahtimelle käsittääkseni. Itselläni stage 3 Aerolla mreg stoppaa 1301:een ja mair huitelee 1400:n tienoilla. Ampuu vaan ahtoja yli eli piikkailee.
Softa tai peruspaine ei ole kunnossa
Markkanenn kirjoitti:Onko normaalia että sylinterikohtasiin nakutuslaskureihin (knc1-4 sid infossa) tulee bensalla ajaessa aina 2-7 nakutusta per sylinteri jokasen 70-120km/h vedon aikana? RE85:lla ei tule yhtään.
Ei ole hyvä tämäkään. Oikein balanssissa oleva softa vs rauta kuuluu olla sen verran kireellä ettei nakuvaroitukset laske tehoja. Mitä suuremmat ilmamassat siellä on niin sitä kuumemmat paikat ja bensalla nakuvaroituksia tulee herkemmin. Normaalisti tehty softa toki rajoittaa tehoja suojellakseen mutta onhan sekin mahdollista että kartat on peukaloitu siten ett tuhoa tulee jos päästellään varoituksista huolimatta liian kireillä pyynneillä.
Toki varmista ensin että DI kasetti ja tulpat on kunnossa. Jos polttoainetta riittää samasta pumpusta ja suuttimista E85:lle niin tuskin syöttöpuolesta on kyse.

Ja se ilmamassamittari tarkistetaan aina ja aina ensimmäisenä !
2-litrainen; mair 1000, Pinl 2000 tai allekin
2,3-litranen; mair 1000, Pinl 1700-1800 max
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

vesa67 kirjoitti:
Jyrchi kirjoitti:Ihan normaalia käytöstä tuolle ahtimelle käsittääkseni. Itselläni stage 3 Aerolla mreg stoppaa 1301:een ja mair huitelee 1400:n tienoilla. Ampuu vaan ahtoja yli eli piikkailee.
Softa tai peruspaine ei ole kunnossa
Katsotaan lauantaina jos olet koko päivän penkittämässä mukana, että miten tuo istuu toleranssiin.
SAAB 9-5 Aero -05
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se normaalia käytöstä ole että ahdot ampuu yli 15T#5:llä, jotain rautavikaa olemassa joka sen aiheuttaa. Se peruspaineen stabiliteetti ja suuruus on tietenkin hyvä katsoa.

Se Pinl vs. mAir vastaavuus on hyvä katsoa maksimilukemalla mitä softa pyytää, MAF:n lineaarisuus kuluneella mittarilla heikkenee huomattavasti mitä isompi massa kyseessä, ja virhe on suurempi yläkierroksilla. Tämä sen takia että mittari mittaa ilmavirtausta g/s joka kasvaa ennenkaikkea tehon mukana.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Nakuja kertyy mullakin, vaikka kaikki releet on uutta. N.600 km ja muutamia kymmeniä/pytty. Bensalla ja ilman kunnon vetoja,ko kone
on vielä sisäänajossa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Nää on kyllä niin yksilöitä kaikki ettei koskaan tiedä millon kaikki on kunnossa :D
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä niitä nakuja aina bensalla kertyy, helposti useampi kpl per tiukempi veto. Jos massapyynnit ei nakusäädön takia juurikaan vedon aikana tipu niin täysin normaalia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin