vikakoodit p0340 ja p1107

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja suapas »

Eipä niissä taida päiväystä olla. Mut jos hk.n mukaan vaihdettu, nii eiköhän siihen ole uskominen.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

http://sdrv.ms/1eitGyu

Näyttäis tuo immu olevan kunnossa, ja lämpötilatkin oli oikeita startatessa. Onpas hankalaa nyt.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Ei se kansipahvi sitten vaivaa. Meikäläisellä ainakin kiusas kylmänä aina kun käynnisti niin röpötti vähän ja ruiskas vettä putken päästä. Antoi nakuja nelos pytylle. Kannentiiviste rempaan ryhdyttiin ja nelospytyn kohdalla oli selvä murtuma pahvissa, jonka vuoksi jäähdytysneste pääsi kylmänä valumaan sylinteriin. Uusi tiiviste laitettiin ja avot! Ei röpötä enää eikä nestettä tarvi lisäillä. Glykolia mysteerisesti katosi ennen, mutta ei enää.
Mietitytti välillä, että turbo vuotais nestettä pakoputkeen, mutta ei onneksi. Onhan tuolla hyrrällä ajettu jo 280tkm. Etanoolilla sitä itsekkin ajan.
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tuollaista teoriaa olen minäki miettinyt... Oliko muita oireita, painetta paisarissa/letkuissa tai jotain. Tuhosiko tulppia tuosta vuotavasta sylinteristä? Pystyykö tuota oikein todentaan muuten kuin kannen avaamalla. Epäilen että tähän mun tapaukseen on laitettu huobosti tarkastettu kansi --> voisko olla kiero.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Jos on kiinnostusta etsiä vuotoa niin tolla vois yrittää:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-191299/

Ja oikeista korjaamoista löytyy kyllä myös laitteet millä voi "pikaisesti" diagnisoida tiiviste vuodot ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Jeps, kansivammanen tämä yksilö on. Jakopään puolelta pursuaa öljyä ja jäähtyessään laittaa vettä 1&2 pyttyihin. Semmon tapaus... Melko lailla kusetettu olo kun konepuolen piti olla kunnossa, vaikka heti seuraavana päivänä ostosta joutui nestettä lisäämään niin luulin sen olevan vuotoa jostain muualta. Myyjä tietenkin kiistää koskaan lisänneensä nesteitä tai muita oireita havainneen, eikä kuulemma kiinnostusta ollut tulla kansiremontissa vastaan. Myyjä on myös foorumilla jonkuverran vaikuttava henkilö joten häpiä. enemmän infoa kun potilas on avattu ja saadaan 100% varmuus.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja suapas »

Auttaiskohan tossa vielä kannenkiristys.... Ja eihän toi ole iso homma kokeilla :)
E. Onkin näköjään vanha vaiva, eli ei auta... :(
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Taitaa olla melko huonon karman auto. Tänään siitä tippui öljyproppu ajossa, valo alkoi vilkuttamaan ja siitä seuraavalle pysäkille pysähdyin. Öljylammikon päästi alleen, oli proppu poistunu öljypohjasta. Viime lauantaina kävin öljyt vaihtamassa, ja saman liikkeen pihalle hinautin. Aikoivat huomenna tutkia vauriot. Kuinkahan tuossa tuli vaurioita koneeseen? Hieman höyryä nousi öljyntäyttö korkista ja tuoksahti hivenen palaneelle. Voi elämä tätä hommaa.... joku 500-1000m ajoin kun alkoi vilkutteleen. Mitä tuosta pitäis nyt sitte tutkituttaa, puristuspaineet? Ettei sitten seuraavan 10tkm aikana kilahda koko kone.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja suapas »

Proppu kii, öljyt sisään ja käyntiin. Kyllä sen kuulee, jos jokin hajos...
Riippuu kuinka pitkään kone kävi "kuivana".
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Taitaa olla liikkeen vika, kun tollein öljyroppu aukeaa ellei se ole osunut mihinkään. Kerran kaverille kävi melkein samanlailla, mutta öljysuodatin irtosi, se meni liikkeen piikkiin.
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Jep, liikkeen vikahan tuo oli. kone käy nätisti jne, ettei ilmeisesti tullut vaurioita. Antoivat kylläkin 15tkm takuun että jos jotain tulee niin tutkivat johtuuko tästä tapahtumasta. Onneksi oli pysäkki siinä aivan vieressä mihin pysäyttää auto.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, itselläkin tänään pukkasi P0340, ja kone kävi ns. kolmella pytyllä. Tärisi aika paljon.. Sa saman tien "pimmpimm" ADD COOLANT FLUID, ja tätä mömmöä viikko sitten lisäsin. Mifi noin 350 per nämä 60 sekunttia käyntiä.

Käynti tasaantui sen jälkeen, ja auto toimii normaalisti..

Mitähän helvettiä...

Oisko se P1312 myös siitä glykolista ykkös/kakkos pytyssä?

En kyllä keksi miten testata mistä sitä karkaa... Jos sitä jäähdytysnestettä tippuis turbon banjosta, varmaan siitä ei kone välittäis mitään, sillähän se ei pääsisi kuin ulos vain.. Eikös?

Kansi kesällä kiristetty.

P.S.
Haluan niin helkkaristi sitä "FACEPALM" hymiötä tänne foorumille. Sille löytys käyttöä...!
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Shadow_Fi kirjoitti:No niin, itselläkin tänään pukkasi P0340, ja kone kävi ns. kolmella pytyllä. Tärisi aika paljon.. Sa saman tien "pimmpimm" ADD COOLANT FLUID, ja tätä mömmöä viikko sitten lisäsin. Mifi noin 350 per nämä 60 sekunttia käyntiä.

Käynti tasaantui sen jälkeen, ja auto toimii normaalisti..

Mitähän helvettiä...

Oisko se P1312 myös siitä glykolista ykkös/kakkos pytyssä?

En kyllä keksi miten testata mistä sitä karkaa... Jos sitä jäähdytysnestettä tippuis turbon banjosta, varmaan siitä ei kone välittäis mitään, sillähän se ei pääsisi kuin ulos vain.. Eikös?

Kansi kesällä kiristetty.

P.S.
Haluan niin helkkaristi sitä "FACEPALM" hymiötä tänne foorumille. Sille löytys käyttöä...!
Sulla on kansi halki. :wink:
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja core2 »

P0340 viittaa Camshaft Position Sensor Malfunctio'niin ja
P1107 viittaa Absolute Pressure Sensor'iin
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Jaa-a, vai että oikein halki. Eikö sen pitäisi huomata jossain muussakin kun vain glykolin katoamisessa? Ajossa ei mitään ongelmaa.

Ja kun keli on kuivempi/kylmempi, niin ei mitään ongelmaa starttaessa.
Toisaalta nyt on paha sanoa, kun täytyy taas odottaa kylmempää keliä.

Miten moisen asian voi tarkistaa? Puristuspaineet?
core2 kirjoitti:P0340 viittaa Camshaft Position Sensor Malfunctio'niin ja
P1107 viittaa Absolute Pressure Sensor'iin
Niin onko meillä erikseen tuota nokka-akeslisensoria? Ei minusta. Eikö kasetti sen jotenkin valvo?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Vastaa Viestiin