vikakoodit p0340 ja p1107

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onhan näitä, meidänkin tuoreeltaan ostetussa femmassa oli puhkiruostunut bensasuodatin. Talvikiekkoja vaihtaessani tein ensimmäisen tarkastuskierroksen auton alle ja en varsinkaan turhaan.

Tuosta jäähdytinnesteen katoamisesta senverran että pitäisin jotain vajaan desin hävikkiä vuodessa sellaisena normaalina. Jos enemmän katoaa, niin on syytä etsiä vikaa aktiivisesti. Useinmiten hävikki voi lisäytyä rajustikin ihan yllättäen ja tietenkin pahimmassa paikassa kaukana kotoa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Niin meinasin tällä sitä, että jos minä maksan jollekkin firmalle siitä että ne vaihtaa öljyt tai suodattimen niin en oleta että matkanteko pysähtyy näiden vaihtotöiden takia parin päivän sisällä. Nyt vain toivotaan että herra asentajalla on jäänyt liitokset löysälle, jotka kirimällä auto jaksaa liikkua ongelmitta huomenna. Tässä autossa täytyy olla joku huono karma todellakin.

Eli lyhyesti:
-> öljynvaihto paikallisessa huoltoliikkeessä, tästä muutama päivä ja öljypohjan proppu pois ja öljyt pitkin maantietä.
-> termarin ja polttoainesuodattimen vaihto paikallisessa huoltoliikkeessä tästä muutama tunti ja uusi suodatin vuotaa jostain liitoksesta...

Näin meillä Rovaniemellä :cry: :cry:
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos suodattimen banjoissa on vielä alkuperäinen tiiviste, jossa siis metallisen prikan sisällä kumia, kannattaa suodattimen mukana yleensä tuleva kupariprikka jättää käyttämättä ja laittaa entisillä tiivisteillä nippuun. Omakohtaiset kokemukset ovat osoittaneet näin tehtynä liitosten tiivistyvän poikkeuksetta ensimmäisellä kiristyksellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Ja seuraavaan ongelmaan...

Jätti kotipihalle (onneksi), virta-avain ei liiku milliäkään. Uskaltaako tuonne suhautella lukkoöljyä vai pitääkö suoriltaan irrottaa lukkopesä ja putsata? Ei kai tuolla ole mitään tekemistä pakkilukon kanssa vai onkohan vika pelkästään likaisessa virtalukossa?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Yksi virtalukko korjattiin vaihtamalla kuluneet haitat uusiin. Avain liikkui silloin tällöin ja öljyn suhauttelu auttoi, mutta sitten kun otettiin irti ja putsattiin avain ei liikkunut yhtään. Lika ja pöly auttoi toimimaan, mutta putsattuna ei.
Pakkilukko ei pitäisi vaikuttaa tässä tapauksessa, jos kerran avain on jo pois saatu.
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Potilas avattu ja kansi halka. Pikainen kysymys koskien uutta kantta. Käykö vaparin sekä turbon, onko niissä mitään eroa? Mitä muuta on otettava huomioon uutta kantta hommattaessa ja laitettaessa? Ja kysymys on t5 kannesta.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Vanha kansi oli rikottu koska suuttimien reikiä oli yritetty muuttaa sopivammaksi t7 imusarjan kanssa, eikä tässä oltu onnistuttu. Olisiko helpoin tie siis laittaa t7 kansi ja t5 kansipahvi?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Laitappa lähikuva siitä kannen halkeamasta ja minkä imukanavan kohdalla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

https://www.dropbox.com/sc/ytjmbmkk92srpja/Ds5UjZnxk1
tuossa on linkki noihin kansivaurioihin. Tuommoisella aineella mitä tuossa yhdessä kuvassa mulla on sormissa oli paikattu nuo reijät oliko 1&2 pytystä jotka oli sitte pettäneet. Liekö sitten koskaan oikeen pitäneetkään koska mun omistuksessa aina vieny jäähdytinnestettä.

tuossa muutama kuva itse koneesta
https://www.dropbox.com/sc/n8r5z68yawthzgf/v4k1Qv_HCD
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Elikkä näyttää siltä ettei tuossa T5 kannessa ole varaa jyrsiä tilaa T7 imarin suutinten suihkukeiloille, tulee vesikanava vastaan. Tai pitää olla tosi tarkkana.

Tuo massa millä on paikattu laippatason kuoppia ja noita reikiä ei sitten ole kestänyt ajan kanssa kuumaa ja glygolia näemmä. Se voi selittää sen että kone on toiminut normaalisti ekat ajetut tonnit mutta aika sitten tuo esiin sen ettei tuota modia voi tehdä hitsaamatta tuonne lisää alumiinia ja samantien modauksen kannattavuus katoaakin. Joko kannattaa pitäytyä t7 kannessa tai hitsata se T7/T5 hybridi-imari joka taas vaatii asiansa osaavan alumiinihitsarin.

Kyllähän noita jakopään koppiakin ja öljypohjia on paikkailtu kaikenlaisilla kemiallisilla metalleilla joskus hyvälläkin menestyksellä mutta tämä setti vaan ei sitten kestänyt
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On pakko sanoa ettei ole mikään ihme paikkojen pettäminen. Sylinterikannen lämpötilavaihtelut ovat suuria ja jos paikkamateriaalin lämpölaajenemiskerroin on eri kuin alumiinin, jossainvaiheessa liitos murtuu...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Nonni, saabbi on palannut liikenteeseen. Kiitokset vesalle kannesta, samalla uusittiin laturin hiilet ja turbo. Jospa nyt mentäis vuosi loppuun pelkillä tankkauksilla ja ölppöjen vaihdoilla.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Persdyno sanoo että femma ei ole niin kireä mitä aikasemmin oli. Aiheuttaako tuo t7 kansi mitään muutoksia? Vai onko turbon vaihdolla jotain tekemistä asian kanssa, miten tuota vois selvittää, pinl nousee tuonne 1700 asti kai se on normaali? Eikä ole mun pylly ainut joka tuon tehojen laskun on huomannu, joten on siinä selkeästi jotain tapahtunu.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Makwe kirjoitti:Persdyno sanoo että femma ei ole niin kireä mitä aikasemmin oli. Aiheuttaako tuo t7 kansi mitään muutoksia? Vai onko turbon vaihdolla jotain tekemistä asian kanssa, miten tuota vois selvittää, pinl nousee tuonne 1700 asti kai se on normaali? Eikä ole mun pylly ainut joka tuon tehojen laskun on huomannu, joten on siinä selkeästi jotain tapahtunu.
Katso arvot mreq ja mair mitä näyttävät pedaali pohjassa.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

1700 eli ahtoa vain 0.7 baria?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin