KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Vuoden 2000 mallin ysivitoseni alkoi jälleen syksyn tultua savuttamaan kylmäkäynnistyksenyhteydessä. Se on tehnyt sitä jo kauan, mutta ei koskaan kesällä, tai jos moottori on lämmin. Savu on sininen, aika voimakas ja kestää muutamansekunnin. Katoaa heti kun olen ajanut muutaman metrin. Sattuisiko jollain olemaan kokemusta vastaavanlaisesta oman autonsa kanssa ja, että mistä vikaa lähtisin etsimään. Turbon siipirattaassa ei juuri huomattavaa löysää, siis, mistyä moinen vuoto?
Kiitos kauheasti vastauksistanne jo etukäteen. Uskoisin, että savutus on useammilla ongelmana.
Kiitos kauheasti vastauksistanne jo etukäteen. Uskoisin, että savutus on useammilla ongelmana.
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Itselläni teki juurikin samaa, videonmukaista pölinää. Lopetti myös siinä vaiheessa kun pääsi pihasta pois. Öljyä sai lisäillä pariin otteeseen 10tkm vaihtovälin aikana ettei käynyt tyhjänä. Kone auki ja 2 mäntää halki. Etukäteen arvailtiin männänrenkaita tai venttiilvarren kumeja, mutta tässä tälläinen varaudu pahimpaan-pelottelu
http://www.youtube.com/watch?v=nvjRZcEPSYQ
http://www.youtube.com/watch?v=nvjRZcEPSYQ
Viimeksi muokannut Jyrchi, Ma Syys 30, 2013 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Kylmän koneen välykset sylintereissä on suuremmat, ohipuhallusta ja sitä kautta öljyistä ilmaa palaa. Lisäksi männänrenkaat ja öljyrenkaat alkaa olla kuluneet, väsyneet ja jumissa.
Rengastus on lääke tuohon eli koneen avaus. Tosin jakopääkin kaipaa huolenpitoa ellei ole jo laitettu tähän mennessä.
Rengastus on lääke tuohon eli koneen avaus. Tosin jakopääkin kaipaa huolenpitoa ellei ole jo laitettu tähän mennessä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Tossa allekirjoituksen NG900:ssa oli sama vika eli kylmänä savutti hetken sinistä, mutta lämpimänä ei ja homma korjaantui kansiremontilla. Venttiilivarsien kumit olivat huonossa kunnossa. Tämä vika aiheutti myös suurentunutta öljynkulutusta.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
No jakopää on vaihdettu, n.30 tkm sitten, huohottajapäivitys n. 60 tkm sitten. Bilötemn turbo 25 tkm sitten, takaiskuventtiili letkuun mysökin hiljattain.. Jos kestäis talven ,niin pakko kai avata kone sitten. MUtta vihjeet muutkin ovat tervetulleita
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Paras vihje: katso öljytaso aina kun tankkaat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Vaihdoin turbon! savutus loppu. Samoin loppu öljyn kertyminen letkuun(välijäähdyn jälkeen lähtevä) Eka urbo kesti 220tkm
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: KYlmät tulivat ja savutus alkoi 95 2,3 t vm 2000
Kannattaa ensimmäisenä tarkistaa venttiilikopan pikku putket. WIS:ssä on oma ohje näiden puhdistusta varten.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx