Varapyöräkotelo mätä
Re: Varapyöräkotelo mätä
Onkohan happopohjamaalia kuin epoksiakaan olemassakaan 2-komponettina?
Spray pullo maksaa reilu 20 eur.
Noista kemiallisista ominaisuuksista ei ole tietoa.
Spray pullo maksaa reilu 20 eur.
Noista kemiallisista ominaisuuksista ei ole tietoa.
Re: Varapyöräkotelo mätä
Tuossa 2k kamojaShadow_Fi kirjoitti:Kun tässä maaleja kyselin (kohtaa alkaa ruostekorjuu hommat) niin en löytänyt happopohjamaalia kaksikomponenttimaalina. Ostin jo ruiskun, ja mietin tässä onko se happopohjamaali niin paljon parempi? Tai epoksipohjamaali? Mitä se happo / epoksi tekee pohjamaalille?
Kittinä meinasin käyttää metallikittiä (oliko nyt alumiinifosfaattia sisältävä... en muista).
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02364
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02627
Tuolla on toi maalaus opas joka kannattaisi kaikkien lukaista ennen kuin alkaa turaamaan
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: Varapyöräkotelo mätä
Onko kellään laittaa mulle vaikka sähköpostiin tai yv:nä tuohon oppaan suoran linkin? Ei viitsis rekisteröityä.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Varapyöräkotelo mätä
99% sinkkipitoisuus spraypullossa??? uskomatonta. Minä kun luulin, että elohopea on nestemäisenä metallina jotenkin erikoinen.
Mutta lopetan tähän. sanottavani on sanottu.
Mutta lopetan tähän. sanottavani on sanottu.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Varapyöräkotelo mätä
miksi pitäisi olla 2k happomaali?SAABpaaja kirjoitti:Onkohan happopohjamaalia kuin epoksiakaan olemassakaan 2-komponettina?
Spray pullo maksaa reilu 20 eur.
Noista kemiallisista ominaisuuksista ei ole tietoa.
2-komponenttihan tarkoittaa maalissa, että ei sisällä itsessään kovetinta, eli maalin kuivuminen vaatii toisen komponentin, eli kovetteen, joka sitten lisätään maaliin ennen ruiskuttamista.
Ihan vaan varmistukseksi, että ruiskumaalaus ei vaadi 2-komponentti maalia, vaan ainoastaan ohennettavan maalin ohenteineen,
jolloin se saadaan kyllin notkeaksi tulemaan ulos ruiskusta.
ohennus riippuu ruiskusta ja halutusta pinnasta.
Maalausoppia varmaan saa paremmin muualta kuin minulta, mutta ajattelin vain kertoa, ettei mene kovettimet ja ohenteet sekaisin.
Itse en ole 2-komponentti happomaalia ikinä käyttänyt tai kuullut käytettävän.
Tässä voin olla väärässä, kun en mikään varsinainen maalari ole, mutta, hyvin on kutvosessa väri pysynyt.
edit.
Niin siis foorumia paremman mielipiteen, uskottavammin, sekä nopeammin saat, kun menet lähimpään automaaleja myyvään liikkeeseen, ja kysyt myyjältä.
He kyllä kertovat mitä tarvitset, eikä tuo hintakaan nyt päätä huimaa, jos määrät ovat kuitenkin paikkamaalaus ta varten.
sen jälkeen voit ottaa mielesi sopukoista copy-pasten tänne keskusteluun.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Varapyöräkotelo mätä
Njooh, neuvottelin jo yhden firman kanssa, ja he sanoivat että toi kakskomponenttipohjamaali, vaikkei ole mikään happo on ihan tarpeeksi hyvä. En kysynyt onko siinä ohennin vai kovetin käytössä....
Eli kakskomponenttipohjamaali, -pintamaali, lakka, metallikitti muistaakseni 47€. Esim. maalin määrä on laskettu 1dl plus 1dl ohenninta. Eli kahdella desillä väittivät että saan maalatuksi sellaisen 40cm x 40 cm alueen. Ja kun mulla jopa alle, toivon että riittää...
Eli tälläinen vaurio on kerennyt tulla....
Kahden sormen korkuinen.. Ikävältä tuo näyttää. Toivottavasti on vielä ehjää peltiä alla.
Eli kakskomponenttipohjamaali, -pintamaali, lakka, metallikitti muistaakseni 47€. Esim. maalin määrä on laskettu 1dl plus 1dl ohenninta. Eli kahdella desillä väittivät että saan maalatuksi sellaisen 40cm x 40 cm alueen. Ja kun mulla jopa alle, toivon että riittää...
Eli tälläinen vaurio on kerennyt tulla....
Kahden sormen korkuinen.. Ikävältä tuo näyttää. Toivottavasti on vielä ehjää peltiä alla.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Varapyöräkotelo mätä
Pitipä kaivaa tuo happopohjamaalin spraypullo esiin, saatoin kertoa satuja.
Tuo maali on pullotettu siinä automaalikaupassa josta ostin, pullon omassa etiketissä
on pullotus ohje jos täytetään 2k-maalilla, kaupan liimaamassa etiketissä ei ole mainintaa mitä maalia on, vaan kaupan omia koodeja. En tiennyt että 2k maalia voi pistää spray pulloon??? Pitää käydä kysäsemässä kaupasta mitä maalia on, ihan mielenkiinnon vuoksi.
Lisäystä tuohon saamaani ohjeeseen maalarilta: Pohjamaalin päälle hiontaväri (sama kuin filleri) ja jos vielä löytyy likimain sama sävy kuin varsinainnen pintamaali, niin hyvä. Jos on koloja ja nurkkia mihin vesi vois jäädä seisomaan niin polymeerimassalla täyttö.
Tuo maali on pullotettu siinä automaalikaupassa josta ostin, pullon omassa etiketissä
on pullotus ohje jos täytetään 2k-maalilla, kaupan liimaamassa etiketissä ei ole mainintaa mitä maalia on, vaan kaupan omia koodeja. En tiennyt että 2k maalia voi pistää spray pulloon??? Pitää käydä kysäsemässä kaupasta mitä maalia on, ihan mielenkiinnon vuoksi.
Lisäystä tuohon saamaani ohjeeseen maalarilta: Pohjamaalin päälle hiontaväri (sama kuin filleri) ja jos vielä löytyy likimain sama sävy kuin varsinainnen pintamaali, niin hyvä. Jos on koloja ja nurkkia mihin vesi vois jäädä seisomaan niin polymeerimassalla täyttö.
Re: Varapyöräkotelo mätä
Kannattaa vähän noita muoveja irrotella, ja katsoa kuinka laajalle on levinnyt.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Varapyöräkotelo mätä
Njooh. Täytyyhän se... Onko ohjetta miten toi muovi lähtee irti?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Varapyöräkotelo mätä
Ovet auki, helmamuovin yläreunasta kumitiiviste lähtee vetämällä pois sen alta löytyy rivi ruuveja ja olikohan etu-ja takapyörien kulmilla vielä lisää ruuveja.
Re: Varapyöräkotelo mätä
Moikka, oisko jollain heittää vinkkiä kotelon korjaamiseen. Itsellä pohja mätä mutta siitä ylöspäin ok. Kävin romuttamolta hakemassa hyvän kotelo ja se leikattiin ylhäältä asti eli suoraa peltiä on sivut. Kannattaako vaan leikata vanha pohja pois ja ottaa pelkästään pohjan uudesta vai koko kotelo vaihtoon? Mietityttää että mikä on paras vaihtoehto ja mikä on suhteessa helpoin
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Varapyöräkotelo mätä
mites tuossa hieman osviittaa aiheeseen tyyliin leima ensi viikolla
https://aijaa.com/jnDz3Z
huomaa reiät
https://aijaa.com/Itqmv7
huom en ole noita hitsaillut itse, hitsauskielto päällä vielä..
aivan uskomatonta paskaa että kori ei kestä kui murto osan siitä mitä kuupan pellit
voidanko enää tätä mallia pitää uskottavana vaihtoehtona kuupalle
https://aijaa.com/jnDz3Z
huomaa reiät
https://aijaa.com/Itqmv7
huom en ole noita hitsaillut itse, hitsauskielto päällä vielä..
aivan uskomatonta paskaa että kori ei kestä kui murto osan siitä mitä kuupan pellit
voidanko enää tätä mallia pitää uskottavana vaihtoehtona kuupalle
Viimeksi muokannut mestari, Ma Joulu 24, 2018 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Varapyöräkotelo mätä
Hitsaa paikan ja jatkaa ajamista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Varapyöräkotelo mätä
Kyllä minä lähtisin siitä kotelon pohjan teurastuksesta ja paikkalappujen teosta, mestarin malliin.
Koko kotelon vaihto lienee turhaa kun harvoin ne seinät on huonoksi kai menneet.
Koko kotelon vaihto lienee turhaa kun harvoin ne seinät on huonoksi kai menneet.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470