Varapyöräkotelo mätä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Onkohan happopohjamaalia kuin epoksiakaan olemassakaan 2-komponettina?
Spray pullo maksaa reilu 20 eur.
Noista kemiallisista ominaisuuksista ei ole tietoa.

Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

Shadow_Fi kirjoitti:Kun tässä maaleja kyselin (kohtaa alkaa ruostekorjuu hommat) niin en löytänyt happopohjamaalia kaksikomponenttimaalina. Ostin jo ruiskun, ja mietin tässä onko se happopohjamaali niin paljon parempi? Tai epoksipohjamaali? Mitä se happo / epoksi tekee pohjamaalille?

Kittinä meinasin käyttää metallikittiä (oliko nyt alumiinifosfaattia sisältävä... en muista).
Tuossa 2k kamoja
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02364

http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02627

Tuolla on toi maalaus opas joka kannattaisi kaikkien lukaista ennen kuin alkaa turaamaan
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti

Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1121
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Kemi

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Onko kellään laittaa mulle vaikka sähköpostiin tai yv:nä tuohon oppaan suoran linkin? Ei viitsis rekisteröityä.
Saab 9-5 SE 2.3t, 2000, 4-Speed Automatic, BioPower Stage 1 (260Hp / 375Nm)
Saab 9000CD 2.0t E85, B204E, 1996, Manual, Stage 1, T7 APC Mod.
#5866

turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1280
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

99% sinkkipitoisuus spraypullossa??? uskomatonta. Minä kun luulin, että elohopea on nestemäisenä metallina jotenkin erikoinen.

Mutta lopetan tähän. sanottavani on sanottu.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.

turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1280
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

SAABpaaja kirjoitti:Onkohan happopohjamaalia kuin epoksiakaan olemassakaan 2-komponettina?
Spray pullo maksaa reilu 20 eur.
Noista kemiallisista ominaisuuksista ei ole tietoa.
miksi pitäisi olla 2k happomaali?

2-komponenttihan tarkoittaa maalissa, että ei sisällä itsessään kovetinta, eli maalin kuivuminen vaatii toisen komponentin, eli kovetteen, joka sitten lisätään maaliin ennen ruiskuttamista.
Ihan vaan varmistukseksi, että ruiskumaalaus ei vaadi 2-komponentti maalia, vaan ainoastaan ohennettavan maalin ohenteineen,
jolloin se saadaan kyllin notkeaksi tulemaan ulos ruiskusta.
ohennus riippuu ruiskusta ja halutusta pinnasta.
Maalausoppia varmaan saa paremmin muualta kuin minulta, mutta ajattelin vain kertoa, ettei mene kovettimet ja ohenteet sekaisin.
Itse en ole 2-komponentti happomaalia ikinä käyttänyt tai kuullut käytettävän.

Tässä voin olla väärässä, kun en mikään varsinainen maalari ole, mutta, hyvin on kutvosessa väri pysynyt.

edit.
Niin siis foorumia paremman mielipiteen, uskottavammin, sekä nopeammin saat, kun menet lähimpään automaaleja myyvään liikkeeseen, ja kysyt myyjältä.
He kyllä kertovat mitä tarvitset, eikä tuo hintakaan nyt päätä huimaa, jos määrät ovat kuitenkin paikkamaalaus ta varten.

sen jälkeen voit ottaa mielesi sopukoista copy-pasten tänne keskusteluun. 8)
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.

Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1121
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Kemi

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Njooh, neuvottelin jo yhden firman kanssa, ja he sanoivat että toi kakskomponenttipohjamaali, vaikkei ole mikään happo on ihan tarpeeksi hyvä. En kysynyt onko siinä ohennin vai kovetin käytössä.... :D

Eli kakskomponenttipohjamaali, -pintamaali, lakka, metallikitti muistaakseni 47€. Esim. maalin määrä on laskettu 1dl plus 1dl ohenninta. Eli kahdella desillä väittivät että saan maalatuksi sellaisen 40cm x 40 cm alueen. Ja kun mulla jopa alle, toivon että riittää...

Eli tälläinen vaurio on kerennyt tulla.... :(
Kahden sormen korkuinen.. Ikävältä tuo näyttää. Toivottavasti on vielä ehjää peltiä alla. :oops:
Kuva
Saab 9-5 SE 2.3t, 2000, 4-Speed Automatic, BioPower Stage 1 (260Hp / 375Nm)
Saab 9000CD 2.0t E85, B204E, 1996, Manual, Stage 1, T7 APC Mod.
#5866

SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Pitipä kaivaa tuo happopohjamaalin spraypullo esiin, saatoin kertoa satuja.
Tuo maali on pullotettu siinä automaalikaupassa josta ostin, pullon omassa etiketissä
on pullotus ohje jos täytetään 2k-maalilla, kaupan liimaamassa etiketissä ei ole mainintaa mitä maalia on, vaan kaupan omia koodeja. En tiennyt että 2k maalia voi pistää spray pulloon??? Pitää käydä kysäsemässä kaupasta mitä maalia on, ihan mielenkiinnon vuoksi.

Lisäystä tuohon saamaani ohjeeseen maalarilta: Pohjamaalin päälle hiontaväri (sama kuin filleri) ja jos vielä löytyy likimain sama sävy kuin varsinainnen pintamaali, niin hyvä. Jos on koloja ja nurkkia mihin vesi vois jäädä seisomaan niin polymeerimassalla täyttö.

t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2167
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Shadow_Fi kirjoitti:Eli tälläinen vaurio on kerennyt tulla.... :(
Kahden sormen korkuinen.. Ikävältä tuo näyttää. Toivottavasti on vielä ehjää peltiä alla. :oops:
Kuva
Kannattaa vähän noita muoveja irrotella, ja katsoa kuinka laajalle on levinnyt.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977

Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1121
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Kemi

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Njooh. Täytyyhän se... Onko ohjetta miten toi muovi lähtee irti?
Saab 9-5 SE 2.3t, 2000, 4-Speed Automatic, BioPower Stage 1 (260Hp / 375Nm)
Saab 9000CD 2.0t E85, B204E, 1996, Manual, Stage 1, T7 APC Mod.
#5866

SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Ovet auki, helmamuovin yläreunasta kumitiiviste lähtee vetämällä pois sen alta löytyy rivi ruuveja ja olikohan etu-ja takapyörien kulmilla vielä lisää ruuveja.

Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Tero »

Vanha

Kuva

Uusi

Kuva
Saab 9-5 Aero -00

turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Moikka, oisko jollain heittää vinkkiä kotelon korjaamiseen. Itsellä pohja mätä mutta siitä ylöspäin ok. Kävin romuttamolta hakemassa hyvän kotelo ja se leikattiin ylhäältä asti eli suoraa peltiä on sivut. Kannattaako vaan leikata vanha pohja pois ja ottaa pelkästään pohjan uudesta vai koko kotelo vaihtoon? Mietityttää että mikä on paras vaihtoehto ja mikä on suhteessa helpoin
Saab 9-3 1.8t SS man -04

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5234
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja mestari »

mites tuossa hieman osviittaa aiheeseen tyyliin leima ensi viikolla
https://aijaa.com/jnDz3Z
huomaa reiät

https://aijaa.com/Itqmv7
huom en ole noita hitsaillut itse, hitsauskielto päällä vielä..
aivan uskomatonta paskaa että kori ei kestä kui murto osan siitä mitä kuupan pellit
voidanko enää tätä mallia pitää uskottavana vaihtoehtona kuupalle
Viimeksi muokannut mestari, Ma Joulu 24, 2018 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9681
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hitsaa paikan ja jatkaa ajamista? 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Kyllä minä lähtisin siitä kotelon pohjan teurastuksesta ja paikkalappujen teosta, mestarin malliin.

Koko kotelon vaihto lienee turhaa kun harvoin ne seinät on huonoksi kai menneet.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

Vastaa Viestiin