Varapyöräkotelo mätä
Re: Varapyöräkotelo mätä
Reijät lienevät lähinnä robotin kohdistus/tartunta kohtia tehtaalla.
Re: Varapyöräkotelo mätä
En usko, että varapyöräkotelossa olisi monta reikää tuosta syystä.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Varapyöräkotelo mätä
Tuskinpa se bitumikerros siinä pellinpäällä vanhemmiten hyvää tekee. Varsinkaan jos on päässyt kosteutta koteloon. Oli vähän kosteaa bitumin ja pellin välillä... Aika helposti sai raaputettua maaliin kun omassa hitsailin kotelon kuntoon.
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
Re: Varapyöräkotelo mätä
Vaikuttaa ruostuvan sisäpuolelta kun äänenvaimennusmassa alle pääsee kosteutta. Nopeati menee koko pohja sormivoimalla murenevaksi. Jos on ehjä pohja, sen voi leikata reunalta n. 5 mm korkeudelta irti paitsi takapäästä seuraten alla olevien kulmarautojen muotoa. Uusi pohja asettuu sisäpuolelta painamalla tarkalleen oikeaan kohtaan. Paikalleen hitsaus alle tunnin juttu, suurin savotta reunojen puhdistus. Sitten altapäin paksuun massaan. Vaimennusmassa kannattaa ehkä poistaa, ja pohjan reijät ulkopuolelta tiivistää ellei hitsaa umpeen. Ne lienevät siinä vain tuotannon liukuhihnaa varten. Pehmennyt pohja vaikuttaa olevan tyyppiominaisuus.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Varapyöräkotelo mätä
miten suojata ehjä varapyöräkotelo ??
eli ei edes ruosteen alkua mitä kotelosuojaa???
eli ei edes ruosteen alkua mitä kotelosuojaa???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Varapyöräkotelo mätä
Ei ole vielä kokemusta mikä toimisi. Minä käytin paksua alustamassa ja muurasin muovitulppien reunat altapäin niin ettei kosteus pääse sisäpuolelle. Jos siäpuolinen massa on hilseillyt, kaikki irtonainen pois. Vuosien päästä nähdään mikä toimii.....
Käsittääkseni lahoaa sisältä päin kun sisämassa ja pellin väli kastuu.
Käsittääkseni lahoaa sisältä päin kun sisämassa ja pellin väli kastuu.