Ulinaa konehuoneesta kylmällä
Ulinaa konehuoneesta kylmällä
Alkoi kuulua kummaa ulinaakonehuoneesta kun käynnistää kylmällä auton.
Tämä tapahtuu vain kun lämpötila on nollan paikeilla tai kylmempää ja se loppuu kun moottori lämpiää.
Ekaksi luulin että ulina tulee jostain remmin pyöristä nyt kun olen kunnellut tarkemmin niin jostain ehkä moottorin keskeltä?
Luulisi ettei se ole turbo kun se on vaihdettu vähän aikaa sitten.
Ulina ei paljon muutu vaikka painaa kaasua.
voisiko se tulla kompurasta vai mistä v...sta se ääni tulee, alkaa hermot menee kun on tämmöisiä "pikku" vikoja koko ajan.
Toinen kysymys onko kukaan käyttänyt bosch:n platina kärkisisä tulppia ostin semmoiset kuulema piti olla 9-5:n mutta nyt se on tyhjäkäynnillä alkanut yskimään (väärä sytytys) koko moottori nykäsee. vai onko sieltä asento anturi tai kasetti hajoamassa?
Tämä tapahtuu vain kun lämpötila on nollan paikeilla tai kylmempää ja se loppuu kun moottori lämpiää.
Ekaksi luulin että ulina tulee jostain remmin pyöristä nyt kun olen kunnellut tarkemmin niin jostain ehkä moottorin keskeltä?
voisiko se tulla kompurasta vai mistä v...sta se ääni tulee, alkaa hermot menee kun on tämmöisiä "pikku" vikoja koko ajan.
Toinen kysymys onko kukaan käyttänyt bosch:n platina kärkisisä tulppia ostin semmoiset kuulema piti olla 9-5:n mutta nyt se on tyhjäkäynnillä alkanut yskimään (väärä sytytys) koko moottori nykäsee. vai onko sieltä asento anturi tai kasetti hajoamassa?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
Re: Ulinaa konehuoneesta kylmällä
Kun on lukenut tekstejä täältä ja ruotsin saab sivuilta niin kyllä on tullut selväksi että saabin di-systeemistä alkaen ainoa tulppa joka toimii niissä on NGK.nef kirjoitti:Alkoi kuulua kummaa ulinaakonehuoneesta kun käynnistää kylmällä auton.
9-5:sissa ainostaan aerossa suositellaan platina tulppaa. Muutamilla tutuilla on aerossa ihan tavalliset tulpat, he vaihtavat 20 tkm välein tulpat ja hyvin on toiminut. Platina tulpilla vaihtoväli taisi olla 50 tkm.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Hep! Minä olen huomannut tuollaisia "olemattomia" nykäyksiä motarilla vakkarilla ajaessa. Mistä tuossa on kysymys? Onko kasetti menossa?9-5T kirjoitti:Vaikuttaa kasetti vialta mutta tulpista kannattaa aloittaa vaihtamalla ne NGK, huomaako joskus maantiellä olemattomia nykäyksiä tasanopeudella.
Auto on -00 2.0t Wagon
Minulla on noita nykäyksiä niin ajossa kuin tyhjäkäynnilläkin. Käytös on pysynyt samanlaisena sen puoli vuotta, kun auto on minulla ollut, eikä Länsiauto ole siitä mitään vikaa löytänyt. On kuulemma ihan kunnossa. Eivätkä suostuneet kokeilemaan toisella kasetilla. Nyt olen joutunut hyväksymään tuon ominaisuutena, mutta kiinnostaisi kyllä kokeilla toisella kasetilla.Hep! Minä olen huomannut tuollaisia "olemattomia" nykäyksiä motarilla vakkarilla ajaessa. Mistä tuossa on kysymys? Onko kasetti menossa?
Auto on -00 2.0t Wagon
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Re: Ulinaa konehuoneesta kylmällä
No perkules. Ja minä kun olen vaihtanut tulpat ( BCR8ES ) 5tkm:n välein, vaikka auto on matalapaineturbovaltteri kirjoitti:nef kirjoitti:'
9-5:sissa ainostaan aerossa suositellaan platina tulppaa. Muutamilla tutuilla on aerossa ihan tavalliset tulpat, he vaihtavat 20 tkm välein tulpat ja hyvin on toiminut. Platina tulpilla vaihtoväli taisi olla 50 tkm.

terve!
Ei ole vielä syy selvinnyt, koitin kuunnella mistä se tulee.
Aluksi se tuntuu kun se tulisi öljypumppu/turbo suunnalta mutta sitten kun se vähän hiljenee niin jostakin laturi/kiristinrulla suunnalta.
Pitää vielä yrittää katsella, se kiristimen pidin heiluu koko ajan edestakas.. voisiko se olla syy/seuraamus.
Vaihdoin vanhat tulpat (NGK) takaisin. Katselin boshin platina tulppia FR 5DP (0,6 mm väli) ja nelos sylinterin tulppa oli täysin musta muut eivät olleet täysin mustia mutta kuitenkin paskasia vaikka oli vaan pari viikkoa vanhoja...
täytyy kokeilla loppuiko nykiminen tähän?
Ei ole vielä syy selvinnyt, koitin kuunnella mistä se tulee.
Aluksi se tuntuu kun se tulisi öljypumppu/turbo suunnalta mutta sitten kun se vähän hiljenee niin jostakin laturi/kiristinrulla suunnalta.
Pitää vielä yrittää katsella, se kiristimen pidin heiluu koko ajan edestakas.. voisiko se olla syy/seuraamus.
Vaihdoin vanhat tulpat (NGK) takaisin. Katselin boshin platina tulppia FR 5DP (0,6 mm väli) ja nelos sylinterin tulppa oli täysin musta muut eivät olleet täysin mustia mutta kuitenkin paskasia vaikka oli vaan pari viikkoa vanhoja...
täytyy kokeilla loppuiko nykiminen tähän?
YT.
Nicke
Nicke
konehuoneen ulinasta...
itselläni ollut samanlaisia kokemuksia koneen ulinasta ja nykäyksistä ajettaessa vakionopeussäätimellä, yleensä nykäyksiä havaitsin loivassa alamäessä. no kuitenkin huollossa vaihdettiin huohotinletku joka oli murtunut,ilmeisesti tämä auttoi nykimiseen ja kuulemma on ollut markkinoilla saabeihin sellaisia öljynsuodattimia jotka on kylmänä aiheuttaneet ulinaa konehuoneesta... tällaista osasivat oulun aineella kertoa kun asiaa tiedustelin... nyt ollaan ajettu huollon jälkeen satoja kilometrejä ilman ulinoita ja nykimisiä. autolla nyt mittarissa 130 tkm ja vm 00 .
Pitää hankkia uusi suodatin ja kokeilla onko ongelma siellä.
Nyt kun tuli puheeksi niin se voisi olla hyvinkin mahdollista että ongelma on siellä koska ulina tulee kylmänä ja ei paljon muutu vaikka painaa kaasua. Ehkä on niin paljon likaa suodattimessa että öljy menee ylipaine ventiilin läpi ja se pitää meteliä?
Autossa on tällä hetkellä orginaali saabin suodatin, pitää käydä hakemassa motonetistä uusi orginaali puoleen hintaan mitä se on laakkosella.
Mulla loppui yskiminen tyhjäkäynnillä kun vaihdoin takaisin vanhoihin tulppiin...ei kokeilla enää mitään moderneja platina tulppia.
Nyt kun tuli puheeksi niin se voisi olla hyvinkin mahdollista että ongelma on siellä koska ulina tulee kylmänä ja ei paljon muutu vaikka painaa kaasua. Ehkä on niin paljon likaa suodattimessa että öljy menee ylipaine ventiilin läpi ja se pitää meteliä?
Autossa on tällä hetkellä orginaali saabin suodatin, pitää käydä hakemassa motonetistä uusi orginaali puoleen hintaan mitä se on laakkosella.
Mulla loppui yskiminen tyhjäkäynnillä kun vaihdoin takaisin vanhoihin tulppiin...ei kokeilla enää mitään moderneja platina tulppia.
YT.
Nicke
Nicke
Mielenkiintoista! Mulla on nyt orginaali viri platinatulpilla, mutta nykimistä oli jo ennen niiden asennusta. Pitänee ihan mielenkiinnosta ostaa uudet vakiotulpat ja kokeilla. Eipä tuossa paljoa voi menettääkää, paitsi toivottavasti ne nykäykset.nef kirjoitti:Mulla loppui yskiminen tyhjäkäynnillä kun vaihdoin takaisin vanhoihin tulppiin...ei kokeilla enää mitään moderneja platina tulppia.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mullakin meni platinat roskiin koska ne eivät toimineet halutulla tavalla. Astetta lämpösemmät kynttilät sisään ja alkoi kone toimimaan kuten pitikin. Oli samalla puolta halvemmatkin joten säästöä sekinnef kirjoitti: Mulla loppui yskiminen tyhjäkäynnillä kun vaihdoin takaisin vanhoihin tulppiin...ei kokeilla enää mitään moderneja platina tulppia.

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta