mitkä iskarit?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
mitkä iskarit?
Onko tietoa onko tässä autossa aeron alusta vakiona (sport iskarit+jouset)? Iskarit edestä ilmeisesti paskana ja pitäisi uudet hommata..
Saab 5D 9-5 ESTATE 2.3 AUTOMATIC-E-59A/270
Ajoneuvo: StW
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 20040826
Alustan nro: YS3EB59A253501981
Moottorin koodi: B235L
kW: 162
Käyttövoima: Bensiini
Vaihteisto: Automaattinen
Saab 5D 9-5 ESTATE 2.3 AUTOMATIC-E-59A/270
Ajoneuvo: StW
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 20040826
Alustan nro: YS3EB59A253501981
Moottorin koodi: B235L
kW: 162
Käyttövoima: Bensiini
Vaihteisto: Automaattinen
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: mitkä iskarit?
Etsi alustakoodi. Se on alustanumerokilven alareunassa, tyyliin: ??-??-??-.........
IsoT:ssä ei ole vakiona sport-alustaa.
Kilpi taitaa sijaita kuskin puolen lokasuojan päällä.
IsoT:ssä ei ole vakiona sport-alustaa.
Kilpi taitaa sijaita kuskin puolen lokasuojan päällä.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: mitkä iskarit?
Jos auto ei ole ollut sinulla alusta asti, niin siihenhän on toki voitu vaihtaa sport-alusta. Vakioalustan iskarit ovat varmaan jo kertaalleen antautuneet. Ainakin omassa -02:ssa kuoli jo monta vuotta sitten. Tällöin oli tarjouksessa tuo Aeron sport-alusta, ja sen sai suunnilleen iskarikierroksen hinnalla jousineen ja kallistuksenvakaimineen päivineen, ja uskonpa että moni muukin tarttui tarjoukseen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: mitkä iskarit?
No sitten pitäisi etu- ja takapään iskarista ja jousesta löytää jotain koodia. Niin voisi EPC:stä kaivella
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: mitkä iskarit?
Tommonen löyty: CV-DS-H-H-8----soap95 kirjoitti:Etsi alustakoodi. Se on alustanumerokilven alareunassa, tyyliin: ??-??-??-.........
Kilpi taitaa sijaita kuskin puolen lokasuojan päällä.
Kun ostin auton ensimmäiseltä omistajalta, niin se sanoi jossain vaiheessa vaihtaneensa autoon pidemmät/korkeammat takajouset (oletin että olivat sitten normi wagonin jouset), kun oli raapinut kaariin kun oli enemmän väkeä kyydissä, joten oletin että autossa on ollut tehtaalta lähtiessä se matalampi aeron alusta.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: mitkä iskarit?
Eli edellinen omistaja oli laittanut tarvikevanteet väärällä ET:llä ja sitten ihmetteli kun raapii kaariin kuormalla, ja ratkaisu ongelmaan sitten ollut pidemmät jouset? Ööö...
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: mitkä iskarit?
voihan se olla että näinkin on käynyt.. Kesärenkaat ovat 16" OEM vanteella joidenka epäilen olevan sillä ET 49:llä kun jäävät ainakin niin sisään kaariin ja talvirenkaat mitkä tuli mukana oli 16" tarvike vanteella ja ET oli 35 <-- nämä myin pois ja hommasin tilalle 17" tarvike vanteet ET 40..3J kirjoitti:Eli edellinen omistaja oli laittanut tarvikevanteet väärällä ET:llä ja sitten ihmetteli kun raapii kaariin kuormalla, ja ratkaisu ongelmaan sitten ollut pidemmät jouset? Ööö...
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: mitkä iskarit?
Tuolla kirjainsarjalla näyttäisi olevan vakioalusta, ollut ainakin uutena.Himo_kaappoo kirjoitti: Tommonen löyty: CV-DS-H-H-8----
Kun ostin auton ensimmäiseltä omistajalta, niin se sanoi jossain vaiheessa vaihtaneensa autoon pidemmät/korkeammat takajouset (oletin että olivat sitten normi wagonin jouset), kun oli raapinut kaariin kun oli enemmän väkeä kyydissä, joten oletin että autossa on ollut tehtaalta lähtiessä se matalampi aeron alusta.
Mitkähän "pidemmät" jouset laittanut Itsellä oli ostaessa sport-alusta ja talvirenkaissa 17" ET35-vanteet, kyllä rohisi kun oli kuormaa päällä. Vaihdoin alkuperäiset aluvanteet (ET49), niin johon rohinat loppui. Tosin nyt on tasonsäätö takana, niin ei paljoa kuorma haittaa
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: mitkä iskarit?
Mitä noi "koodit" tarkottaa? Tai onko olemas joku dekooderi? Kärsiikö tuonne eteen heittää kumminkin semmonen sportti-iskari ns. pult-on tyyppisesti, oli siellä nyt sitte mikä tahansa alusta? Orkkiksena näyttäis vaan olevan normi iskari 119€/kpl ja sport 149€/kpl, eli ei hirveitä olis eroa.soap95 kirjoitti:Tuolla kirjainsarjalla näyttäisi olevan vakioalusta, ollut ainakin uutena.Himo_kaappoo kirjoitti: Tommonen löyty: CV-DS-H-H-8----
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: mitkä iskarit?
1(CV)= Jouset edessä
2(DS)= Jouset takana
3(H)= Kallistuksenvaimennin edessä
4(H)= Kallistuksenvaimennin takana
5(8)= Joustintukisarja edessä (=iskari)
6(??)= Iskunvaimennin takana
Lisäksi voi olla jarrukoodeja (15" tai 16")
Selitykset löytyy EPC:stä (Saabin varaosa-ohjelmisto)
Onkohan sportti-alusta nykyään missä hinnoissa? Tulisi joka nurkkaan jouset ja iskarit ja vähän vahvemmat kallistuksenvaimentimet. Oli aikanaan kampanjassa reilu 500 koko läjä. Tuolla tulisi alustasta sellainen kuin sen olisi pitänyt olla jo uutena
2(DS)= Jouset takana
3(H)= Kallistuksenvaimennin edessä
4(H)= Kallistuksenvaimennin takana
5(8)= Joustintukisarja edessä (=iskari)
6(??)= Iskunvaimennin takana
Lisäksi voi olla jarrukoodeja (15" tai 16")
Selitykset löytyy EPC:stä (Saabin varaosa-ohjelmisto)
Onkohan sportti-alusta nykyään missä hinnoissa? Tulisi joka nurkkaan jouset ja iskarit ja vähän vahvemmat kallistuksenvaimentimet. Oli aikanaan kampanjassa reilu 500 koko läjä. Tuolla tulisi alustasta sellainen kuin sen olisi pitänyt olla jo uutena
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: mitkä iskarit?
Onko kokemuksia, että kuin alkuperäiset sport-iskarit toimivat ja kestävät madallusjousten kanssa? Esim Eibachin jouset, jotka madaltavat sport-alustaista femmaa 20mm.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: mitkä iskarit?
No niin kävin äsken korjaamolla aikeissani ilmoittaa, että ottaisivat :saab:ilta OEM iskarit. Olivat jo eilen ominpäin tilanneet ja tänään käynyt jo hakemassa varaosa liikkeestä sachs super touring iskarit 204€/kpl.. Onko kokemuksia minkälaiset ne on? 400€ kuulemma alle laitettuna..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: mitkä iskarit?
^No ei paljoa ainakaan tule työlle hintaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: mitkä iskarit?
Joo on täytyny saada hyvät alennukset kun pystyy tohon hintaan sisällyttää työnkin osuuden..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391