Infoa tulevalle Saabistille?
Infoa tulevalle Saabistille?
Olen tässä jo jonkun aikaa katsellut isompaa autoa itselleni tämänhetkisen Audi S3:sen tilalle ja nyt tuntuu siltä että paras vaihtoehto olisi ensimmäisen sukupolven Saab 9-5. Mitäs tuollaisesta kannattaa tsekkailla ostohetkellä? Ilmeisesti noissa on jotain huohotin ongelmaa, mistäs sen tunnistaa onko huollettu? Automaattina kiinnostaisi eniten ja ilmeisesti noissa on kahta eri automaattia riippuen vuosimallista, onko tuo vanhempi 4-pykäläinen mistään kotoisin?
Sain tämmöiseen http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5355589 kohtuullisen vaihtotarjouksen ja ajattelion kysyä olisiko auto vahingossa jollekin klubilaiselle tuttu? Kannattaako tuohon sekaantua?
Kiitoksia jo valmiiksi!
Sain tämmöiseen http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5355589 kohtuullisen vaihtotarjouksen ja ajattelion kysyä olisiko auto vahingossa jollekin klubilaiselle tuttu? Kannattaako tuohon sekaantua?
Kiitoksia jo valmiiksi!
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Ulkopuoli tossa on ainaki vähän tuollainen sekasikiö. Etupuskuri on ainakin -04-05 Faceliftin.
Huohotinpäivityksestä löytyy Etsi -napilla tietoa.
Huohotinpäivityksestä löytyy Etsi -napilla tietoa.
Termos kirjoitti:Tuolta pitäisi öljykorkin ympäristössä näyttää, jos uusin huohotinpäivitys on asennettu:
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Kyseisen auton edellinen omistaja on klubilainen, sen verta uskallan sanoa.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Ruottin maaltahan se Mut asiaan. Rek.nmeron perusteella tai liikkeestä selvitä auton edellinen omistaja, ja eikun yhteyttä.Roswald kirjoitti: onko tuo vanhempi 4-pykäläinen mistään kotoisin?
Eiköhän sieltä tule faktatietoo auton kunnosta, km-lukemasta, ym.sta .
Edellyttäen että ex-omistaja on oikea SAABISTI
E. tossahan on näköjään leimaus edessä. Eli jos kauppoihin päädyt, niin tingi katsastus mukaan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
melko turhaa kouhotusta noista "huohotinpäivityksistä" muistuttelu... Moottorin kuntoon vaikuttaa todella moni asia eikä muutaman kumiletkun päiväys tee autuaaksi. Voihan se huohotinpäivitys olla edellisenä päivänä asennettu ja sitäennen 15 vuotta ajettu vanhalla toteutuksella. Ja pitää muistaa että moottorit keräävät suurimmaltaosin vanhemmiten enemmän karstaa sisuksiinsa. Vanhan auton osto on jokatapauksessa aikapommi ja tervettä järkeä saa käyttää moottoria kuulostellessa.
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Katsastaa lupasivat auton ensi viikolla kun asiasta huomautin. Mutta ilmeisesti 9-5 Saabi ei ole parhaimpia vaihtoehtoa, kun tässä lukee foorumia ja jos käytettynä luonnehditaan aikapommiksi? Ilmeisesti näissä on ollut jotain vikaa kiertokangen laakereiden kanssa?
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Ainahan käytetty auto on aikapommi merkistä riippumatta, kyllä ne aina jostain porsii. Oma 9-5 ei varmasti ole ollut vähävikaisin, mutta mielestäni tarjoaa niin pirusti vastinetta sille pienelle rahalle ettei tuosta raaski luopua.
Ostaessa vaan hinnasta tarpeeksi alas ja sitten varaa pari touhutonnia erinäisiin sattumanvaraisiin remppoihin tilille jemmaan niin ei ole ongelmaa. Tuollaisilla 200k kilometreillähän näihin saa esim. ruveta varaamaan pikkuhiljaa aikaa jakopään laittoon jos ei ole vielä tehty...
Oma mielipide on että jos tuntuu että itse ei osaa yhtään laittaa ja haluaa halvalla ajaa niin sitten ei kannata katsoa ollenkaan mitään tuon ikäisiä ja ajettua turbovehkeitä. Ostaa sitten jonkun perustylsän karvalakki korollan ja vetää tuulihousut jalkaan
Ostaessa vaan hinnasta tarpeeksi alas ja sitten varaa pari touhutonnia erinäisiin sattumanvaraisiin remppoihin tilille jemmaan niin ei ole ongelmaa. Tuollaisilla 200k kilometreillähän näihin saa esim. ruveta varaamaan pikkuhiljaa aikaa jakopään laittoon jos ei ole vielä tehty...
Oma mielipide on että jos tuntuu että itse ei osaa yhtään laittaa ja haluaa halvalla ajaa niin sitten ei kannata katsoa ollenkaan mitään tuon ikäisiä ja ajettua turbovehkeitä. Ostaa sitten jonkun perustylsän karvalakki korollan ja vetää tuulihousut jalkaan
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Ei ne kirtokangen laakerit ole mikään ongelma, vaan mahdollisesti seuraus huonosti hoidetusta koneesta.Roswald kirjoitti:Katsastaa lupasivat auton ensi viikolla kun asiasta huomautin. Mutta ilmeisesti 9-5 Saabi ei ole parhaimpia vaihtoehtoa, kun tässä lukee foorumia ja jos käytettynä luonnehditaan aikapommiksi? Ilmeisesti näissä on ollut jotain vikaa kiertokangen laakereiden kanssa?
Huohotin päivityksettömyys, liian pitkät öljynvaihtovälit+etanoliajot ilman öljypohjan putsausta pistävät öljynkierron koville>> jos ei laakerit saa öljyä, niin meneehän ne.
Oikein hoidettuna taitavat kestää siinä missä muissakin autoissa, jos ei jopa paremminkin...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Noh jokatapauksessa menen kyseistä autoa katsomaan perjantaina ja ehkä yhtä vm2003 9-3:sta, katotaan jääkö jompikumpi käteen.
Onkos Seinäjoen suunnalla jotain Saabi gurua joka haluaisi haluaisi tarkastella autoa jos se tulee hankittua? Jos tuonne öljypohjaan ja sihtiin kurkkais ja yleisesti vähän mutä muuta moottori syönyt. Itellä ei ole mitään tiloja tehdä ko. asioita. Rahaa operaatiosta maksan tietysti.
Onkos Seinäjoen suunnalla jotain Saabi gurua joka haluaisi haluaisi tarkastella autoa jos se tulee hankittua? Jos tuonne öljypohjaan ja sihtiin kurkkais ja yleisesti vähän mutä muuta moottori syönyt. Itellä ei ole mitään tiloja tehdä ko. asioita. Rahaa operaatiosta maksan tietysti.
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Tuli perjantaille yksi mielenkiintoinen vaihdokki lisää. Soittelin tänään tämmöisestä http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5589338 . Onkos näillä 2,3 litraisella ja 2.0 litraisella suuria eroja? Tehot nyt matalemmat kakslitraisessa mutta muuten? Mitäs mieltä klubilaiset ovat tästä pirssistä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
^ tästä yksilöstä joku täällä jo kyseli ennemminki.. En muista kyllä missä yhteydessä. Pikseli vikainen SID vissiin ainaki, vaikka ei tuo nyt suuri ongelma vissiin oo..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Onkos tosta pikseliviasta nyt periaatteessa mitään haittaa?
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Ei, ellet Open SIDiä (se koneen liveseuranta, ahdot, nakut yms kikkareet) halua käyttää. Normiviestit pystyy kyl päätteleen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
^^ itse itseäni lainaten..
Himo_kaappoo kirjoitti:vaikka ei tuo nyt suuri ongelma vissiin oo..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Infoa tulevalle Saabistille?
Eli ei tällä hetkellä itselle mitään merkitystä, täytyy nyt ensin perehtyä muihinkin saabien ominaisuuksiin. Toisaalta tuo OpenSID kuulostaa mielenkiintoiselta, täytyykin vähän perehtyä asiaan.