Turbon merkki, 2008, B205E

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5497
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja VKe »

Moi,
minkä valmistajan turbo on 2008-mallin 2.0t:ssä. Moottori on B205E.

Onko siinäkin porsiva Garret, mikä oli 2003-mallisessakin...?

T. Garretin Mitsuun vaihtanut
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Yhtä huono garretti löytyy tuostakin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5497
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tattis!

Tarkoitin siis että tuohon sigun kolkkiin vaihdettu v. 2009 Mitsu Gerretin tilalle. Nyt jos vaihtuu kolkki femmaan, niin siinä on sama vaihtoprojekti esissä :roll: ... Jos Mitsuja enää myydään...

Ei sitä koskaan opi...
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mitsuja saa PCS:n Rikulta about 600 erkalla.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5497
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitokset vinkistä.

Pahus mihin lie kadottanu vuoden 2009 rempan kuitin. Olis voinu kahtoa mitä se puhallin silloin maksoi.

Pitää kahtoo tallin mapista vielä.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Alkuvuodesta noi makso about tonnin. Eli aika hyvin on hinta pudonnut.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

tais olla foorumillakin myynnissä "uudenkarhea" mitsu...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13466
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itselle kävi niin, että kun kiroilin garretin savumerkkejä foorumilla, ilmestyi YV:ksi heti myyntitarjous käytetystä hyväkuntoisesta Mitsusta. Hinta 350 euroa, ja siellä se on vuoden hyrrännyt tyytyväisenä. Välykset oli minimaaliset, joten eiköhän tuolla ahda konetta niin kauan kuin auto yleensä hengissä pysyy.

Eli kysyvä ei tieltä eksy, käytettyjä Mitsujakin pyörii markkinoilla jonkin verran. Tietty tänä vuonna ollut kampanjassa uudet Mitsut siihen hintaan, että uuttakin kannattaa harkita vakavasti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Täällä on useampi ajanut myös ok kilometrejä surkealla Garretilla, varsinkin viiruilla. Jos osa on ehjä, ja ei tehoja ole tarkoitus suuresti nostaa, niin miksi vaihtaa? Meillä yhdessä vähän yli 240000km ja ollut stage 1 190000km tuosta. Orkkis garretti paikalla.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13466
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itselläkin oli orignaali Garretti kiinni kun turbo meni vaihtoon. Autossa oli kilsoja tässä kohtaa yli 225 tkm. Stage 1 -viritystä se tosin kesti vain vuoden/vajaa 10 tkm. Mutta vakiona kun ajelee nätisti ja huolehtii ettei polje konetta etenkään kylmänä, sekä hoitaa huollot ja huohotukset kuntoon, niin ei se mitenkään varmaa ole että Garretti porsii.

Mutta kun sen turbon sitten vaihtaa, kannattaa mielestäni uhrata vähän enemmän rahaa ja laittaa se varmempi mitsu sinne alle. Oli auto vakio eli ei.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja blair »

Hmmm... Oma garrett on vielä kunnossa, viiru 130 000 km, stage1. Onko foorumin mielestä riski, että noita Mitsuja ei olisi saatavana, vaikka kolmen vuoden päästä? Olisiko syytä ostaa siis hyllyyn? Tällä SAABilla ajetaan, kunnes mäntyarkkua tarjotaan...

-b


Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja blair »

Tähän tietysti ei osaa kukaan mitään sanoa.. Kellä kristallipallo... No Saulilla...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Eikai tuo mitsun turbo yksinoikeudella Saabin ole, että eiköhän niitä saa vielä muutaman vuoden kuluttua..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä niitä todennäköisesti saa, kun saahan 80-luvun vehkeisiinkin vielä turboja. Sit jos ei saa, niin vanhoista kunnostamalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Turbon merkki, 2008, B205E

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kyl noita saman sarjan mitsuja on niin mones vehkees että varmasti saa CHRA(keskiosa)'n vielä vuosiakin tulevaisuudes.

voihan se tietenkin olla että joskus vuonna valomiekka ja turretti ei saa enää uuden ahtimen Saab leimal kompurakotelos....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin