Turbon merkki, 2008, B205E
Turbon merkki, 2008, B205E
Moi,
minkä valmistajan turbo on 2008-mallin 2.0t:ssä. Moottori on B205E.
Onko siinäkin porsiva Garret, mikä oli 2003-mallisessakin...?
T. Garretin Mitsuun vaihtanut
minkä valmistajan turbo on 2008-mallin 2.0t:ssä. Moottori on B205E.
Onko siinäkin porsiva Garret, mikä oli 2003-mallisessakin...?
T. Garretin Mitsuun vaihtanut
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Yhtä huono garretti löytyy tuostakin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Tattis!
Tarkoitin siis että tuohon sigun kolkkiin vaihdettu v. 2009 Mitsu Gerretin tilalle. Nyt jos vaihtuu kolkki femmaan, niin siinä on sama vaihtoprojekti esissä
... Jos Mitsuja enää myydään...
Ei sitä koskaan opi...
Tarkoitin siis että tuohon sigun kolkkiin vaihdettu v. 2009 Mitsu Gerretin tilalle. Nyt jos vaihtuu kolkki femmaan, niin siinä on sama vaihtoprojekti esissä

Ei sitä koskaan opi...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Mitsuja saa PCS:n Rikulta about 600 erkalla.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Kiitokset vinkistä.
Pahus mihin lie kadottanu vuoden 2009 rempan kuitin. Olis voinu kahtoa mitä se puhallin silloin maksoi.
Pitää kahtoo tallin mapista vielä.
Pahus mihin lie kadottanu vuoden 2009 rempan kuitin. Olis voinu kahtoa mitä se puhallin silloin maksoi.
Pitää kahtoo tallin mapista vielä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Alkuvuodesta noi makso about tonnin. Eli aika hyvin on hinta pudonnut.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
tais olla foorumillakin myynnissä "uudenkarhea" mitsu...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Itselle kävi niin, että kun kiroilin garretin savumerkkejä foorumilla, ilmestyi YV:ksi heti myyntitarjous käytetystä hyväkuntoisesta Mitsusta. Hinta 350 euroa, ja siellä se on vuoden hyrrännyt tyytyväisenä. Välykset oli minimaaliset, joten eiköhän tuolla ahda konetta niin kauan kuin auto yleensä hengissä pysyy.
Eli kysyvä ei tieltä eksy, käytettyjä Mitsujakin pyörii markkinoilla jonkin verran. Tietty tänä vuonna ollut kampanjassa uudet Mitsut siihen hintaan, että uuttakin kannattaa harkita vakavasti.
Eli kysyvä ei tieltä eksy, käytettyjä Mitsujakin pyörii markkinoilla jonkin verran. Tietty tänä vuonna ollut kampanjassa uudet Mitsut siihen hintaan, että uuttakin kannattaa harkita vakavasti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Täällä on useampi ajanut myös ok kilometrejä surkealla Garretilla, varsinkin viiruilla. Jos osa on ehjä, ja ei tehoja ole tarkoitus suuresti nostaa, niin miksi vaihtaa? Meillä yhdessä vähän yli 240000km ja ollut stage 1 190000km tuosta. Orkkis garretti paikalla.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Itselläkin oli orignaali Garretti kiinni kun turbo meni vaihtoon. Autossa oli kilsoja tässä kohtaa yli 225 tkm. Stage 1 -viritystä se tosin kesti vain vuoden/vajaa 10 tkm. Mutta vakiona kun ajelee nätisti ja huolehtii ettei polje konetta etenkään kylmänä, sekä hoitaa huollot ja huohotukset kuntoon, niin ei se mitenkään varmaa ole että Garretti porsii.
Mutta kun sen turbon sitten vaihtaa, kannattaa mielestäni uhrata vähän enemmän rahaa ja laittaa se varmempi mitsu sinne alle. Oli auto vakio eli ei.
Mutta kun sen turbon sitten vaihtaa, kannattaa mielestäni uhrata vähän enemmän rahaa ja laittaa se varmempi mitsu sinne alle. Oli auto vakio eli ei.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Hmmm... Oma garrett on vielä kunnossa, viiru 130 000 km, stage1. Onko foorumin mielestä riski, että noita Mitsuja ei olisi saatavana, vaikka kolmen vuoden päästä? Olisiko syytä ostaa siis hyllyyn? Tällä SAABilla ajetaan, kunnes mäntyarkkua tarjotaan...
-b
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-b
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Tähän tietysti ei osaa kukaan mitään sanoa.. Kellä kristallipallo... No Saulilla...
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Eikai tuo mitsun turbo yksinoikeudella Saabin ole, että eiköhän niitä saa vielä muutaman vuoden kuluttua..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Kyllä niitä todennäköisesti saa, kun saahan 80-luvun vehkeisiinkin vielä turboja. Sit jos ei saa, niin vanhoista kunnostamalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Turbon merkki, 2008, B205E
Kyl noita saman sarjan mitsuja on niin mones vehkees että varmasti saa CHRA(keskiosa)'n vielä vuosiakin tulevaisuudes.
voihan se tietenkin olla että joskus vuonna valomiekka ja turretti ei saa enää uuden ahtimen Saab leimal kompurakotelos....
voihan se tietenkin olla että joskus vuonna valomiekka ja turretti ei saa enää uuden ahtimen Saab leimal kompurakotelos....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ