Avainkysymys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja VKe »

Koitin etsimälle mutta ei osunut...

Onneton tilanne, 08-mallin 9-5:ssä onvain yksi avain. Osaisiko kukaan antaa hintaa täydelliselle avaimelle tarvittavine koodauksineen.

Kiitokset !!
Sininen Saab 9-3, '99
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Avaintapauksissa taitaa olla saatavuus ongelmia ennemmin kuin sen hinta...

Itse syyskuussa yritin saada avainta omaan femmaani, mutta suomesta sitä ei silloin löytynyt eikä merkkiliikkeet edes luvannut mitään toimitusaikoja avaimille.

EBaystä tilasin kaivertamattoman avainrungon, näytti orkkikselta 98% ja toimii kun unelma. Hintaa koko avaimelle tuli suutarilla jyrsityksineen noin 85€

Tarkennan, että itselläni ei ollut tarvetta kun pelkälle avaimelle, sisäkalut avaimesta oli omasta takaa , mutta kyllä niitäkin oli netissä myynnissä silloin kohtuu hintaan ja klubilainen joka omaa tehc 2- laitteen sen kyllä ohjelmoi helposti autoosi.
Saab 95 2.3t autom.-06
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja suapas »

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitos suapas!

Olen minäkin etsivä :oops: ...
Sininen Saab 9-3, '99
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja Raser »

Oikeastaan voisinkin kysyä tässä ketjussa sotkematta tuota toista linkitettyä...,

...eli onko saab 9-5 autossa avaimessa jokin elektroninen ajonesto?

Aiemmin kysellessäni mahdollista modifikaatiota starttinappi-käynnistysjärjestelmään, sain sellaisen käsityksen, että saab 9-5 mallissa (manuaali) on ajonesto toteutettu mekaanisesti pakkolukitsemalla vaihdevipu aina pakille ennen avaimen irtisaamista virtalukosta???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja Raser »

carofina kirjoitti:While proudly showing off his new apartment to friends, a college student led the way into the den. "What is the big brass gong and hammer for?" one of his friends asked. "That is the talking clock," the man replied. "How's it work?""Watch," the man said and proceeded to give the gong an ear shattering pound with the hammer. Suddenly, someone screamed from the other side of the wall, "Knock it off, you idiot! It's two o'clock in the morning!"
OK! But that does not really answer my question.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Raser kirjoitti:...eli onko saab 9-5 autossa avaimessa jokin elektroninen ajonesto?
On. Avaimen muovimurikassa on etäluettava siru, jonka lukija on virtalukon luona.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja Raser »

jmarin kirjoitti:
Raser kirjoitti:...eli onko saab 9-5 autossa avaimessa jokin elektroninen ajonesto?
On. Avaimen muovimurikassa on etäluettava siru, jonka lukija on virtalukon luona.
Se-le-vä!

Nyt minä olen sitten vielä enemmän hämilläni miksi manuaalivaihteisessa ysivitosessa on tuo pakko-pakki, jos se ei kerta liitykään ajonestotoimintoon??? Mitä ihmeen hyötyä siitä ominaisuudesta (lue omituisuudesta) voi mahdollisesti olla...

Mutta pakko-pakin poistattaminen jollain osaavalla pajalla ei siis aiheuta ongelmia vakuutusyhtiön tai katsastuksen suhteen, koska lain vaatima ajonesto onkin elektronisesti toteutettu.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Raser kirjoitti: Nyt minä olen sitten vielä enemmän hämilläni miksi manuaalivaihteisessa ysivitosessa on tuo pakko-pakki, jos se ei kerta liitykään ajonestotoimintoon??? Mitä ihmeen hyötyä siitä ominaisuudesta (lue omituisuudesta) voi mahdollisesti olla...
Koska Saabissa kuuluu olla virtalukko lattialla ja pakkilukko. No okei, ei tonnarissakaan ole, mutta kuitenkin.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Eipä tule avaimista pulaa , autoni mukana tuli yht. 4 avainta koodattuna.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä se taitaa niin olla, että nykypykälät ja leimasetä vaatii sen mekaanisen ajoneston, eli pakki tai rattilukko... ja sitten ainakin vakuutusyhtiöt näitä elektronisia ajonestoja.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja suapas »

Hook kirjoitti:Kyllä se taitaa niin olla, että nykypykälät ja leimasetä vaatii sen mekaanisen ajoneston, eli pakki tai rattilukko... ja sitten ainakin vakuutusyhtiöt näitä elektronisia ajonestoja.
Tällä mekaanisella lukituksella pyritään estämääm esim. auton hinaaminen, rosmousmielessä. Tosin voihan saappia hinata vaikka kytkin pohjassa, paitti tomaattia... Eli ei voi mennä deletoimaan :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja kallek »

henkkaw10 kirjoitti:Avaintapauksissa taitaa olla saatavuus ongelmia ennemmin kuin sen hinta...

Itse syyskuussa yritin saada avainta omaan femmaani, mutta suomesta sitä ei silloin löytynyt eikä merkkiliikkeet edes luvannut mitään toimitusaikoja avaimille.

EBaystä tilasin kaivertamattoman avainrungon, näytti orkkikselta 98% ja toimii kun unelma. Hintaa koko avaimelle tuli suutarilla jyrsityksineen noin 85€

Tarkennan, että itselläni ei ollut tarvetta kun pelkälle avaimelle, sisäkalut avaimesta oli omasta takaa , mutta kyllä niitäkin oli netissä myynnissä silloin kohtuu hintaan ja klubilainen joka omaa tehc 2- laitteen sen kyllä ohjelmoi helposti autoosi.
Avaimia on Saabilta nyt saatavilla, hintaa täydellisellä avaimella 70eur jyrsittynä. Koodaus sitte Techin kanssa.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Jaahas, pitääpä Kuopiosta kysellä, kun ei ole kuin yksi risa avain.. :P
Lukkoliike sanoi että "sirua ei voida lukea" kun meinasin teettää....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Jippii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Elo 31, 2013 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: Avainkysymys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

200 euroo valmis avain kaikkine töineen kun viimeviikolla kyselin.
Vastaa Viestiin