hajoaako moottori
hajoaako moottori
Tänää pakkasta -7.kylmänä käyntiin..moottorista kuulu ketjun rallatus. meni pari minuttii ennen kuin hiljeni. jäi pieni kahina.onko jakopää ketju menossa ,,auto 2.3t -02 ajettu 244.t
Re: hajoaako moottori
Jakoketjun kiristimen jos ottaa ulos ja tarkastaa niin tietää venymän. Ei olisi mitenkään ihme vaikka oliskin jo vaihdon tarpeessa.
Kahina pahimmillaan kuuluu siitä että tasapainoketju laahaa öljypumpun kylkeen reikää mutta kannattaa kokeilla ensin jos ääni tuleekin apulaitepiiristä nostamalla moniurahihna hetkeksi pois hihnapyörältä.
Kahina pahimmillaan kuuluu siitä että tasapainoketju laahaa öljypumpun kylkeen reikää mutta kannattaa kokeilla ensin jos ääni tuleekin apulaitepiiristä nostamalla moniurahihna hetkeksi pois hihnapyörältä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: hajoaako moottori
voiko sen kiristimen kiertää pois vai tippuuko jotain koneen sisään.... kun tarkemmin kuuntelee moottorin käyntiä niin ei käy aivan tasaseen sieltä kuuluu selvästi ketjun pieni rallatus,,,,,, auto ostettu liikkeestä vajaa kuukausi sitten onko niillä vastuuta, jos jakopää on aivan loppu
Viimeksi muokannut ahonm-69, La Marras 30, 2013 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: hajoaako moottori
Ensin keskiosa, sitten kiristimen runko. Siten rungossa oleva räikkämekanismilla oleva tappi jää sille sijoilleen ja kertoo onko kiristysvara lopussa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: hajoaako moottori
En löytänyt suoraa vastausta.
Onko kiristimen vaihdosta hyötyä pelkästään siinä toivossa, että turvattaisiin moottorin elinikää?
Venttiilien solmuun menemisen pelossa.
Eli kannattaako kiristimen uusiminen vaikka ulkonema olisi tarkistaessa hyvinkin suuri?
Pitääkö tällöin myös ketju vaihtaa uuteen, jos kiristimen ulkonema poikkeaa normaalista hyvinkin paljon?
Kelattu 250tkm.
Onko jotain hyvää jakoketjunkiristin valmistajaa, jota voisitte suositella orkkiksen lisäksi?
Onko kiristimen vaihdosta hyötyä pelkästään siinä toivossa, että turvattaisiin moottorin elinikää?
Venttiilien solmuun menemisen pelossa.
Eli kannattaako kiristimen uusiminen vaikka ulkonema olisi tarkistaessa hyvinkin suuri?
Pitääkö tällöin myös ketju vaihtaa uuteen, jos kiristimen ulkonema poikkeaa normaalista hyvinkin paljon?
Kelattu 250tkm.
Onko jotain hyvää jakoketjunkiristin valmistajaa, jota voisitte suositella orkkiksen lisäksi?
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: hajoaako moottori
Se suuri ulkonema kertoo ketjun venymästä, ei kiristimen viasta. Eli suuri ulkonema kertoo nimenomaan jakopään remppatarpeesta, ei kiristimen vaihdon tarpeesta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: hajoaako moottori
tilaan tuolta jakopään osat: http://www.maptunparts.fi/
Re: hajoaako moottori
Kiitos tästä selvennyksestä.aero kirjoitti:Se suuri ulkonema kertoo ketjun venymästä, ei kiristimen viasta. Eli suuri ulkonema kertoo nimenomaan jakopään remppatarpeesta, ei kiristimen vaihdon tarpeesta.
Eli jakopää hilut vaihtoon sitten kun sen aika tulee.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: hajoaako moottori
noniin tänään käytin merkkihuollossa.kiristäjä lopussa. jakopää vaihtokunnossa. ensiviikolla menee remontiin.
Re: hajoaako moottori
paljon merkkihuolto heitti hinta-arviota? kannattaa miettiä vaihtoehtoa etelä-helsingistä..
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: hajoaako moottori
meneekös se myyjä liikkeen tuotevastuun piikkiin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: hajoaako moottori
ei aivan kaikki.mulle jää 400e. eli jakopää uusiksi,loppu selvii remontissa,jos kansipahvi on tihkunu.niin samalla.se uusiksi..jos ei vuotoa,sit ok..öljypohja irti putsaus..ja hinta. 2000.t
Re: hajoaako moottori
Halvalla pääset osalliseksi, merkkiliikkeen taksa on sitten ihan omaa luokkaansa.
Jakopään laiton yhteydessä olis niin hyvä vaihtaa samalla kannentiiviste koska ne vuotaa tosi useasti sietä jakopään kopan saumasta. Paketin saa paremmaksi jos niin tekee. Tietty silloin työmäärä lisääntyy.
Myös vesipummpu jos ei ole vaihdettu niin olis hyvä samalla vaihtaa, moniurahihnahan on vaihdettu rullineen ohjelman mukaan äskettäin ?
Ja vielä se öljypohja putsata ... jakopän kopan saa joka tapauksessa paremmin paikalleen kun öljypohja ja/tai kansi on pois paikaltaan.
Jakopään laiton yhteydessä olis niin hyvä vaihtaa samalla kannentiiviste koska ne vuotaa tosi useasti sietä jakopään kopan saumasta. Paketin saa paremmaksi jos niin tekee. Tietty silloin työmäärä lisääntyy.
Myös vesipummpu jos ei ole vaihdettu niin olis hyvä samalla vaihtaa, moniurahihnahan on vaihdettu rullineen ohjelman mukaan äskettäin ?
Ja vielä se öljypohja putsata ... jakopän kopan saa joka tapauksessa paremmin paikalleen kun öljypohja ja/tai kansi on pois paikaltaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: hajoaako moottori
Kahden moottorirempan kokemuksella voin kertoa että pakovenat on syytä tarkastaa samalla. Hyvin suurella todennäköisyydellä männänrenkaista öljyrenkaat on jumiutuneet uriinsa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: hajoaako moottori
.. Ja kun tarkistellaan kantta vaihdellen pakovenoja.. ja annetaan männille valohoitoa herkistellen männänrenkaita.. niin ollaan varmaan jo 3k euron tietämillä kokonaissummassa.
Entäpäs jos ostaisi tehdas uuden koneen neobrossilta 1800 eurolla ja siihen vaihtotyö päälle, joka yleensä jossain tonnin nurkilla, eli ollaan siinä samassa 3k euron hintalapussa.
Öö.. Kannattaako?
Entäpäs jos ostaisi tehdas uuden koneen neobrossilta 1800 eurolla ja siihen vaihtotyö päälle, joka yleensä jossain tonnin nurkilla, eli ollaan siinä samassa 3k euron hintalapussa.
Öö.. Kannattaako?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.