DP liitos TODELLA kuuma!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Öljypohjan käytin irti ja sihdin putsasin. Romppeet kasaan, öljyt sisään ja startti. Hyvin käynnistyi, öljyvalo sammui parissa sekunnissa mutta puolen minuutin kohdalla konehuoneesta tuli savua todella paljon. DP liitos kärysi, ilmesesti huonosti kiinni mutta huomio kiinnittyi järettömään kuumuuteen. Kyllähän siinä päällä olevassa varoituspellissä lukee että HOT mutta että nuin helvetin HOT näin lyhyessä ajassa. Nyt olen koneen vieressä istunut 5 min ja DP juuri hohkaa edelleen lämmintä. Mikä tuon voi tehdä? Tai kysyn että pitääkö sen juuri noin kuumua? Turbon laakeri?

Auto 2000 aero.
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Turbo viileä, pakosarja kuuma katalysaattorille asti alta minuutin. On siis viilennyt nyt jo tovin.. Jännä juttu, jos sitä vaikka haukkaisi sapuskaa välissä ja tuumailisi tovin.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä se on normaalia, että se lämpenee nopeasti ja kestää kauan jäähtyä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Öljyä roiskunut liitokseen ja käryää sen takia todennäkösesti..?
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Ok, hyvä että on normaalia. Se liitos varmaan on huonosti koska laipassa oli yhdelle tapille jengat pilalla. Piti sitten taiteilla kierretangolla kiinni niin varmaan jäi huonosti. Lisäksi öljyä oli dp:ssä kun sitä siinä pahvin päällä liikuttelin.

Pötsi täynnä joten jatkan vaihdelaatikon öljyillä seuraavaksi..
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mitä kauemmas tullaan kannesta, niin sen kuumempaa on. Kannessa kiertää jäähdytysneste joka pitää lämpötilat kurissa, mutta pakosarjassa/turbon pakopesässä onkin sitten yleensä todella lämmintä.
99T-museopeli
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kovan ajon päätteeksi turbon pakopesä ja dp voi kiilua punahehkussa, jos menee pimeällä sitä kurkkimaan. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: DP liitos TODELLA kuuma!

Viesti Kirjoittaja oju »

Pistin DP:n ympärille lasikuitunauhaa jottei kaikki lämpö säteile konehuoneeseen. Se nauha vasta kärysikin alkumetreillä 8O mutta nyt toimii niin kuin pitää.
Vastaa Viestiin