Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja sasu »

Perheessä suunnitellaan toisen 9-5 my05 ostoa jossa EI ole vakionopeussäädintä. Mitä tarvitaan, riittääkö pelkkä viiksen vaihto vai tarvitseeko ohjelmoida tms?
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Itellä meni -04 malliseen pelkällä viiksen vaihdolla. Ei techiä tai muutakaan virittelyä. Viiksi kiinni ja auto käyntiin ja ajoon.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja sasu »

Hienoa!!! Kiitos paljon.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Minusta se riippuu softasta. Niinkuin tuo luistonesto. Sen ainaskin tiedän että on softia joissa ei vakkari toimi.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Voipi olla kyllä noinkin. Vuosimallikohtaisiakin eroja lienee havaittu...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja willbst »

Sama täällä, -00 malliseen pelkällä viiksen vaihdolla, ei muuta.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja Hessu »

2004 2.0t ESP:illä meni pelkän viiksen vaihdolla.
MLE
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Akaa Kylmäkoski

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja MLE »

2005 2.2 TID ESP meni pelkällä viiksen laitolla.
9-3 2.8TS Aero SC -06
9-3t coupe SE -99
TECH 2
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja sasu »

Näinhän se meni, pelkällä viiksen vaihdolla. Nyt on tytön autossa vakionopeussäädin.

Kiitos Tomille viiksestä ja asennuksesta.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
duster
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 20:20

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja duster »

Alkoi kiinnostamaan tämä, meneekö 98 malliin pelkällä viiksen vaihdolla?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

WIS:n mukaan kyllä, trionic on esiohjelmoitu cruiselle. Mutta vuosien saatossahan on voinut tapahtua melkeinpä mitä vaan, joten varmuutta ei ole. Itse viiksen vaihtaminen on kyllä niin nopea toimenpide, että sen kokeilee vaikka lainaviiksellä. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

04-malliseen perusmalliinkin riitti pelkästään viiksen vaihto. Mielestäni aika huvittavaa, ettei tuon hintaluokan autossa ole ollut heti vakiona, vaikka kyseinen varuste on autossa kuitenkin ollut ikäänkuin piilossa. Maantieajossa vakkari on hyvä, en enää luopuisi siitä.
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Omassa -98 ikäisessäkin meni pelkällä viiksen vaihdolla.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
duster
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 20:20

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja duster »

Täytyykin romikselta kattella jos löytyisi viiksi.
On hassuja juttuja nämä, saman vuosikerran Volvossa sama, autossa on ajotietokone ja vakionopeudensäädin juurikin "piilossa", vaatii viiksen/katkaisijan asentamisen ja ominaisuuden päällekytkemisen Volvon ohjelmalla+koodilla jonka saa tehtaalta maksua vastaan. :roll:
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Vakionopeussäätimen jälkiasentaminen

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Onko tämä viiksi joka vuosimalliin sama? Pitäisi hakea rompparilta "uusi" 2004:ään hajonneen tilalle.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Vastaa Viestiin