Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
2 viikkoa sitten vaihdoin uuden termostaatin, koska lämmöt ei nousseet puoliväliin vaan jäi noin 70 asteeseen ja välillä nousi ja laski. Vaihdon jälkeen kaikki toimi hienosti sen pari viikkoa, kunnes nyt taas tekee samaa kuin ennen vaihtoa. Ei kai luulisi että uusi termari hajoa heti 2 viikon jälkeen. Lämpötilan antureista olen koittanut lukea, niitäkin on vissii ainakin kahta eriä. Minkäköhän anturin vaihto auttaisi tässä tilanteessa, vai missä on vika? Mitään vikakoodeja tai vikavaloa ei ole syttynyt.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
Onko mistä ostettu termari? Termari kannattaa osta merkkitiskiltä, tarviketermarit on todettu erittäin huonosti toimiviksi.jonnu kirjoitti:2 viikkoa sitten vaihdoin uuden termostaatin, koska lämmöt ei nousseet puoliväliin vaan jäi noin 70 asteeseen ja välillä nousi ja laski. Vaihdon jälkeen kaikki toimi hienosti sen pari viikkoa, kunnes nyt taas tekee samaa kuin ennen vaihtoa. Ei kai luulisi että uusi termari hajoa heti 2 viikon jälkeen. Lämpötilan antureista olen koittanut lukea, niitäkin on vissii ainakin kahta eriä. Minkäköhän anturin vaihto auttaisi tässä tilanteessa, vai missä on vika? Mitään vikakoodeja tai vikavaloa ei ole syttynyt.
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
Laskiko viisari kokonaan alas asti ?
Itsellä vioitteli lämpöanturi ilmeisesti huonoa kosketusta, ja tuli liittimen puhdistuksella, ja sähköspräyllä kuntoon.
Eli viisari saattoi ajosta tippua alas, ja seuraavalla startilla toimia normaalisti...
Itsellä vioitteli lämpöanturi ilmeisesti huonoa kosketusta, ja tuli liittimen puhdistuksella, ja sähköspräyllä kuntoon.
Eli viisari saattoi ajosta tippua alas, ja seuraavalla startilla toimia normaalisti...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
Jos tarviketermari niin melko varmasti se temppuilee heti kun vähänkin kylmempää säätä tiedossa, maantieajossa tahtoo tipahtaa pohjaan ja sit taas toimii "normaalisti"....
9-5 wagon 2,0t 2004, nyt BP 230 hv/370Nm
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
No eihän termari niin isosti voi edes aueta että kone menisi hetkessä kylmäksi. Anturin temppuilia on oltava ja/tai termarin vika samalla. Sit ryskää uuden termarin ja vahingossa tönii anturin liitosta sillä seurauksella että alkaa toimimaan sekin. Tyypillisin termarivian indikaattori on automallista riippumatta tämä: hitaassa ajossa ja paikallaan lämpöä riittää koppiin ja kun lähdetään maantielle viisari lähtee jopa silminnähden laskemaan ja koppiin ei tulekaan lämmintä yhtä hyvin. Kun femmassa on termari kunnossa ja pyytää koppiin kunnolla lämpöä maantielle siirtyessä rupee lämmitä puskemaan hidasta-ajoa rajummin. Silloin ainakin tietää termarin olevan tikissään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
Vaihdoin motonetin anturin ja myöhemin termarin silti näyttää käyvän kylmänä edelleen joten laatuvikaa todella noissa on
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
Minullakin oli motonetin termari ja anturi pelas viikon ja sen jälkeen marssin marmoritiskille ja orkkis termari ja anturi ja kas kummaa alko pelaamaan!!!!! Nyt on puolitoista vuotta ajettu näillä eikä ole ollut ongelmia!!!Jippii kirjoitti:Vaihdoin motonetin anturin ja myöhemin termarin silti näyttää käyvän kylmänä edelleen joten laatuvikaa todella noissa on
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Saab 9-5 2.3T lämpöongelma
On tarvike termari. Sidin mukaan lämmöt nousee ajossa 78 asteeseen ja sitten tiputtaa 72 ja nousee taas 78 ja sama toistuu. Nyt on haettu uusi termari metroautosta, mutta ei vielä vaihdettu. Tarvii varmaan se anturi vielä käydä hakemassa.